Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ubywa oleju w dci


Oktawiusz
Zarejestrowani

op Jakie są możliwe przyczyny ubywania oleju z silnika ?

Wiem, że mamy wątek o zaworze odmy, odmie i odpływie odmy ten http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...ult-Scenic
jednak ciekawią mnie też inne przyczyny, które należy sprawdzić/wykluczyć.

Może puszczać turbina a to znaczy, że olej idzie gdzie ?
Rozmawiałem z mechanikiem, który sam jeździ też M II 1,9dci i postraszył mnie remontem. Pytanie jak to potwierdzić, sprawdzić ?

Historia jest taka, że oleju nigdy mi nie ubywało nawet grama. 2,5 roku temu a to jest 20 kkm temu zregenerowałem turbinę. Olej zaczął ubywać w te wakacje przy okazji kilku wyjazdów w dalekie trasy po Polsce. Obecnie jeździ po mieście od jesieni i oleju nadal ubywa. Ilość ? Około 0,5-0-7 na 1kkm Niby do przeżycia ale auto nie kopci, zbiera się względnie dobrze, pali na dotyk. Gdzie ten olej ?

Jeżeli to faktycznie remont silnika to pytanie jaki remont ? Co należy wykonać/wymienić ?


Gdybam sobie narazie. Wiem, że należy zacząć od sprawdzenia odmy ale chciałbym przyjąć też inne warianty.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

rozumiem ze wszelkiego rodzaju wycieki wyeliminowałes?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

op Mokro jest w okolicach odmy ale nie na tyle żeby ubywało tyle ile ubywa.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

spód silnika-zdejmowałeś osłonę dolną?
mniw wyciekało pod chłodnicy oleju 0,5 l/1000 a na asfalcie nawet kropli wszystko było w wygłuszeniu osłony i na podwoziu

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

op No to jeden z punktów do sprawdzenia
co jeszcze ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2015, 22:43 przez Oktawiusz.)

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Online
(29-11-2015, 22:37)pio555 napisał(a): spód silnika-zdejmowałeś osłonę dolną?
mniw wyciekało pod chłodnicy oleju 0,5 l/1000 a na asfalcie nawet kropli wszystko było w wygłuszeniu osłony i na podwoziu
Pyt dlaczego ten olej tam byl...

Do sprawdzenia turbinka, cisnienie sprezania, no i ta odma

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(29-11-2015, 22:54)maciej1486 napisał(a):
(29-11-2015, 22:37)pio555 napisał(a): spód silnika-zdejmowałeś osłonę dolną?
mniw wyciekało pod chłodnicy oleju 0,5 l/1000 a na asfalcie nawet kropli wszystko było w wygłuszeniu osłony i na podwoziu
Pyt dlaczego ten olej tam byl...

Do sprawdzenia turbinka, cisnienie sprezania, no i ta odma
Uszkodzony był oring chłodnicy oleju i wyciekalo z góry nic nie było widać dopiero przy wymianie oleju wyszło cały dół silnika upaprany i w wygłuszeniu osłony z 0,5l oleju

Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Na jakim oleju jeździsz?

Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

Ubytek masz w normie ale robiłeś turbinę więc poszedłbym tym tropem. Odkręć wąż pomiędzy turbiną i IC. Jeśli jest świeży olej w nim, w środku to już wiesz gdzie się podział ubytek. Przy małych ilościach które turbina przepuszcza nie ma kopcenia a sporo oleju pozostaje w IC. Piszę o świeżym oleju bo trzeba mieć nadzieje że mechanik który robił turbinę wyczyścił przewody. Takie zużycie oleju to nie powód do paniki ale dobrze jest to obserwować.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

op aaaaa właśnie, funko zapytał o ważną rzecz. Ubytki oleju mniej wiecej zaczęły się przy okazji wymiany na motula. Czort wie, może to ten "dobry" olej jest takim lekarstwem

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości