Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Problem z odpalaniem po dłuższym postoju


sleszyn
Zarejestrowani

op Witam, jak w temacie mam problem z odpalaniem mojego scenika na zimnym silniku. Ostatnio jak temperatury spadały do poniżej 0 problem z odpaleniem był jeszcze większy. Jak już samochód odpali, to przez chwilę pracuje nierówno później wszystko wraca do normy. Samochód jest wyposażony w instalację LPG. Byłem z nim u gaziarzy, wszystkie parametry wzorcowe, podłączyli też pod clipa, też wyszło wszystko w porządku. Przeczyścili mi przepustnicę nic to nie dało. Następnie oddałem go do mechanika, który trzyma go już tydzień i nic. Sprawdzał pompę paliwa, wtryski, świece, wszystkie czujniki i wszystko podobno jest sprawne. Próbowałem go palić awaryjnie na gazie, też nie chciał odpalić od razu. Proszę o jakieś wskazówki.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-10-2015, 11:24 przez sleszyn.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Pierwsze co mi przychodzi do głowy to czujnik temperatury

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Jest to możliwe, albo coś co odpowiada za wolne obroty. Na zimnym powinien mieć min wyższe obroty.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
sleszyn
Zarejestrowani

op Mechanik mówił, że przy odpalaniu zalewa świece. Miał coś jeszcze zaglądać do rozrządu, czy nie przeskoczył. Na razie nie dzwoniłem nie wiem czy patrzył. Będę musiał zabrać samochód i dać komuś innemu. Przy okazji ma ktoś namiary na dobrego fachowca w Warszawie.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

http://www.scenic-forum.pl/Watek-Polecane-warsztaty

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jeśli nie jest to wina czujnika temperatury cieczy chłodzącej, ani czujnika temperatury powietrza zasysanego (oba parametry do sprawdzenia poprzez odczyt parametrów live),
sprawdźcie, jak samochód zachowa się przy pustym zbiorniku gazu i FIZYCZNIE odłączonym zasilaniu gazem (nie wystarczy przełączenie elektrozaworów na zasilanie benzyną).
Mieliśmy taką historię z zalewaniem w Volvo - po dłuższym postoju kręcić trzeba było kilka razy po kilkanaście sekund, zanim przedmuchał cylindry i zapalił.
Wymiana wadliwie zamontowanej instalacji (nie bawiłem się w reanimowanie zużytej do granic możliwości) na nową rozwiązało problem od ręki.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
sleszyn
Zarejestrowani

op Instalacja LPG ma dopiero 2 lata, ale dzięki za sugestie.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

W naszym przypadku - nie trzymały (były zużyte) elektrozawory + lał się jeden wtryskiwacz (a była to instalacja wtrysku lpg w fazie ciekłej).
Co do 2 lat eksploatacji... no cóż: w Volvo nowa instalacja ma niecałe 3 lata i np. wtryskiwacze są już praktycznie do wymiany; przejechały jakieś 40 tysięcy i silnik już wyraźnie kuleje na wolnych obrotach.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
sleszyn
Zarejestrowani

op Wczoraj odebrałem samochód, odpalił za pierwszym razem podobno po 4 dniowym postoju. Mechanik podobno sprawdzał wiele rzeczy i wymienił świece na irydowe. Dzisiaj rano odpalił za 3 razem. Za swoją nieudolność policzył 250zł. Nie mam już słów na tego człowieka trzymał samochód 2 tygodnie po to żeby wymienić świece, a później wciskać kit. Dzisiaj zakręciłem gaz na butli wypaliłem gaz i poczekam do wieczora, zobaczymy czy coś to da. Cały czas myślę nad czujnikiem temperatury cieczy, czy jest taka możliwość, żeby na kompie nie pokazywało błędów pomimo, że coś jest z nim nie tak.

Odświeżę trochę temat. Po jednej nie zbyt udanej przygodzie z mechanikiem, moje auto trafiło do drugiego speca, który wymienił mi wtryski, samochód palił w miarę dobrze, na pewno lepiej niż wcześniej, ale nie zbyt dobrze chodził na benzynie i czuć było benzynę w tłumiku. Zniechęcony wizytami u specjalistów postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i zajrzeć do tych wtrysków. Wtryski założone były od laguny II, nie wiem czy to miało znaczenie, czy po prostu były nie sprawne. Zamówiłem wtryski od scenika i wymieniłem. Od tej pory chodzi dobrze na benzynie i nie czuć jej w wydechu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2016, 13:40 przez sleszyn.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości