Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

spryskiwacz tylnej szyby - którędy wężyk


oliwek
Zarejestrowani

op Hej mam taki problem w szczeniaku, muszę baaaardzo długo trzymać załączoną pompkę od spryskiwacza na tylną szybę żeby cokolwiek wyciekło, dosłownie wyciekło bo o ciśnieniu nie ma mowy, z tylnego spryskiwacza na szybę. 
Wstępna diagnoza - zapchana dysza. zakupiłem nową, efekt identyczny. 
Zdjąłem dyszę, zostawiłem sam wężyk, i muszę trzymać z 5 sekund żeby w ogóle coś pociekło. 
Myślę że może gdzieś jest przygnieciony wężyk i stąd moje pytanie, jak leci wężyk do tyłu, słupkiem w górę i sufitem, czy podłogą i dopiero z tyłu w górę do klapy ??
muszę go "odkorkować" bo to lekko denerwujące :Biggrin

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Ale fabrycznie tak jest raczej w SCII ze tam na szybe "cieknie" ze spryszkiwacza i nie ma cisnienia takiego jak na spryskiwacze przedniej szyby. Jest to zrobione chyba dlatego ze tam szybka prawie pionowo ustawiona jest, wiec zeby sie nie odbijal strumien to cieknie na szybe i wycieraczka go rozprowadza myjac szybe.

Sprawa dlugiego trzymania manetki jest do rozwiazania. Zamontowac zaworek zwrotny przy wężyku przy zbiorniku samym. Powodem jest wracający płyn do zbiornika, ktory trzeba napompowac do tylu i to trwa. Znow małe ale, fabrycznie zostalo tak najprawdopodobniej zrobionezeby płyn wracal do zbiornika w celu unikniecia zamarzaniu plynu w malym przekroju rurki. Zeby nie zamarzlo w takich malych rurkach chyba by musialbyc czysty spirytus stosowany jako plyn (jak w samolotach Biggrin ) Te nasze plyny zimowe w przewodzie tym po prostu lubią zamarzac... W kupie (w zbiorniku) mają wieksza odpornosc na zamarzanie.

Wybór nalezy do Ciebie czy wstawisz zaworek zwrotny sobie, czy tez nie. Ja osobiscie wolalem nie ryzykowac zamarznieciem i nie poprawialem fabryki. Sam zaworek doslownie kilka zł kosztuje gdzies na allegro np..

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
stawiam raczej na zacięta pompke spryskiwacza

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • PRZEMO
A2-eR11
Zarejestrowani

pompke mozna szybko sprawdzic, zamieniajac przewody na niej miejscami. Chyba ze calkiem jest uszkodzona to i na przod bedzie slabo i na tyl slabo pryskac

Odpowiedz
oliwek
Zarejestrowani

op pompka jest ok, bo jak juz dopompuje płyn to cieknie przy każdym naciśnięciu. nie ma z nią kłopotu w sensie działania.
Myślałem tylko że ta dysza jest tak ustawiona ze strumień psika na cała szybę ale spoko - skoro inni też tak maja to nie będę nic zmieniać jeżeli TTTM.

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Tam jest duzy otwor dyszy, wiec strumień jest nisko ciśnieniowy, aby nie odbijał sie, a sciekal po szybie zeby wycieraczka go zgarniała i ładnie myła szybę.

Jak denerwuje po dluzszym postoju wracanie plynu do zbiornika, to mozna zaworek dac.. ale jak juz wspomnialem, na wiekszym mrozie moze zamarznac i rozsadzic wężyk. Pozniej bedzie problem tylko.

Odpowiedz
oliwek
Zarejestrowani

op ee to odpuszczam temat, myślałem że coś mam nie tak Biggrin a skoro to już tak jest to nie ruszam Biggrin
dzięki za rady

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Online
Praktycznie w każdym aucie, które miało dysze tylnego spryskiwacza w klapie z góry to ciśnienia nie było.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(27-04-2016, 10:24)A2-eR11 napisał(a): Chyba ze calkiem jest uszkodzona to i na przod bedzie slabo i na tyl slabo pryskac
niekonieczni
u mnie tłok stanoł w pozycji 3/4 przód 1/4 tył-na przód było jako tako na tył ledwo leciało
wymiana pompki pomogła-co prawda na tył leci lepiej ale ciśnienie jest słabe

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

u mnie po wymianie pompki tył leci również słabo, taki jest nasz urok Biggrin to nie taka sama dysza jak jest na szybę przednią

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości