Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana koła pasowego wału korbowego Scenic 1,6 107KM 2002r. silnik K4M 700

mario205
Zarejestrowani

op Witam wszystkich. Panowie, rozleciało mi się koło pasowe na wale korbowym w moim Scenicu I ph II 1,6 107KM, K4M700, więc będę je wymieniał. Nie jestem mechanikiem ale przecież ,,nie święci garnki lepią,,. W książce Sam naprawiam znalazłem zapis, który mnie zastanawia. Jest tam napisane, żeby po wkręceniu trzpienia ustawczego obracać w prawo wałem, aż wał oprze się o trzpień ustawczy, a dwa akapity dalej jest napisane, żeby wkrętakiem unieruchomić wał wsuwając go przez otwór w osłonie koła zamachowego ale uważać, żeby wał nie opierał się o trzpień ustawczy. Raz wał ma się oprzeć, a zaraz ma się nie opierać. Jak mam to rozumieć ? Druga rzecz, która mnie zdziwiła w tej instrukcji to fragment, w którym autor pisze, żeby po wykręceniu śruby rewizyjnej usunąć również tą aluminiową tabliczkę z numerami silnika. Niby w jakim celu, bo nie kumam ? Może to błąd tłumaczenia tej instrukcji w jednym i drugim przypadku bo to nielogiczne, zwłaszcza jeśli chodzi o tą aluminiową tabliczkę. 

Załączone pliki

Miniatury

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Sprawa jest prosta, blokada jest po to by ustawić wał w GMP. Blokada nie blokuje wału w przypadku jego ruchu w przeciwną stronę a tak jest w przypadku odkręcania nakrętki koła pasowego. Dlatego należy wsadzić gruby śrubokręt w tryby by odkręcić tę nakrętkę. Gdybyś odkręcał śrubę wału tylko przy założonej blokadzie GMT to prawdopodobnie wykorbienie wału złamało by ją. Znam taki przypadek w podobnym silniku.

Odpowiedz
mario205
Zarejestrowani