Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Opony zimowe


Patrys4891
Junior Administratorzy

ryjas napisał(a):Najważniejsze w zimie nie jest ruszanie a hamowanie;)
ryjas napisał(a):Na przód przełożyć te z tyłu, na który z kolei montujemy nowe.
Za skuteczne hamowanie odpowiadają w zdecydowanej większości przednie koła, więc jak nowe ta tył?
To nie logiczne.

Thumbup
Odpowiedz
midar
Zarejestrowani

ryjas ma rację. To że ludzie dają na przód nowe to najczęściej popełniany błąd przez kierowców.
Był kiedyś program o tym na TVN Turbo.

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

(20-10-2015, 11:13)Patrys4891 napisał(a):
ryjas napisał(a):Najważniejsze w zimie nie jest ruszanie a hamowanie;)
ryjas napisał(a):Na przód przełożyć te z tyłu, na który z kolei montujemy nowe.
Za skuteczne hamowanie odpowiadają w zdecydowanej większości przednie koła, więc jak nowe ta tył?
To nie logiczne.

Wyciąłeś najważniejszą część mojego tekstu.

Żeby nie wdawać się w dalsza dyskusję na ten temat polecam poczytać to i owo. http://www.opony.com.pl/artykul/testy-mi...d/?id=1069

Idealnie jest mieć wszystkie cztery koła z nowymi oponami.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-10-2015, 11:29 przez ryjas.)

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

midar, Ty pisząc swój post wydajesz wyrok i nie uznajesz innego rozwiązania.
Ja napisałem najkrócej o wadach i zaletach każdego z rozwiązań i pozostawiłem wybór.
To zasadnicza różnica w naszych wypowiedziach.
I nigdy nie namówisz mnie żebym miał z tyłu nówki opony a z przodu stare bo wolę przelecieć zakręt bokiem i mieć dalej przyczepność z przodu.

ryjas napisał(a):Żeby nie wdawać się w dalsza dyskusję na ten temat polecam poczytać to i owo. http://www.opony.com.pl/artykul/testy-mi...d/?id=1069
Ryjas, super ten link.
Jak ktoś ma wątpliwość, niech przeczyta i zadecyduje sam.

Thumbup
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

dochodzi jeszcze pytanie... jak zachowają się nowe z przodu czy z tyłu przy gwałtownym nagłym hamowaniu?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

leprze opony przodu skracają drogę hamowania, zmniejszają aquaplaning. Za to "tyłek" łatwiej ucieka i w zakrętach jest niebezpieczniej.

W linku jest wszystko opisane. O ile opinia ADAC jak dla mnie nie trzyma się kupy (a może właśnie niej się trzyma :P ) to już tekst od ÖAMTC jest jasny i przejrzysty Biggrin
Każdemu zainteresowanemu polecam lekturę, bo tu to się możemy tylko przerzucać własnymi gustami.

Thumbup
Odpowiedz
midar
Zarejestrowani

wolę brać uderzenie na klatę(są poduszki i strefy zgniotu kontrolowanego), niż uderzyć o coś bokiem. Nie wydałem żadnego wyroku ani do niczego Cię nie namawiam.Ja tylko opisałem wnioski autorów programu K2 . Bardzo spłaszczasz czyjeś wypowiedzi.

Odpowiedz
frytek161
Zarejestrowani

(20-10-2015, 11:44)Patrys4891 napisał(a): midar, Ty pisząc swój post wydajesz wyrok i nie uznajesz innego rozwiązania.
Ja napisałem najkrócej o wadach i zaletach każdego z rozwiązań i pozostawiłem wybór.
To zasadnicza różnica w naszych wypowiedziach.
I nigdy nie namówisz mnie żebym miał z tyłu nówki opony a z przodu stare bo wolę przelecieć zakręt bokiem i mieć dalej przyczepność z przodu.

ryjas napisał(a):Żeby nie wdawać się w dalsza dyskusję na ten temat polecam poczytać to i owo. http://www.opony.com.pl/artykul/testy-mi...d/?id=1069
Ryjas, super ten link.
Jak ktoś ma wątpliwość, niech przeczyta i zadecyduje sam.
ja tam też wolę "rzucać" tyłem a panować nad przodem też wybieram opcję nowe (lepsze) z przodu

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Ja przeczytałem jeszcze raz co napisałem i w sumie chyba za bardzo namąciłem. Polecam ten link co wkleiłem. Opony lepsze z przodu mają swoje zalety ale lepsze z tyłu też;)
Zasada: lepsze na przód tylko wtedy jeśli wszystkie sa dobre;) Lepsze z tyłu jeśli już zaczynamy kombinować z oponami bardziej zróżnicowanymi co do jakości. Mając opony różnych producentów czy z rożnego rocznika te nowsze z tyłu są o tyle lepszym rozwiązaniem, że z uwagi na niższą ścieralność guma dłużej będzie świeża. W końcu lepiej starsze wyjeździć niż czekać aż sparcieją.
Mam nadzieje, że teraz nie namąciłem;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-10-2015, 12:14 przez ryjas.)

Odpowiedz
midar
Zarejestrowani

wychodzę do pracy ale polecam ten filmik

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości