Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic 1.6 16V K4M708 niestabilna praca na wolnych obrotach – analiza DDT2000 + film


blendermen
Zarejestrowani

op Cześć,
Mam problem z Renault Scenic 1 1.6 16V K4M708 z 2002 roku.
Bardzo nierówno pracuje na wolnych obrotach, trzęsie całym silnikiem.
Jak chcę od razu po uruchomieniu ruszyć, to szarpie (dusi się, po czym przyśpiesza i momentalnie zwalnia).
Po przejechaniu kilkuset metrów + jak silnik tylko delikatnie złapie temperaturę, to wszystko jest ok. Auto ma poprawną moc i dobre przyśpieszenie w trasie.
W celu wyeliminowania problemu, zrobiłem następujące rzeczy:
  • wyczyściłem przepustnicę
  • założyłem nowe oringi na przepustnice
  • założyłem nowe uszczelki pod kolektor dolotowy
  • sprawdziłem nieszczelność układu dolotowego i wężyków podciśnienia
  • zamontowałem nowe świece BOSCH FR6DC+ +13
  • zamontowałem nowe cewki Beru ZS552
  • wymieniłem filtr powietrza
  • zastosowałem środek do czyszczenia wtryskiwaczy
  • wymieniono rozdząd
  • sprawdziłem wtryskiwacze
  • wymieniłem podszukę silnika
Nie mam już dalej pomysłów co jest nie tak. Nagrałem pracę silnika z załączonym DDT2000, który zbierał logi w czasie rzeczywistym.
Nie mam porównania z innymi wynikami tego silnika. Wartości sondy lambda, korekt paliwowych i map sensora wydają się ok.
Jest tylko jeden błąd czujnika – drugiej sondy lambda (tej za katalizatorem), która nie wpływa na regulację mieszanki.

Link do filmu z DDT2000https://youtu.be/5BWkdaV2J7o
Link do filmu z wtryskiwaczami: https://youtu.be/9v68bKihs2o

W DDT2000 obserwuję:
Tension de la sonde à oxygène amont
Napięcie sondy lambda przed katalizatorem

Facteur enrichissement régulation richesse
Współczynnik wzbogacenia – regulacja składu mieszanki

Régime moteur
Obroty silnika

Température air mesurée
Zmierzona temperatura powietrza dolotowego

Température eau mesurée
Zmierzona temperatura płynu chłodzącego

Pression collecteur absolue mesurée
Zmierzona bezwzględna wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym (czyli odczyt z czujnika MAP)

Position papillon relative
Względne położenie przepustnicy (w procentach – ile % przepustnicy jest otwarte w stosunku do maksymalnego możliwego otwarcia)

Position mesurée de la piste 1 du potentiomètre papillon
Zmierzona pozycja toru 1 potencjometru przepustnicy
(czyli szczegółowy sygnał z jednego z torów czujnika położenia przepustnicy – istotny dla precyzyjnej kontroli silnika)


Może macie dane do porówniania z DDT2000 jak pracują czujniki w sprawnej jednostce albo jakieś pomysły co mogę jeszcze sprawdzić?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości