Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Weryfikacja wiedzy mechanika - silnik na złom


Mati
Zarejestrowani

(23-05-2016, 18:51)haszczurur napisał(a): To tak na prawdę co cię niepokoi odnośnie pracy, zachowania silnika?

obstawiam że mechanik Biggrin

(20-05-2016, 07:35)mjetek napisał(a): powiedział koledze że ma ściągnąć ten wąż co przychodzi od turbiny, ten co idzie w stronę chłodnicy, odkręcił i zobaczył że jest zapocony od oleju, i tym samym stwierdził że silnik pochodzi max do wakacji, bo w tym wężu nie powinno był śladów oleju. Ja mu powiedziałem że przecież w każdym Diesel'u w tym miejscu trochę go jest a on że jak tak się dzieje to turbina przeładowuje uszkadzając tym samym zawory i powodując w końcowym efekcie obrót panewki. 

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(23-05-2016, 23:26)Mati napisał(a):
(23-05-2016, 18:51)haszczurur napisał(a): To tak na prawdę co cię niepokoi odnośnie pracy, zachowania silnika?

obstawiam że mechanik Biggrin

(20-05-2016, 07:35)mjetek napisał(a): powiedział koledze że ma ściągnąć ten wąż co przychodzi od turbiny, ten co idzie w stronę chłodnicy, odkręcił i zobaczył że jest zapocony od oleju, i tym samym stwierdził że silnik pochodzi max do wakacji, bo w tym wężu nie powinno był śladów oleju. Ja mu powiedziałem że przecież w każdym Diesel'u w tym miejscu trochę go jest a on że jak tak się dzieje to turbina przeładowuje uszkadzając tym samym zawory i powodując w końcowym efekcie obrót panewki. 

Zapocony wąż od turbiny w około 10 letnim SC II dieslu Biggrin żeby tylko takie objawy występowały to większość zakładów regenerujących turbiny i mechaników zamyka biznes albo się przebranżawia. Jeżeli dla tego mechanika to jest dowodem na agonię silnika co by powiedział na przykład o BMW E 60, E 61, które sztuka w sztukę są tak spompowane od spodu olejem, że aż obrzydzenie się tam do czegoś dotknąć.

Odpowiedz
mjetek
Zarejestrowani

op Bo tak jak pisałem, wszystko zaczęło się od wymiany oleju i prośby oceny silnika, która jak wyszła to już napisałem. Mnie zaniepokoiło to zapocenie w okolicach odmy, i dymienie na czarno podczas przyspieszania. Wiem na pewno że EGR nie był czyszczony, i odma podejrzewam że również nie jest drożna w 100 %.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Dymienie na czarno, w pewnym sensie, jest zjawiskiem (prawie) normalnym. Wynika tylko i wyłącznie ze zjawiska powstawania sadzy - czyli niecałkowitego spalania podanego paliwa. Z reguły przyczyną są wtryskiwacze.
A odma w 1,9 dci zapocona będzie zawsze.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Kilka słów na temat czyszczenia odmy w 1.9 dci. Wykręcamy korek wlewu oleju, wykręcamy dwie śruby pod klucz 10-kę, odpinamy węże i wyciągamy cały plastikowy separator, następnie myjemy go np. w benzynie ekstrakcyjnej, sprawdzamy drożność węży, nie zaszkodzi aby je również umyć. Przechodzimy do najważniejszej kwestii a mianowicie do sprawdzenia drożności ujścia skroplin oleju silnikowego do miski olejowej. Jest to króciec o małej średnicy znajdujący się na dole bloku silnika to na ten króciec wchodzi cienki wężyk idący z czarnego plastikowego separatora, który zdjęliśmy na początku. Aby sprawdzić drożność tegoż powrotu bierzemy długi wężyk nakładamy na króciec i dmuchamy. Powietrze powinno swobodnie przechodzić, dla pewności trzeba przedmuchać otwór najlepiej kompresorem. Z przepychaniem wszelkiego rodzaju drutami byłbym ostrożny gdyż drut może zostać zakleszczony w owym otworze a to ze względu na jego specyficzną budowę. Dopiero po zdjęciu miski olejowej widać na czym polega ta jak to określiłem specyficzna budowa. Ja tak miałem, że się drut zakleszczył ale udało mi się go wyszarpnąć z tego względu nie polecam takiego zabiegu, kompresor powinien wystarczyć. Po zabiegu składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Następna sprawa to zawór odmy tzw. pudełko pasty do butów mieszczący się na górze silnika. W tych zaworach rozwala się membrana, otwórz go jak nie ma membrany bądź ma dziurki kup nowy. Doskonały zamiennik ok. 120-160 zł. Aktualnie podrożały tak więc cena 160 zł. będzie tu bliższa.
Następnym krokiem będzie czyszczenie EGR-u ale to jest grubsza robota ze względu na trudne podejście do kilku śrub jak też może być problem z wyjęciem mechanicznej części EGR-u z chłodnicy spalin.
pio555 napisał 24-05-2016, 14:43:
może byś zrobił z tego manual dla potomnych

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2016, 14:43 przez pio555.)

Odpowiedz
[-] 5 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • brytanpl, krosser, Mati, mjetek, pio555
mjetek
Zarejestrowani

op Dzięki za pomoc Panowie, w weekend wezmę się za czyszczenie odmy.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(24-05-2016, 11:38)haszczurur napisał(a): wyciągamy cały plastikowy separator, następnie myjemy go np. w benzynie ekstrakcyjnej
z tym różnie bywa, w tym separatorze jest mnóstwo małych kanalików, jeśli wlejemy coś to przeleci ale to nie koniecznie będzie oczyszczone...

Ale ogólnie bardzo ładnie opisane Biggrin stawiam piwo Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(24-05-2016, 12:26)Mati napisał(a):
(24-05-2016, 11:38)haszczurur napisał(a): wyciągamy cały plastikowy separator, następnie myjemy go np. w benzynie ekstrakcyjnej
z tym różnie bywa, w tym separatorze jest mnóstwo małych kanalików, jeśli wlejemy coś to przeleci ale to nie koniecznie będzie oczyszczone...

Ale ogólnie bardzo ładnie opisane Biggrin stawiam piwo Biggrin
Nic nie stoi na przeszkodzie aby separator zanurzyć w korytku z jakimś środkiem rozpuszczającym nagar.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości