Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE 1.9 DCi ubywa oleju i dymi na niebiesko na zimnym.


karol201011
Zarejestrowani

op Witam , niedawno kupiłem autko z słynnym 1.9 DCi kopcił na niebiesko od samego początku lecz sprzedający 2 dni wcześniej wymieniał turbo i twierdził , że to przez to. Niestety po przejechaniu 700 km ubyło z 0,5 litra oleju i jak kopcił na niebiesko tak kopci dalej. Zauważyłem , że gdy się rozgrzeje temat dymienia jakby znika. Turbina wymieniona jak jest napisane na gwarancji ponieważ uległa zatarciu , czy to prawda , że następne w kolejce mogą być panewki?? No i ostatnie pytanie na koniec jakie koszty generuje wymiana pierścieni? bo chyba to ich wina , że auto kopci na niebiesko.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(26-03-2016, 22:18)karol201011 napisał(a): niedawno kupiłem autko z słynnym 1.9 DCi kopcił na niebiesko od samego początku lecz sprzedający 2 dni wcześniej wymieniał turbo i twierdził , że to przez to
kupiłeś kopcące auto?  Wow  i uwierzyłeś,że kopci bo turbo wymienione?
aż nie wierzę

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Niebieski dym to spalanie oleju. Dowiedz się czy przy okazji wymiany turbo wymieniono olej, zawór odmy i udrożniono odpływ odmy.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(26-03-2016, 22:25)Oktawiusz napisał(a): Dowiedz się czy przy okazji wymiany turbo wymieniono olej, zawór odmy i udrożniono odpływ odmy
teraz to pewnie się już nie dowie

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
karol201011
Zarejestrowani

op
(26-03-2016, 22:25)Oktawiusz napisał(a): Niebieski dym to spalanie oleju. Dowiedz się czy przy okazji wymiany turbo wymieniono olej, zawór odmy i udrożniono odpływ odmy.

olej wymieniono mam to na gwarancji. zawór odmy nie  a czy udrożniono odpływ odmy nie wiem

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Zawór odmy wymienia się obowiązkowo w komplecie z turbiną (chyba że jest na wskroś sprawny ale procedura serwisowa mówi o tym jednoznacznie)

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

to że turbina była wymieniona to ok, ale to że nadal ubywa oleju może być winą odpływu odmy, a więc nadal olej jest przedmuchiwany przez turbo do dolotu i stąd kopci, sprawdź odpływ odmy, zawór odmy również powinien posiadać membranę w stanie nie naruszonym.
Piszesz o aucie z takim silnikiem, a jakie dokładnie auto posiadasz?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

karol
poczytaj
http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...ult-Scenic
http://www.scenic-forum.pl/Watek-Ubywa-o...bywa+oleju

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
karol201011
Zarejestrowani

op a co powoduje nie wymiana tego zaworu? możne to być takie dymienie na niebiesko?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(26-03-2016, 22:39)Mati napisał(a): Piszesz o aucie z takim silnikiem, a jakie dokładnie auto posiadasz?
podejrzewam ,ze L II 1.9 dci 110KM-sadząc po profilu

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości