radkon1981
5
0
0
0
SC II ph II
2007
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Chybie
op
Witam, mam problem tego typu, że autko przy 1800 obr.+++zaczyna podszarpywac lub robi się dziura , dopiero po chwili się zbiera....Nie zawsze się tak robi. 2 lata temu wymieniłem czujnik doładowania ciśnienia bo miałem z tym problem autko tez nie zbierało się fajnie, ale clip to wykrył i po wymianie czujnika było OK. Teraz Clip mi pokazuje Kod błędu DF980 - Skład mieszanki i Regulacja ciśnienia doładowania tj. błąd chyba DF053. Proszę o pomoc bo nowy czujnik trochę kosztuje i nie chce niepotrzebnie znów wymieniać...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-06-2016, 16:58 przez Mati.)
•
Mati
26,534
100
4784
4,444
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 02-06-2016, 16:59
(02-06-2016, 16:49)radkon1981 napisał(a): wymieniłem czujnik doładowania ciśnienia bo miałem z tym problem (02-06-2016, 16:49)radkon1981 napisał(a): i Regulacja ciśnienia doładowania wygląda jakby sprawa powróciła..
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
haszczurur
2,415
22
683
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Nie musisz od razu kupować nowego czujnika przecież możesz włożyć na podmianę jakiś używany. Ja bym sprawdził łopatki kierownicy zmiennej geometrii tam lubi zebrać się nagar i kierownica po prostu przestaje chodzić.
•
siwusek216
5,519
15
3584
2,054
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
siwusek216
Zarejestrowani
Online
— 02-06-2016, 17:52
Tak jak pisał haszczurur a do tego zainteresował bym się czystością zaworu egr. Mnie podobnie poszarpywalo i robiła się dziura czasami ale bez błędów , winny był egr
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
•
Mati
26,534
100
4784
4,444
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 02-06-2016, 18:00
(02-06-2016, 17:31)haszczurur napisał(a): Ja bym sprawdził łopatki kierownicy zmiennej geometrii tam lubi zebrać się nagar spytam z ciekawości, jak to wykonać bądź sprawdzić? trzeba demontować turbinę?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
haszczurur
2,415
22
683
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(02-06-2016, 18:00)Mati napisał(a): (02-06-2016, 17:31)haszczurur napisał(a): Ja bym sprawdził łopatki kierownicy zmiennej geometrii tam lubi zebrać się nagar spytam z ciekawości, jak to wykonać bądź sprawdzić? trzeba demontować turbinę? Żeby to zrobić kompleksowo i 100 % rzetelnie to trzeba ją wyjąć i rozebrać ale żeby dokonać wstępnej kontroli to nie. Wystarczy wsadzić rękę za silnik na tyle głęboko aby złapać za cięgno gruszki podciśnienia przykręconej do turbiny. Należy popchnąć cięgno palcem ku górze powinno chodzić na około 1-1.5 cm bez przycięć. Ciężko jest je popchnąć od góry ze względu na słaby dostęp no i ze względu na opór jaki stawia sprężyna w gruszce. Można to zrobić z kanału wtedy jest o wiele lepiej. Gdy wyjmiemy turbinę i odepniemy cięgienko gruszki z króćca od łopatek kierownicy wtedy gdy popchniemy to palcem powinno chodzić luźno wręcz klapać ale jak już wyżej pisałem gdy turbina jest założona na samochodzie duży opór daje owa grucha. No i jest jeszcze kwestia najistotniejsza jak będzie nagar to kierownica stoi na dębowo i nawet nie drgnie wtedy należy wyjmować turbinę.
•
Mati
26,534
100
4784
4,444
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 02-06-2016, 20:57
czyli teoretycznie nie trzeba by dotykać tylko wejść pod auto tak by było ją widać a przy uruchomieniu auta Ona chyba powinna sama się również wychylić??? bynajmniej kiedyś tak słyszałem
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
haszczurur
2,415
22
683
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(02-06-2016, 20:57)Mati napisał(a): czyli teoretycznie nie trzeba by dotykać tylko wejść pod auto tak by było ją widać a przy uruchomieniu auta Ona chyba powinna sama się również wychylić??? bynajmniej kiedyś tak słyszałem
Tak powinna się wychylić ale nie wiem w jakim zakresie wychyli się bez obciążenia a jak pchniesz palcem cięgno to wyczujesz czy się przycina a także czy chodzi te 1-1.5 cm. Mi to nie stwarza problemu kładę się na silnik wsadzam rękę, namierzam cięgno i po prostu podnoszę je palcem do góry. Dla ułatwienia podam, że można wpisać w google hasło turbina 1.9 dci SC II i w grafice obejrzeć na czym ma polegać opisana przeze mnie operacja. Tam widać gruszkę idące od niej cięgno zaczepione na króciec do sterowania łopatkami kierownicy. Można wpisać też hasło kierownica powietrza bądź zmienna geometria i obejrzeć jak to wygląda, są też filmy o czyszczeniu kierownicy z nagaru.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to haszczurur for this post
• Mati
Mati
26,534
100
4784
4,444
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 02-06-2016, 21:53
(02-06-2016, 21:51)haszczurur napisał(a): Można wpisać też hasło kierownica powietrza teoretycznie wiem jak to wygląda, chciałem właśnie od praktycznej strony, dzięki za wytłumaczenie i piwko
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
|