Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Hamulec postojowy


Jurek
Zarejestrowani

op Mam taki problem kilka dni temu wymieniłem silniczek hamulca ( nowy chińczyk) bo stary często wywalał błąd i nie blokował koła . Odpuściłem ręczny wymieniłem silniczek skasowałem Pyclipem błąd i było wszystko Ok , przejechane z 500 km. Dzisiaj znowu błąd tego samego silniczka więc posprawdzałem dokładnie przewody ,wszystko Ok ,ręczny zaciąga i odpuszcza manualnie i ręcznie . Ale niestety W Pyclipie nie można wejść w tryb serwisu ,jest komunikat że component nie pracuje poprawnie . Dodatkowo zauważyłem że po długim mocnym przyciśnięciu hamulca pedał bardzo powoli się zapada . Płynu nie ubyło nigdzie nie widać wycieków . Hamulce są sprawne pedał normalnie wysoko , przy ostrym hamowaniu ABS działa .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2025, 19:10 przez Jurek.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Silniczek nie był zalany płynem hamulcowym?

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

op Silniczek był suchy , jedynie gruchał w środku . Zmierzyłem też z ciekawości pobór prądu i ten stary miał bez obciążenia 1,5 A a przyblokowany 2,5 ,nowy odpowiednio 1 i 1,5 A .

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Nowy silnik blokuje koło? Czy zachowuje się tak samo jak ten stary? Może to jednak moduł hamulca?

Wysłane z mojego BVL-N49 przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

op Jest tak samo jak na starym, losowo po ruszeniu wywala błąd silniczka lewego zacisku , po zgaszeniu i zapaleniu auta ( lewe koło nie zahamowane ) ręcznie odblokowuje ręczny lub ruszam i błąd znika i przez jakiś czas jest Ok .Dziś miałem chwile i zauważyłem , że przy ręcznym zaciąganiu i opuszczaniu w Pyclipie napięcia i prądy są takie same siła naciągu też ale po kilkunastu próbach podczas zaciągania napięcie na lewym silniczku jest takie jak na prawym ale prąd 0 A i wtedy wywala błąd . No i właśnie raz wywaliło błąd modułu sterowania a raz przycisku hamulca. Plan jest taki żeby podmienić silniczki i jeśli błąd zostanie nadal na lewym zrobić prowizorycznie nowe przewody od modułu do silniczka .A na końcu moduł .Sam mechanizm w zacisku chodzi lekko bez zacięć . Wymieniłem płyn hamulcowy i odpowietrzyłem układ i pedał zachowuje się normalnie

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

A sprawdziłeś wiązkę czy przy wtyczce nie pęka?

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

op No to było na początku sprawdzone ,wiązka do miejsca gdzie wchodzi do nadwozia i widoczny kawałek w środku i przy module jak nowa .

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości