op
Witam wszystkich. Panowie, rozleciało mi się koło pasowe na wale korbowym w moim Scenicu I ph II 1,6 107KM, K4M700, więc będę je wymieniał. Nie jestem mechanikiem ale przecież ,,nie święci garnki lepią,,. W książce Sam naprawiam znalazłem zapis, który mnie zastanawia. Jest tam napisane, żeby po wkręceniu trzpienia ustawczego obracać w prawo wałem, aż wał oprze się o trzpień ustawczy, a dwa akapity dalej jest napisane, żeby wkrętakiem unieruchomić wał wsuwając go przez otwór w osłonie koła zamachowego ale uważać, żeby wał nie opierał się o trzpień ustawczy. Raz wał ma się oprzeć, a zaraz ma się nie opierać. Jak mam to rozumieć ? Druga rzecz, która mnie zdziwiła w tej instrukcji to fragment, w którym autor pisze, żeby po wykręceniu śruby rewizyjnej usunąć również tą aluminiową tabliczkę z numerami silnika. Niby w jakim celu, bo nie kumam ? Może to błąd tłumaczenia tej instrukcji w jednym i drugim przypadku bo to nielogiczne, zwłaszcza jeśli chodzi o tą aluminiową tabliczkę.
Wymiana koła pasowego wału korbowego Scenic 1,6 107KM 2002r. silnik K4M 700
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

![[-]](https://www.scenic-forum.pl/images/revision-scenic/collapse.png)