Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Przewóz rowerów - jakie możliwości ?


gregsztorm
Zarejestrowani

op Witam
Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma jakieś doświadczenia w przewozie rowerów w większej ilości (dokładnie 4 ) Grand Scenicem III? Czy da się je przewieźć na dachu? Nie mam relingów i nie widziałem uchwytów na relingi a do tego mam szklany dach z szyberdachem. Czy da się zamontować poprzeczki przez szerokość (uchwytów też nie ma a przynajmniej ich nie widać) nie uszkadzając karoserii lakieru?
Czy ktoś używa i może polecić bagażnik na hak? 
Szczerze mówiąc najbardziej preferowałbym bagażnik dachowy z możliwością zamontowania uchwytów na rowery a zimą na narty, ale czy takie coś w ogóle jest możliwe?
Może ktoś wrzucić zdjęcia jakichś rozwiązań?

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

GS III nawet ze szklanym dachem i bez fabrycznych relingów ma opcję montażu bagażnika. Rozwiązania są dostępne np. z Thule. Punkty montażu łap belek poprzecznych są na dolnych płaszczyznach nadproży, chyba z gwintowanymi otworami.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Ja na hak nie mam ale zamierzam kupić. Kilku moich znajomych ma - niestety drogie bardzo - bagażniki na hak od thule. Wszyscy mówią, że są rewelacyjne i przynajmniej do garażu da się wjechać jak wieziesz te rowery na d*pie

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Jest jeszcze opcja montażu na klapue bagażnika, ale to już dla zdecydowanych

Odpowiedz
grzesiek_m
Zarejestrowani

Witam,
Ja jakis czas temu dokupilem poprzeczne belki Renault (takie uniwersalne jakos mi nie podchodzily wygladem). Potrzebowalem je na skrzynie dachowa, ale docelowo tez na rowery. Zakupilem na jesieni 3x uzywane bagazniki Thule, ale jeszcze nie mialem kiedy wyprobowac. Byc moze bede mogl sie wypowiedziec za kilka tygodni.
Sporo osob mi polecalo te na hak i bardzo sobie chwala (opcja dobra, bo samochod nie jest wysoki i nie ma tez wiekszych oporow). Mam kilku znajomych, ktorzy maja takie na tylna klape i w sumie nikt nie narzeka, ale oni to tak od czasu do czasu korzystaja.
aha - te otwory na mocowania poprzecznych belek wygladaja jakby byly gwintowane, ale tam wchodzi normalny pin i przy skrecaniu belki mocowanie po prostu sie sciska miedzy ta dolna czescia z pinem i ta gorna na dachu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-03-2016, 15:19 przez grzesiek_m.)


Pozdrawiam,
Grzesiek
Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

http://olx.pl/i2/oferta/bagaznik-uchwyt-...bOXGW.html
Ja kupilem taki uchwyt na hak z allegro za 50 zl tylko wersja na 2 rowery. Jestem mega zadowolony, prosty montaz - klucz do kol...

Odpowiedz
perrin
Zarejestrowani

4 rowery na klapie bagażnika to pełen hardcore! Najlepszym rozwiązaniem jest zawsze zainstalowanie bagażnika na haku, a zmiana przepisów bardzo ułatwiła ten sposób przewozu.
Jeśli jednak chcesz przewozić rowery latem, a narty zimą to tylko bagażnik dachowy. Belki poprzeczne wraz z bazami montażowymi to był koszt u mnie jakichś 250zł. Teraz pozostaje koszt bagażników rowerowych, ale te są już w miarę tanie i można je będzie kupić na pewno w lidlu i biedronce (jak co roku).

Wysłane z mojego LG-V490 przy użyciu Tapatalka

[Obrazek: 63957.jpg]

Nie musisz być rowerzystą, żeby zwrócić na to swoją uwagę: 150 centymetrów dla rowerzysty!
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(21-03-2016, 15:19)grzesiek_m napisał(a): te otwory na mocowania poprzecznych belek wygladaja jakby byly gwintowane
Bo są nagwintowane.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
gregsztorm
Zarejestrowani

op Dzwoniłem do kilku miejsc min do dystrybutora Thule na śląsku i się okazuje, że GS3 ma tylko 60kg dopuszczalną ładowność na dachu. Żeby przewieźć 4 rowery musiałyby one ważyć poniżej 15kg każdy, bo dochodzi jeszcze waga samego bagażnika. Obciążenie haka w pionie może się wahać pomiędzy 75 a 100 kg, więc chyba teraz bardziej do tego się będę skłaniał. Do tego faktycznie dochodzą opory powietrza, które są dużo mniejsze przy platformie na hak.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(22-03-2016, 09:38)gregsztorm napisał(a): Do tego faktycznie dochodzą opory powietrza, które są dużo mniejsze przy platformie na hak.

I tak nie pojedziesz z tym więcej, niż 160 XD

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości