Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Czujnik położenia wału- kod silnika 858

Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witajcie,

Odczytałem ostatnio treść zapisanego błędu opisanego jako błąd czujnika wałka rozrządu. Po wejściu głębiej w treść błędu opis wskazywał na zły sygnał z czujnika wału korbowego i dlatego wywalał błąd czujnika wałka bo głupiał nie mając parametrów z czujnika wału.

Silnik jaki mam w karawanie to K4M i oznaczeniu 858 jak pamiętam. Mam też babcie Renie (Sc1) gdzie kod silnika to 740. 

Czy w obu tych silnikach czujnik wału korbowego wygląda tak samo i siedzi w tym samym miejscu? Czyli jest przykręcany dwiema śrubami na łeb 10, taką motylkową blaszką do bloku. A wtyczka jest na dwa piny?

Nie mogę w catcar wygrzebać numeru OE tego czujnika, a kupowanie w ciemno to tak trochę średni pomysł

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(12-06-2025, 11:11)Kapitan Powolny napisał(a): Odczytałem ostatnio treść zapisanego błędu opisanego jako błąd czujnika wałka rozrządu
To dość czesty w 1.6 16v
raczej bym się skupił na czujniku wałka rozrządu i KZFR niz czujniku położenia wał
proponuje wymontować czujnik wałka i zawor KZFR i sprawdzic ich stan i oczyścić potem dopiero czujnik wału

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(12-06-2025, 11:54)pio555 napisał(a):
(12-06-2025, 11:11)Kapitan Powolny napisał(a): Odczytałem ostatnio treść zapisanego błędu opisanego jako błąd czujnika wałka rozrządu
To dość czesty w 1.6 16v
raczej bym się skupił na czujniku wałka rozrządu i KZFR niz czujniku położenia wał
proponuje wymontować czujnik wałka i zawor KZFR i sprawdzic ich stan i oczyścić potem dopiero czujnik wału