Marian1981
280
2
35
73
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
op
Witam. Kilka dni temu padło mi łożysko na alternatorze i strzelił mi pasek alternatora. Wcześniej na clipie wychodziło słabe ładowanie 13,8v.
Oddałem do fachowca(elektromechanik), który wymienił mi pasek/łożysko/rolkę prowadzącą ten pasek i regulator napięcia w alternatorze. I stąd moje pytania:
1. Jakie powinno być ładowanie na wolnych obrotach(u mnie jest 14v, jak zapalam światła spada do 13,8v)?
2. Wymienił mi rolkę prowadzącą ten pasek na vw i jest tam więcej rowków(jest wolne, taka zmiana jest dopuszczalna) ale podobno lepsza konstukcja?
ps. z tym ładowaniem chce jechać reklamować, jak zaplaciłem jak za zboże to wymagam.
•
blazejk
13,768
22
2579
783
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Sławków
blazejk
Specjalisci
— 07-06-2015, 19:56
Ja w Lagunie bez świateł mam 14,4-14,5, przy światłach 14,2-14,3, przy światłach i odpalonym sprzęcie audio (dwa wzmacniacze w sumie ponad 800W + reszta komponentów to razem ok.1kW) spada do 13,8-14,0
Jak dla mnie trochę mało masz.
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
•
Marian1981
280
2
35
73
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
op
Dzięki blazejk za informację, czyli coś nie gra.
Koleś może "zapomiał' wymienić regulator, ale kaski za to już nie zapomiał zgarnąć.
•
maciej1486
20,847
23
2267
239
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Ja mam 14.2 jak dobrze pamietam przy wl swistlach itp
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
TomaszB
11,301
37
2974
1,658
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 07-06-2015, 21:15
Marian1981 , rozładuj trochę akumulator i wtedy sprawdź ładowanie.
•
zavadz
301
4
111
4
INNY
2018
INNY
Warszawa
zavadz
Zarejestrowani
— 07-06-2015, 21:19
Wyłącz absolutnie wszystko, i powinno stać na 14.4V.
U mnie z włączoną klimą, czyli dwoma wentylatorami spada do ok 14.1V. Dodatkowo włączone światła i na 14V się stabilizuje w normalny letni dzień.
Ważne, żeby odczekać chwilę po rozruchu z pomiarem, bo akumulator musi się podładować i jak jest już zużyty to na początku napięcie trochę spadnie. Dobry regulator powinien sobie z tym poradzić.
CLIP Warszawa Bemowo
LICZNIKI STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI TPMS AIRBAG
•
ko-ma
9,468
27
1546
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 08-06-2015, 05:36
To dlaczego... u mnie jest inaczej?
W początkowej fazie ładowania napięcie przekracza 14,5V , następnie SKOKOWO jest obcinane do ok. 13,1V ?
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
zavadz
301
4
111
4
INNY
2018
INNY
Warszawa
zavadz
Zarejestrowani
— 08-06-2015, 05:55
(08-06-2015, 05:36)ko-ma napisał(a): To dlaczego... u mnie jest inaczej?
W początkowej fazie ładowania napięcie przekracza 14,5V , następnie SKOKOWO jest obcinane do ok. 13,1V ?
Nie mam pojęcia, może też warto się tym zainteresować?
Dla potwierdzenie film, nagrany wczoraj na potrzeby tego tematu.
Najpierw rozruch na akumulatorze po kilku godzinach grania radia (napięcie poniżej 12V).
Po rozruchu zostają automatycznie włączone światłą, które chwilę później wyłączam, czekam jakiś czas na ustabilizowanie ładowania, po czym włączam klimatyzację, oraz po chwili dokładam światła mijania. Na koniec ponownie wszystko wyłączam poza radiem, do którego podpięty jest cały czas wzmacniacz.
Enjoy
CLIP Warszawa Bemowo
LICZNIKI STEROWNIKI KARTY KLUCZYKI TPMS AIRBAG
•
ko-ma
9,468
27
1546
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 08-06-2015, 06:00
Dobra, jest tylko jeden myk:
Ty masz tutaj sygnał napięciowy na wyjściu regulatora na alternatorze.
Ja mierzę napięcie na zaciskach akumulatora klasycznym voltomierzem wskazówkowym.
Może tu jest rozwiązanie?
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
blazejk
13,768
22
2579
783
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Sławków
blazejk
Specjalisci
— 08-06-2015, 06:14
Wartości które podałem ode mnie to są z wyświetlacza kondensatora car audio czyli info pobierane z klem akumulatora. Moim zdaniem twój alternator ma problem pod obciążeniem.
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
•
|