Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

INNY szarpanie mazda 323f bj


RafałQ
Zarejestrowani

op Witam, mam problem trochę nie w temacie ale może ktoś pomoże. Otóż z racji tego że mój szczeniak niestety zaniemógł i stał u mechanika wczoraj pożyczyłem autko od ojca, mianowicie mazde 323f bj. Niestety w trakcie powrotu z warszawy wczoraj zaczęło się coś dziać (znów). Szarpie przy jeździe,przy dodawaniu gazu jakby czasami nie reagował można wciskać pedał a obroty zostają te same autko jedzie ale ze "swoja" prędkością, Jak go sie przegazuję na każdym biegu od jedynki do 4-5 tys obrotów to jakiś czas ciągnie prawidłowo. Dodam, że problem jest od dłuższego czasu. Najpierw wymieniona była jedna cewka, pomogło ale na kilkaset kilometrów. Potem też druga cewka i ta sama sytuacja. Problem powraca. Wymienione są filtry, świece, przewody. Dziś w pracy udało mi sę od rana wyczyścić przepływomierz, przepustnice, egr ale czy coś pomogło będe wiedział dopiero jutro jak będe wracał z pracy. Może miał ktoś podobny problem? Co to może być? Potencjometr przepustnicy? Silnik krokowy? Help

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2015, 20:34 przez Asia.)

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Ja bym sie kręcił z szukaniem bliżej tej cewki.
Kurde, będę banalny, ale najłatwiej to zacząć od podłączenia pod komputer. Tam będzie widać co się dzieje. Pewnie będzie wypadanie zapłonów (ciekawe na których cylindrach), może pokaże coś jeszcze.

Tam jest jedna cewka na wszystkie cylindry, czy kilka cewek? są przewody zapłonowe? Jak wyglądają świece zapłonowe?

Domyślam się że silnik benzynowy? z LPG? Daj więcej informacji jaki to silnik

Thumbup
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Z moich osobistych poszukiwań prawdy... w benzyniaku.
Szarpania w czasie jazdy prawie zawsze spowodowane były usterkami instalacji elektrycznej.
Pierwsza droga - to cewki WN
Drugi kierunek - wszelkiej maści czujniki sterujące składem i ilością mieszanki podawanej do silnika.
Od czujnika położenia przepustnicy (w nowszych - potencjometr pedału gazu) poprzez czujnik przepływomierza i (polecam uwadze) czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (o ile występuje).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op Silnik to 1.5 16 zaworowy benyzna+gaz. Są dwie cewki, każda na dwa cylindry i tak jak mówię obie wymienione na nowe tak jak świece i przewody WN. Podobno był u jakiegoś magika podłaczany pod komputer ale chyba nie było żadnego błedu i coś szukał przez 3 godziny(!) i nic nie znalazł kazał wtedy nową cewkę zamówić i wrócić. To ojciec się wkurzył i sam cewkę sobie wymienił, ale problem wrócił. We wtorek spróbuję podjechać do gościa u którego zakładałem gaz w mojej reni może on coś wychaczy na kompie bo tam gdzie ojciec był nawet nie pozwolił mu się zbliżyć tylko kazał czekać na zewnątrz. Chyba nie jest wart polecenia

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Nie pomogę Ci, bo nie mam oprogramowania do Mazdy (mam tylko specjalizowane na Renault, inne dopiero w planach).
Masz blisko - wpadnij do p. Wiesia na Gimnazjalną w Końskich i poproś o pomoc - maruda jest straszny, ale skuteczny w działaniu. Tu trzeba odczytać wartości live parametrów pracy, głównie czujników.
Albo na Wjazdową do Miedzińskiego - jak będziesz o 8, moze uda się wjechać bez kolejki.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2015, 06:16 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op planowałem jechać do Carstil na klonowej, tam zakłądałem gaaz do scenica, gość bardzo rzeczowy i pomocny może coś poradzi

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Za jakis tydzień - dwa będę miał oprogramowanie (pakiet dla mnie właśnie zaczyna się szykować) - wtedy będę mógł zaprosić do mnie nie tylko z Renaultem.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Sprawdź jeszcze czujnik obrotów walu czasem on nie pozwala się wkręcać na obroty.

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op dzisiaj wracałem z pracy - jest tylko gorzej. Samochód nie wkręca się na obroty tak jakby nie palił na jeden cylinder. Zauważyłem że przy 2750 obrotów jest zawsze lekki zryw ale trwa tylko chwilę i jak obroty id w górę lub w dół to jest z powrotem to samo... Samochód mam tylko do wtorku wieczorem we wtorek rano może mi sie uda coś dowiedzieć mam nadzieję

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2015, 14:25 przez RafałQ.)

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

op zauważyłem ciekąwą rzecz mianowicie bez włączonej klimy jedzie w miare normalnie. Przypadek czy coś może być na rzeczy?

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości