Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic II 2005


Lepus
Zarejestrowani

op Witam jeszcze raz szanownych forumowiczów.
Mam nadzieję, że pomożecie. Otóż szukam coś do jazdy, więcej dla żony, codzienne dojazdy do pracy, czasem jakiś wypad. Jak mniemam, w rok jakieś 7-8kkm.
Mam niedaleko siebie kilka Sceników, roczniki 2004-2005 (kasa tak do 10k).
Wczoraj jednego odwiedziłem:
http://olx.pl/oferta/scenic-2005-CID5-ID...b2890fb0bd
Gostek to rolnik, zona nim jeździła do pracy. Ma go od 2008 r. sprowadzony przez niego z Belgii bodajże przy przebiegu coś ok 35kkm. Ogólnie stan dobry. Rysy na karoserii, jedna rysa od drzwi kierowcy i pasażera trochę większa,, podobno po czymś się obtarł. Wszystko do ogarnięcia.
Obecnie ma 135kkm, przebieg raczej wiarygodny. Zastanawia mnie jedno tylko. Gość wymieniał turbinę w zeszlym roku, pasek rozrządu tez.
Auto ma wszystkie szyby elektr. tak samo lusterka, ogólnie wszystko działa.
Niepokoi mnie tylko to, że przy dodaniu gazu, puszcza czarny dym (zauważyłem w lusterku). Gość mówi, że jak wymieniał turbinę to mechanior mu radził tez wymienić wtryski. Komp nie sygnalizuje żadnych błędów, auto wg mnie zbiera się normalnie (pierwszy raz jechałem tym autem, więc to opinia względna). Nie jest to to co miałem w pasku 2.0l benzyna Thumbup
Tak czytam forum od kilku dni i mam powiem szczerze, trochę mętlik.
Bo gostek jeździ na Lotosie 10W40, a z tego co czytałem to raczej niepolecany olej. O zaworze EGR nic nie wiem, ale jest prawdopodobne, że albo nie był czyszczony, albo rzadko. Gość po prostu jeździ i tyle. Tak, że mam podejrzenie, że to nie tyle wtryski, co zaniedbania i zły olej, bo wymiana turbiny przy tym przebiegu to mnie zdziwiła.
PS1 czytalem na forum o kosztach turbin, regeneracji i aż zdębiałem. Gość to wykonał za 850 PLN, jest u mnie taka firma co to robi (wysyła do macierzystej f-my) i ceny wahają się do 1500 max za turbine (np: razem z wymianą w Skodzie 140 KM). Absolutnie profi robota, zostaje tylko obudowa, wszystko inne wymieniane, z gwarancją roczną
Jest jeszcze ten:
http://olx.pl/oferta/renault-scenic-1-9-...b2890fb0bd
Ogólnie, to coś nie za dobrze o tych motorach jest opisywane, dużo podobno lepsze są te w Xsara Picasso 2.0 HDI. Ten samochód też rozważam.
Jest jeszcze trzeci, zostawił go w komisie właściciel zakładu sam. w rozliczeniu, za C5. Rozmawiałem z nim, ma najechane 228kkm, nie wymienial ani dwumasy, ani turba, czy też wtrysków. Ogólnie jeżdziła nim jego żona, ma go 2 czy 3 lata. No i jak twierdzi, wszystko robił na bieżąco. (brak fot, kolor jak ten drugi z linku). Chce 9 k za niego.
Na diesla się nie upieram, może i być benzynka, tylko, aby muł to nie był, oględnie mówiąc. No i nie za duży apetyt na paliwo Thumbup
Ogólnie staram się unikać komisów, co innego od osoby prywatnej.
mam nadzieję, że coś doradzicie.

aha, jeszcze jedno, co to oznacza ph I i ph II ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-06-2015, 15:39 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
maciej1486
Zarejestrowani

Np scenic II ph I czyli przed liftem a ph II czyli po lifcie.

Jezeli wymienial turbine i wtryski to musial wymienic na jakies ze szrotu albo dymi bo pali olej.
Ja za regeneracje turbiny zaplacilem 600zl gdzie swoja oddalem i mam rok gwarancji w tym pol roku na wirnik choc i tak auto sprzedalem z wymiana wyszlo mnie 800zl plus olej i uszczelki z czyszczeniem calego dolotu mechanik wzial tylko 200zl. Turbina mogla pasc bo tak jak piszesz gosc nie dba i sie szybko skonczyla lub przebieg jest umiejetnie skrecony a wtryski wymienial bo albo mu ktos wkrecil by zarobic lub sciemnia. Jezeli wymienial to raczej na sprawne a nie dajace dymka. A dymi przy ilu tys obrotow u mnie dymil od 3tys w gore. Teraz mam tez 1.9dci i prawie wcale nie dymi.
Z tych fotek nic nie widac sa naklejki przy nadkolach? Samochod chyba w srodku brudny tak jak z zewnatrz?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-06-2015, 16:08 przez maciej1486.)

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Lepus
Zarejestrowani

op maciej, pisałem, że wymienial tylko turbo, nie na używke, ale regeneracja. Wtryski nie ruszane od nowości. W środku trochę czyściej Thumbup Przebieg raczej autentyk. Przez 7 lat zrobił 100k, czyli i tak 2x tyle co ja bym robił Thumbup Do pracy, tzn miasta ma jakieś 12-14km, aże to rolnik, to i robotę w polu ma a nie autem się robijać po świecie.
Ten czarny dym to jak mocniej na pedal depnąłem, tak z dwójki, ja wiem? ale 3 tys pewnie nie było. Chciałem zobaczyć, jak toto reaguje na gaz. No tak się zachowywalo, jak w dawnym moim starym dieslu opla Thumbup
Alusów nie ma, stoi na zimówkach, a raczej na tych wielosezonach, ma letnie ale takie max 4mm bieznika, bez felg.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
ko-ma
Zarejestrowani

Generalnie oba samochody wyglądają mi... dziwnie.
Pierwszy - zdjęć ubogo i samochód nie umyty... Dlaczego?
Drugi - charakterystyczne cechy (może nie ostatnio, ale prawie na pewno) ostrego "picowania". Zwłaszcza rzucają się w oczy żółtawe, czyli mocno spolerowane szyby przednich lamp.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Lepus
Zarejestrowani

op Tego drugiego jeszcze nie ogladałem, ale fakt, z tego ujęcia dziwne te reflektory. Zdjęcie niżej już tak nie widać. Swoją droga, to widziałem kilka sceników i miały te szkła z przodu takie jakieś lekko zamatowione.
Nie umył, bo jak twierdzi, chcial aby potencjalny kupiec widział go tak jak stoi, w użytkowaniu. A zdjęć ubogo, ale go oblukałem. Ma jw pisałem, zarysowania. Podejrzany ten czarny dym, jak mocno depnie. Ja wiem? jakby za mało powietrza mial, tzn, za dużo paliwa w stosunku do powietrza, tyle, że nie ma błedu. No nic, miał jechać dzisiaj na giełde z nim. Pogadam za kilka dni, jak brat wróci, wtedy weźmie się go do szwagra kuzyna i tam na ścieżce i podnośniku się okaże co to.
Nie powiem, cena atrakcyjna. z tym to bym jeszcze coś utargował, tak myslę, że może za 7,5 by poszedł, jakbym gotówkę wyciągnął Thumbup
Jest i kolejny, tez taki perła czerwona, ale strasznie porysowany dookoła i złazi mu z przodu, z tego plastyku przed maską lakier bezbarwny. I wszystkie one po 9k sobie cenią.
A ogólnie jak sobie chwalicie te silniki? Bo dostęp pod maską masakra. Nawet nie wiem, jakby trzeba np: wymienić pasek wielorowkowy, co by trzeba się nagimnastykować.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Grochu
Zarejestrowani

Ten pierwszy zamulony może być. Jeśli tylko krótkie dystanse robił. Ja swojego parę dni po zakupie przegoniłem po autostradzie. Dobrze nagrzany bąka puścił jak trzeba. Ze zderzaka kleksa zmyłem. Od tego czasu mam spokój.

ko-ma
Zarejestrowani

Zamulony, albo i nie...
Wtryski mogą lać, może być sto innych przyczyn.
Ja mam 1,5 dci kupiony jako wielka niewiadoma - i nie zauważyłem, żeby przykopcił, nawet przy b, brutalnym przydeptaniu.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Lepus
Zarejestrowani

op Też tak myślę, tym bardziej, że to jego żona większość nim jeździła. Ale jak wg Was to jest, jakby mial wtryski padaki, to nie walnęło by błędem? On dlatego tyle ceni, bo wg niego wtryski do wymiany.
Olej marny leje, pewnie po zaworach nie daje, mocno zaniedbany nie jest, ale i nie wypieszczony. Mozliwe, że tylko wymienić olej, doczyścić i zaślepić EGR, i jak czytałem, jakis filtr odmy jest? Pewnie nie czyszczony...
Wiecie, to rolnik, na ciągnikach jeździ Thumbup Tylko myslę, czy on przypadkiem kiedyś nie lał ropy jak do traktora. Pytałem, to twierdził, że nie. Ale chłop to oszczędny jest, mógł lać jakieś np: wschodnie paliwo, czy tez to z PKP. U nas tego sporo jest.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-06-2015, 19:31 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
zavadz
Zarejestrowani

Co by nie lał, jak się nic nie stało to znaczy że w miarę uważał co leje.

Zresztą z perspektywy rolnika, wprawdzie małorolnego powiem, że mało kto leje gówno, bo ciągniki też są teraz wybredne, może i niektóre bardziej jak renówki.
Co do dymienia, ja mam 210 tyś i tak powyżej 3 tys. jak depnę po długiej i powolnej jeździe, to wysram bąka jak trzeba, ale potem jest spokój, aż znowu z tydzień pozamulam jak emeryt. Zaznaczę, że test przelewowy i korekty na CLIPie są OK.

CLIP Warszawa Bemowo

LICZNIKI  STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI  TPMS  AIRBAG


Lepus
Zarejestrowani

op OO, dobrze, że kolega wspomniał o tym CLIP-ie. Co to i z czy się je? :d
Jak podjechać na kompa, to jaki ma być? Nie wiem, jak w Renówkach, czy można fejs dokupić i samemu sprawdzać?

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości