Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Grzanie się tarczy hamulcowej Scenic I ph II


maryooush
Zarejestrowani

op Witam Wszystkich,
bardzo potrzebuję pomocy w kwestii grzania się tarczy hamulcowej.
Mam problem z mocno grzejącą się tarczą hamulcową.
Zaczynając nadmienię,że podobny problem miałem z tylnymi hamulcami, tam pomogła wymiana zacisku.
Natomiast mam olbrzymi problem z przednią prawą tarczą hamulcową. Tarcza bardzo mocno się grzeje. Nagrzewała się do tego stopnia, że prawdopodobnie się wykrzywiła i z tego powodu praktycznie do 60km/h strasznie telepało kierownicą przy hamowaniu.
W związku z tym wymieniłem obie przednie tarcze razem z zaciskami (bosch/trw takie miałem pod ręką) oraz został zregenerowany zacisk przez założenie zestawu naprawczego (tłoczek razem z jakimiś gumkami) oraz wszystko zostało odpowietrzone i zalane płynem. Po tej operacji niestety nowa prawa tarcza dalej bardzo się grzała, lewa myślę jest w normie, więc został dodatkowo wymieniony przewód gumowy, niestety nic to nie dało.
Nadmienię, że auto miało stluczkę właśnie w prawe przednie koło, gdzie uszkodzeniu uległ amortyzator i został zagięty ten metalowy przewód hamulcowy. Mechanik, który naprawiał mi auto odgiął ten przewód tak że raczej nie jest on nigdzie pozaginany.
Bardzo proszę o pomoc co moze być przyczyną grzania tarczy ponieważ, szczerze mechanikom kończą się pomysły a mi pieniądze Biggrin
Mechanik proponuje jeszcze wymianę przewodu metalowego na inny chyba miedziany który sam dorabia.
Czy przyczyną może być pompa hamulcowa, pompa abs itd? Koło któro się grzeje normalnie na podnośniku się obraca i wygląda że nic nie ociera. Mam wrażenie że przy lekkim hamowaniu to się bardziej grzeje.
Na koniec dodam, że tylne tarcze są dużo chłodniejsze niżeli przednie (nie wliczając prawej której nie da się dotknąć.
Z góry dziękuję za odpowiedź.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-07-2015, 21:53 przez maryooush.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

w/g mnie przyczyna jest nieodbijający zacisk

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
maryooush
Zarejestrowani

op Też zastanawiam się nad zaciskiem ale mechanik twierdzi ze po regeneracji działa bardzo dobrze. Choć przyznam ze to samo mowił przed regeneracją. Być może źle to poskładał, choć koło na podnośniku po puszczeniu hamulca się lekko obraca. Natomiast jak jadę bez hamowania i się zatrzymam to tarcza jest gorąca a po lekkim hamowaniu nie da się jej dotknąć.
Nie wiem czy jest sens inwestowania w pompę hamulcową

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

musi zacisk trzymać no chyba,że łożysko piasty tak się grzeje

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
maryooush
Zarejestrowani

op Zastanawiałem się nad łożyskiem piasty ponieważ po stłuczce wymieniłem je na inne używane ale jak staram się dotknąć tą tarczę to praktycznie gorąc bije od części tarczy na której pracują klocki, pozostała część jest natomiast gorąca ale tak że spokojnie można ją dotknąć.
Jeśli to zacisk to możliwe że niby odbija i koło się kręci ale nie do końca odbije?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

maryooush napisał(a):Jeśli to zacisk to możliwe że niby odbija i koło się kręci ale nie do końca odbije
moze tak być

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

jeśli zacisk i wszystko regenerowane, ściągnij koło podeprzyj auto, zaciągnij ręczny i wbij np 2 bieg niech się samo kręci bez koła... spokojnie auto nie spadnie i niech się pokręci bez użycia hamulca jakiś czas. Później obadaj jak wygląda tarcza czy bez użycia hamulca się nagrzała? jeśli by to zacisk trzymał na tłoczkach czy łożysko się nagrzewało powinieneś wyczuć. A jak już będziesz miał auto na podnośniku oglądnij dokładnie grubość klocków.
Chodzi mi o to że przy zapieczonych zaciskach klocek wewnętrzny czyli ten za tarczą będzie bardziej zużyty.

Inna sprawa.. podjedź na stację diagnostyki niech sprawdzą hamulce a dokładniej siłe hamowania jednego i drugiego koła.
Koszt maksymalnie 20zł za sprawdzenie

Przykład jaki ja miałem... grzało się koło lewe więc ciągle sprawdzałem klocki, ściągałem... sprawdzałem zacisk czemu się koło grzało... i nic ciągle super a koło się grzało....
Sprawdziłem na stacji diagnostyki siłę hamowania i wyszło że koło grzejące dwa razy lepiej hamuje......
Mianowicie winowajcą było drugie koło, ponieważ w drugim kole tak były prowadnice zacisku zapieczone, że koło prawie w ogóle nie hamowało... więc siła hamowania poszła na to koło które się grzało.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-07-2015, 23:38 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Zeby wbic drugi bieg... nalezy podniesc dwa kola inaczej auto spadnie

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(09-07-2015, 06:07)maciej1486 napisał(a): Zeby wbic drugi bieg... nalezy podniesc dwa kola inaczej auto spadnie

No patrz Pan! Podnosiłem jedno koło, kręciłem silnikiem na biegu - i nie spadło.
Mechanizm różnicowy przekaże napęd na koło nie obciążone (tyle, że kręci się 2x szybciej). Blokady mechanizmu różnicowego nie masz...
Jeśli już - oklinować dobrze koła stojące na ziemi, niektórzy wyznają zasadę przypinania samochodu linką za tylny zaczep holowniczy do jakiegoś słupa.
Podniesienie obu kół napędowych i kręcenie silnikiem - nie ma sensu, nie ujawni sie tak np. uszkodzonego łożyska piasty - tylko poprzez oddzielne rozpędzenie i porównanie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-07-2015, 06:18 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Krecenie silnikiem na biegu a odpalenie go i rozpedzenie kol to co innego Mati nie napisal nic o kreceniu tylko silnikiem wiec odebralem to jako odpalenie i rozpedzenie kola

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości