1. Silnik dość odporny, uważany za pancerny, ale:
- słuchać turbo (rzadko pada, ale...)
- sprawdzić, czy nie dymi po depnięciu
- sprawdzić dwumas, jeśli manual
- sprawdzić płynność przełączania biegów, w tym z D na R, jeśli automat
- podpiąć CLIPa i sprawdzić wtryski oraz ostatni cykl wypalania DPFa (może dać pojęcie o rzeczywistym przebiegu),
- sprawdzić, czy sucho przy rozrządzie (osłona po demontażu niekoniecznie będzie szczelna)
2. Wszystkie płyny i filtry. Olej silnikowy + filtr (zmieniać co 12 kkm), olej przekładniowy tak w manualu, jak i automacie (powinien być co 60kkm i bajek o oleju na całe życie skrzyni nie słuchać, chyba że zycie ma być krótkie), filtr powietrza, filtr kabinowy, płyn hamulcowy (należy co max 4 lata), płyn chłodzący (różnie podają, niektórzy nawet co 2 lata), wymienić czynnik klimy wraz z jej olejem.
Rozrząd na łańcuchu, wiec sprawdzić można napięcie, ale to tylko u ludzi, którzy te 2.0 dCi znają, nie boją się i mają w nich doświadczenie.