jarko
179
1
34
25
SC I ph II
2003
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Łódź
jarko
Zarejestrowani
— 14-04-2016, 08:28
op
Hej, już jakiś czas szukam auta na rodzimym rynku, ale wszystko co ludzie proponują to wraki w stanie agonalnym. Albo te renówki są tak mało trwałe albo ja zbyt wiele oczekuję od nastoletniego auta (może za bardzo dbałem o swoje i mam zły punkt odniesienia). Zacząłem się zastanawiać nad zakupem od handlarza, auta na zagranicznych tablicach. Nigdy nie kupowałem tak auta, dlatego prośba o rozjaśnienie mi formalności (niestety internety są pełne sprzecznych informacji pochodzących od ludzi, którzy "chyba" więcej teoretyzują).
Jeśli ktoś kupował auto na zagranicznych blachach: - niech mi wyjaśni co i jak trzeba załatwić, jakie papiery są bezwzględnie konieczne aby bezpiecznie kupić i zarejestrować sprowadzony samochód. Handlarz twierdzi, że "auto przygotowane do rejestracji, opłaty celno-skarbowe zrobione, tłumaczenia są" - jak mam to zweryfikować?
- jak takim samochodem wrócić do domu? Co z przeglądem i OC?
Z góry dzięki za pomoc.
•
TomaszB
11,302
37
2975
1,658
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Świdnica
TomaszB
Moderatorzy
— 14-04-2016, 08:51
•
stasic
504
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 14-04-2016, 09:07
Na dniach będę miał papierki od handlarza i będę rejestrował auto, mówił że w tej chwili jedyna opłata to koszt rejestracji 258 zł. Jak będę po to napiszę jak to wyglądało.
PS. Uogólniając, oni też kupują auta w kiepskim stanie za marne pieniądze i poprawiają po taniości w PL, nie licz na okazję. Ale te auta nie muszą być złe, to że odmalują zniszczone zderzaki, nadkola, wypiorą wnętrze, wymienią pare elementów i auto ładnie się prezentuje. Musiałbyś mieć znajomego za granicą co by przeglądał gazety czy internet z wystawionymi autami od osób prywatnych.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2016, 09:08 przez stasic.)
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
sportway
1,627
331
120
INNY
2018
INNY
Był SportWay 1.8
Pamiętaj, że jeżeli masz na >fakturze< wpisany przebieg auta i udowodnisz, że jest kręcony - to sprzedający ma przegwizdane ;) Więc jeżeli wpisują, to raczej jest pewny.
•
jarko
179
1
34
25
SC I ph II
2003
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Łódź
jarko
Zarejestrowani
— 14-04-2016, 11:41
op
Dzięki za odpowiedzi.
Czytam trochę o tych przekrętach z VAT i fakturą-marża. Jeśli handlarz oszuka kupującego, migając się od zapłacenia VAT, to można mieć spore kłopoty w skarbówce.
A brakuje mi wiedzy co do weryfikacji faktur i płatności podatku.
•
Pogromca
38,987
40
10407
14,137
SC I ph II
2003
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Lubliniec
Pogromca
Moderatorzy
Online
— 14-04-2016, 12:50
Z tego co wiem takim autem na niemieckich blachach wrócić normalnie nie możesz, nawet po wykupieniu "pseudo ubezpieczenia" a najczęściej jest to "niedaleki znajomy"
•
jarko
179
1
34
25
SC I ph II
2003
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Łódź
jarko
Zarejestrowani
— 14-04-2016, 13:43
op
Z tego co się oczytałem, to też prawda. Ubezpieczyciel chętnie przyjmie pieniądze ale w razie draki wypina 4 litery.
W praktyce więc takie auto na nieważnych tablicach niemieckich (inne niż żółte i czerwone; tzw. eksportowe), może spokojnie podróżować lawetą.
Jak więc Wy kupujecie auta od handlarza? Nie kupujecie? Nikt z tu obecnych nie nabył auta taką drogą, skoro serwisy internetowe w 95% oferują sprzedaż aut sprowadzonych zza granicy?
•
Luke
137
11
10
SC I ph II
2002
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
KW / STW
Luke
Zbanowani
— 14-04-2016, 13:53
Ja kupiłem swojego Scenica od handlarza właśnie na niemieckich blachach bez hologramów (podróbki zamówione z internetu). Miał ubezpieczenie wykupione i wmówił że mogę tak jeździć, oczywiście to nie prawda bo auto najnormalniej jest po prostu wyrejestrowane i niedopuszczone do ruchu. Jak wystawia Ci fakturę zakupu to skarbówka Ciebie nie dotyczy, jedynie wydział komunikacji z kompletem dokumentów: umowa kupna (faktura), tłumaczenia dokumentów i przegląd techniczny chyba że takowy posiada już.
•
Pogromca
38,987
40
10407
14,137
SC I ph II
2003
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Lubliniec
Pogromca
Moderatorzy
Online
— 14-04-2016, 14:03
Przegląd nic nie da.. ja miałem TUV na dwa lata, ale i tak musiałem przejść przegląd u nas w kraju.
•
stasic
504
3
116
57
SC I ph II
2001
1.6 i 16V 110KM, 1999-2003
Kolbuszowa
stasic
Zarejestrowani
— 14-04-2016, 14:09
(14-04-2016, 14:03)Pogromca napisał(a): Przegląd nic nie da.. ja miałem TUV na dwa lata, ale i tak musiałem przejść przegląd u nas w kraju.
To zostałeś oszukany:
http://www.gk24.pl/auto/art/4355585,prze...,id,t.html
Jeżeli urzędnik nie chce czegoś zrobić a wiesz że to Ty masz rację to poproś o wydanie na pismie uzasadnienia dlaczego tego nie zrobi ;) wymieknie
SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
•
|