Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Scenic III


Pjotrek
Zarejestrowani

op Pytanko do fachowcow, przy jakim przebiegu zmienia sie pasek rozrzadu irolki do tego oraz pompe wodna? Pytam gdyz warsztat, w ktorym bylem w sumie zmienic klocki i tarcze hamulcowe stwierdzil iz jest to konieczne juz i teraz do wymiany inaczej w razie awarii caly silnik padnie. Pytam bo kompletnie sienie znam ale jest mi troche to dziwne bo Auto ma przebieg dopiero 61.000 km.

Odpowiedz
Bora
Kobiety

Pasek rozrządu, to wykonany z gumy pasek zębaty, który napędza wałek rozrządu. Jego trwałość jest ograniczona, więc musi być systematycznie wymieniany. Jednak wiele pasków nie wytrzymuje W większości silników pasek rozrządu trzeba wymieniać zdecydowanie wcześniej niż zaleca to producent założonego przez producenta przebiegu. Jedną z przyczyn jest wydłużanie przebiegu. Jeszcze kilka lat temu wymianę paska zalecało się co 60- 80 tys. km.

Obecnie praktycznie wszystkie firmy wydłużyły przebiegi do 120 tys. km, a nawet więcej. Aby więc nie naprawiać silnika na własny koszt lepiej wcześniej wymienić pasek, ponieważ w większości silników benzynowych i wszystkich wysokoprężnych, urwanie paska powoduje praktycznie zniszczenie silnika. Do wymiany są wówczas zarówno zawory jak i tłoki, a dodatkowo w niektórych silnikach łamie się również wałek rozrządu i mocowania wałka. W takim wypadku głowica silnika nadaje się tylko do wymiany.

U mnie w megganie co 90 tys lub co 5 lat ...

[Obrazek: 83e4709ca817.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2015, 13:44 przez Bora.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Bora, podaj źródło cytatu ;)

Po 120 kkm dla 1.6, wymiana po 60 kkm z pewnością nie zaszkodzi, jeśli np. pompa lub pasek nosi oznaki zużycia.

Odpowiedz
Bora
Kobiety

(24-08-2015, 13:51)funkoval napisał(a): Bora, podaj źródło cytatu ;)

Funkoval wiesz że ja to z głowy WhistlingWhistlingLolLolLol pana googla Thumbup

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

pełny manual:
Ważna wskazówka

Ważne: Wszystkie czynności obsługowe są niezbędne do jazdy bez zakłoceń i niezawodności pojazdu; szczególnie czynności dotyczące paska zębatego i związanych z nim elementów. Z tego powodu wyodrębniliśmy ważne informacje z przygotowanych przez producentów planów obsługi zawierających terminy inspekcji i wymian. Należy koniecznie zapoznać właściciela pojazdu z tymi informacjami. Według najlepszych obecnych rozwiązań w branży właściciel pojazdu musi być powiadomiony o tym, jak ogromną wagę ma wymiana paska zębatego i związanych z nim elementów według specyfikacji producentów. Należy wziąć pod uwagę historię przeglądów i użytkowanie pojazdu podczas podejmowania decyzji o postępowaniu. Jeżeli zachodzi jakakolwiek obawa na temat sprawności paska zębatego i związanych z nim elementów, należy dokonać wymiany.
Okresy wymiany pasków zębatych

Podstawą zalecanego okresu wymiany są dane producenta samochodu. Jeżeli producent nie podaje żadnych zaleceń dotyczących wymiany paska zębatego, właściwa decyzja musi nastąpić po dokładnym sprawdzeniu paska.
Oprócz widocznego stanu paska zębatego, który dalej został szczegółowo objaśniony w sekcji "Informacje ogólne" - "Paski zębate", należy również uwzględnić poniższe informacje:

Czy nadal zamontowany jest oryginalny pasek zębaty albo czy wymiana została wcześniej przeprowadzona?
Kiedy wymieniono pasek zębaty po raz ostatni i przy jakim przebiegu samochodu?
Czy przeprowadzone dotąd przeglądy są odnotowane i czy samochód był regularnie serwisowany?
Czy samochód był eksploatowany w trudnych warunkach, które wymagają skróconego okresu przeglądu?
Czy stan ogólny napinacza paska, rolek napinających i pośrednich jak również kół pasowych jest bez zarzutu? Czy pozostałe elementy, które mają związek z paskiem zębatym, np. wałki rozrządu, pompa wodna, pompa układu wspomagania itd. są we właściwym stanie technicznym i czy elementy te nie powodują szumów?
Czy ogólny wygląd paska zębatego jest na tyle dobry, że można wykluczyć jego uszkodzenie do czasu następnego pobytu w warsztacie?
Czy wzięto pod uwagę konsekwencje w przypadku pęknięcia paska? Jeżeli silnik jest w grupie ryzyka kosztowna naprawa może być rezultatem pęknięcia paska.
Koszty wymiany paska zębatego są znacznie niższe i mogą wynieść zaledwie 5-10 % kosztów powstałych w wyniku uszkodzenia silnika po pęknięciu paska. Należy poinformawać klienta o konsekwencjach.
W razie wątpliwości należy wymienić pasek.
Dodatkowe informacje dotyczące inspekcji oraz eksplotacji w trudnych warunkach, można znaleźć w sekcji "Paski klinowe" w rozdziale "Zalecane okresy wymiany".

Pasek zębaty - wymiana
Co 120000 km lub 72 mies.
Napinacz paska zębatego - wymiana
Co 120000 km lub 72 mies.
Rolka/rolki prowadzące paska zębatego - wymiana
Co 120000 km lub 72 mies.

Pasek klinowy - wymiana
Co 120000 km lub 72 mies.
Napinacz paska klinowego - wymiana
Co 120000 km lub 72 mies.

Czyli minęło 6 lat należy wymienić, starej gumki też nie założysz bo nie masz pewności czy będzie właściwie działać Biggrin

tyle w temacie Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2015, 14:11 przez Wojtgda.)

Odpowiedz
Pjotrek
Zarejestrowani

op Dzieki wielkie za odpowiedzi, czyli jednak warsztat mial racje, ok trzeba to trzeba i juz. Troche bedzie kosztowac ale coz,lepiej tak niz by mial silnik kleknac...

Odpowiedz
bodzio58
Kobiety

Kupiłem Scenica 1.6 16V z 2012r. pojechałem do ASO zapytać się o pasek rozrządu. Sprawdzili po numerze VIN i powiedzieli a nawet wydrukowali, że w tym modelu wymiana jest co 150 000 km lub co 6 lat. Mam przejechane 124000 km .

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Czyli czas na wymiane

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
worms
Zarejestrowani

bodzio58, długo się jeszcze toczyłeś na starym pasku, jak wymieniałeś zaobserwowałeś w jakim był stanie, dawał jakoś znać że już pora?

Kupiłem 2013 r 1.5dci , przebieg aktualny 141 kkm, komputer już mi wyświetla info że za 9000 lub 10 miesięcy wymień pasek, przyznam że nie mam kiedy tego zrobić auto przez najbliższy czas jest mi potrzebne, trochę km jeszcze dojdzie około 2000 zanim to zrobię, stresa mam.
Czy był może tu już jakiś wcześniej kamikadze, który jeździł przekroczył wartości zalecane serwisu?
Mogę sam stwierdzić, w jakim stanie jest mój pasek, jakieś objawy tego że już jest mocno zużyty?

Odpowiedz
Pieczar
Zarejestrowani

1.5 dCi w Scenic III ma interwał wymiany paska 160 tys. km lub 6 lat. Myślę, że spokojnie się przeturlasz.
// napisane z Windows Phone

Był Scenic III, jest C4 Picasso Biggrin
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości