op
Cześć,
Mam problem z Renault Scenic 1 1.6 16V K4M708 z 2002 roku.
Bardzo nierówno pracuje na wolnych obrotach, trzęsie całym silnikiem.
Jak chcę od razu po uruchomieniu ruszyć, to szarpie (dusi się, po czym przyśpiesza i momentalnie zwalnia).
Po przejechaniu kilkuset metrów + jak silnik tylko delikatnie złapie temperaturę, to wszystko jest ok. Auto ma poprawną moc i dobre przyśpieszenie w trasie.
W celu wyeliminowania problemu, zrobiłem następujące rzeczy:
Nie mam porównania z innymi wynikami tego silnika. Wartości sondy lambda, korekt paliwowych i map sensora wydają się ok.
Jest tylko jeden błąd czujnika – drugiej sondy lambda (tej za katalizatorem), która nie wpływa na regulację mieszanki.
Link do filmu z DDT2000: https://youtu.be/5BWkdaV2J7o
Link do filmu z wtryskiwaczami: https://youtu.be/9v68bKihs2o
W DDT2000 obserwuję:
Tension de la sonde à oxygène amont
Napięcie sondy lambda przed katalizatorem
Facteur enrichissement régulation richesse
Współczynnik wzbogacenia – regulacja składu mieszanki
Régime moteur
Obroty silnika
Température air mesurée
Zmierzona temperatura powietrza dolotowego
Température eau mesurée
Zmierzona temperatura płynu chłodzącego
Pression collecteur absolue mesurée
Zmierzona bezwzględna wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym (czyli odczyt z czujnika MAP)
Position papillon relative
Względne położenie przepustnicy (w procentach – ile % przepustnicy jest otwarte w stosunku do maksymalnego możliwego otwarcia)
Position mesurée de la piste 1 du potentiomètre papillon
Zmierzona pozycja toru 1 potencjometru przepustnicy
(czyli szczegółowy sygnał z jednego z torów czujnika położenia przepustnicy – istotny dla precyzyjnej kontroli silnika)
Może macie dane do porówniania z DDT2000 jak pracują czujniki w sprawnej jednostce albo jakieś pomysły co mogę jeszcze sprawdzić?
Mam problem z Renault Scenic 1 1.6 16V K4M708 z 2002 roku.
Bardzo nierówno pracuje na wolnych obrotach, trzęsie całym silnikiem.
Jak chcę od razu po uruchomieniu ruszyć, to szarpie (dusi się, po czym przyśpiesza i momentalnie zwalnia).
Po przejechaniu kilkuset metrów + jak silnik tylko delikatnie złapie temperaturę, to wszystko jest ok. Auto ma poprawną moc i dobre przyśpieszenie w trasie.
W celu wyeliminowania problemu, zrobiłem następujące rzeczy:
- wyczyściłem przepustnicę
- założyłem nowe oringi na przepustnice
- założyłem nowe uszczelki pod kolektor dolotowy
- sprawdziłem nieszczelność układu dolotowego i wężyków podciśnienia
- zamontowałem nowe świece BOSCH FR6DC+ +13
- zamontowałem nowe cewki Beru ZS552
- wymieniłem filtr powietrza
- zastosowałem środek do czyszczenia wtryskiwaczy
- wymieniono rozdząd
- sprawdziłem wtryskiwacze
- wymieniłem podszukę silnika
Nie mam porównania z innymi wynikami tego silnika. Wartości sondy lambda, korekt paliwowych i map sensora wydają się ok.
Jest tylko jeden błąd czujnika – drugiej sondy lambda (tej za katalizatorem), która nie wpływa na regulację mieszanki.
Link do filmu z DDT2000: https://youtu.be/5BWkdaV2J7o
Link do filmu z wtryskiwaczami: https://youtu.be/9v68bKihs2o
W DDT2000 obserwuję:
Tension de la sonde à oxygène amont
Napięcie sondy lambda przed katalizatorem
Facteur enrichissement régulation richesse
Współczynnik wzbogacenia – regulacja składu mieszanki
Régime moteur
Obroty silnika
Température air mesurée
Zmierzona temperatura powietrza dolotowego
Température eau mesurée
Zmierzona temperatura płynu chłodzącego
Pression collecteur absolue mesurée
Zmierzona bezwzględna wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym (czyli odczyt z czujnika MAP)
Position papillon relative
Względne położenie przepustnicy (w procentach – ile % przepustnicy jest otwarte w stosunku do maksymalnego możliwego otwarcia)
Position mesurée de la piste 1 du potentiomètre papillon
Zmierzona pozycja toru 1 potencjometru przepustnicy
(czyli szczegółowy sygnał z jednego z torów czujnika położenia przepustnicy – istotny dla precyzyjnej kontroli silnika)
Może macie dane do porówniania z DDT2000 jak pracują czujniki w sprawnej jednostce albo jakieś pomysły co mogę jeszcze sprawdzić?