Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Błąd ESP


maciej1486
Zarejestrowani

op Hejo,
przed wczoraj wymieniłem końcówkę drążka, sworzeń wahacza, gumy stabilizatora i łącznik co dało ze kierownicę mam przestawioną na prawie godzine 14. Po przejechaniu 10km zapaliła się kontrolka ESP. VAG pokazuje błąd czujnika kąta skrętu.  Czy możliwe jest ze od tego złego ustawienia kierownicy czujnik szaleje? Bo raczej go nie uszkodziłem ( jest pod poduszką w kierownicy). Na dniach robię zbieżność czy to może wystarczyć?

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

teoretycznie powinno wystarczyc porzadne ustawienie zbieznosci, tak zeby kierownica byla ustawiona w pozycji "0" po tej regulacji.

Odpowiedz
cukier
Zarejestrowani

Jasne ze szaleje bo w innym miejscu masz kierownicę prosto niż powinna. Ustaw żeby było ok zbieżność i powinno być ok jeśli nie to zerowaniee czujnika kąta skrętu w momencie gdy kiera jest w pozycji zero

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi cukier za ten post post:
  • Mati
Mati
Zarejestrowani

(26-06-2016, 19:43)maciej1486 napisał(a): Czy możliwe jest ze od tego złego ustawienia kierownicy czujnik szaleje?
kierownica sama się nie przestawiła, rozbierałeś pewnie zbieżności nie ustawiłeś poprawnej to i kierownica jest krzywo Biggrin i zapewne jak będziesz tak jeździł to i opony zniszczysz

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Lepiej zbieżnosc ustawic poprawnie, a nie kierownice ustawiac do obecnego ustawienia kół... żeby pozniej nie bylo efektu ze w jedna strone promien zawracania bedziesz mial 7m a w drugim 3m ale tego nie osiagniesz bo bedzie cos obcierac....

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

op
(26-06-2016, 20:41)Mati napisał(a):
(26-06-2016, 19:43)maciej1486 napisał(a): Czy możliwe jest ze od tego złego ustawienia kierownicy czujnik szaleje?
kierownica sama się nie przestawiła, rozbierałeś pewnie zbieżności nie ustawiłeś poprawnej to i kierownica jest krzywo Biggrin i zapewne jak będziesz tak jeździł to i opony zniszczysz
No sam zbieznosci nie ustawie... We wtorek jestem umowiony

(26-06-2016, 20:46)A2-eR11 napisał(a): Lepiej zbieżnosc ustawic poprawnie, a nie kierownice ustawiac do obecnego ustawienia kół... żeby pozniej nie bylo efektu ze w jedna strone promien zawracania bedziesz mial 7m a w drugim 3m ale tego nie osiagniesz bo bedzie cos obcierac....
Nawet mi do glowy nie przyszlo by ustawiac kierownice Biggrin

Jesli czujnik wykryl ze kierownica ustawiona jest krzywo do jazdy na wprost to powinien wykryc ze jest ok po ustawieniu zbieznosci i blad powinien zniknac?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2016, 21:14 przez maciej1486.)

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Powinien zniknąć. Wtedy będą się zgadzać wartości kąta skrętu oraz bezwładnościowego czujnika położenia pojazdu od ESP.

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Nie znikna ze wzgledu bezpieczenstwa, trzeba zrobic adaptacje czujnika kata skretu...

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

skasowanie bledu clipem nie pomoze? Jak juz bedzie wszystko poprawnie dzialac...

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Nie podczas ustawienia zbieznosci powinno wykonac sie zerowanie kata skretu... Inaczej nie da rady... Mozesz uszkodzic czujnik i bedziesz pare zlotych w plecy...
Kazdy normalny warsztat ze dobrym sprzetem np Hunter robi to w cenie zbieznosci.
Za kazdym razem musisz przyuczyc czujnik zeby widzial polozenie kierownicy, dodatkowo nie uszkodzisz tasmy pod kierownica jezeli zostanie zle zrobione zawieszenie w aucie...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości