Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Trudny demontaż tarcz przednich


kris
Zarejestrowani

op Witam .
Kilka dni temu wymieniałem tarcze z przodu . Z jedną poszło OK , z drugą był problem .
Najpierw śruba przytrzymująca tarczę ( torx ) zjechała się na okrągło .
W drugiej utkwiła złamana końcówka klucza torx , nie do wyjęcia .
Koło zdjęte , trzy nowe tarcze , no to telefon do mechanika . Twierdził , że jak nie ma łepka śruby to nic nie szkodzi bo tarczę dociskają śruby od koła .
Więc pojechałem po tych śrubach flexem i zeszlifowałem łepki do zera .
Zostały tylko takie małe może 1 mm długości kołeczki .
Wygląda to tak :
                     

Tarcza do wymiany to i nie szkoda , i będzie trudniej zmienić koło , ale ...
Czy nie szkodzi taki montaż na trwałość albo skuteczność hamowania ?
Jak znajdę takie śruby , to postaram się wymienić , ale będzie jeszcze trudniej .

Odpowiedz
bartas
Zarejestrowani

(25-02-2016, 16:43)kris napisał(a): zjechała się na okrągło
Zjechałeś ją - brak dobrego klucza i wcześniej mogłeś potraktować jakimś wd40.
Rozwiercić nie próbowałeś ?

Odpowiedz
kris
Zarejestrowani

op
(25-02-2016, 16:48)bartas napisał(a): Zjechałeś ją - brak dobrego klucza i wcześniej mogłeś potraktować jakimś wd40.
Rozwiercić nie próbowałeś ?

Potraktowałem ( obie tarcze , jedna strona puściła ) ,
klucz twardszy od śruby to i zjechałem ( albo coś było w środku i nie widziałem ).
nie można było nawiercić - twarda stal pękła jak szkło i została końcówka w śrubie , wierciłem wiertłem do nierdzewki ( nówka ).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016, 13:58 przez kris.)

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Mechanik ma rację tarcze trzymają śruby od kol, tę małe są tylko po to żeby przy zdejmowanie koła tarcza nie latała i zeby otwory na śruby wycentrować z gwintem w piascie. CO prawda już po ptakach, ale trzeba było wziąć młotek i ostry punktaK i byś ja odkrecil. Śruby kupisz w ASO.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Możesz jeżdzić normalnie,nic się nie stanie   Biggrin

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
kris
Zarejestrowani

op
(25-02-2016, 17:11)michumal napisał(a): ale trzeba było wziąć młotek i ostry punktaK
Chole....a , nie pomyślałem !
Ale i tak szybko poszło . Chociaż metoda dość drastyczna .
Dzięki za informację .

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kris za ten post post:
  • gebi
Wojtgda
Zarejestrowani

Teraz powinienies bez problemu te sruby wykrecic za pomoca przecinaka i molotka wzruszyc i wkrecic z powrotem nowe tylko na sucho bez zadbego smaru miedziowego Biggrin

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Wystarczy przyspawać inną śrubę do starej i odkręcić.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

również uważam jak
(25-02-2016, 19:57)Wojtgda napisał(a): powinienies bez problemu te sruby wykrecic za pomoca przecinaka i molotka
lub
(25-02-2016, 20:26)maciej1486 napisał(a): Wystarczy przyspawać inną śrubę do starej i odkręcić.
i zrobić tak jak ma być...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • PRZEMO
michumal
Zarejestrowani

Proszę Państwa, spawać? punktakiem i młotkiem? Skoro już wystaje trzonek, to wystarczy dobre kombinerki/obcęgi lub pilnik i spiłować z dwóch stron pod klucz francuski czy coś w ten deseń. Biggrin
A tak jak koledzy piszą leć po śruby i zrób tak jak powinno być.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości