Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

błąd elektrycznego ręcznego, asr, esp


mojzesz92
Moderatorzy

też tak mi sie wydaje. Tym bardziej że asr (gdzie indziej nazywany np tcs - nazwa zależy od producenta układu. nie chce mylić ale jak dobrze pamiętam to asr i esp to boshowskie sprzęty) był dużo wcześniej niż esp

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Nie chce się spierac, ale według mnie najpierw powstał ABS, a jego rozwinięciem jest ESP. Oba systemy były bardzo ważne że względu na bezpieczeństwo czynne i nad tym się skupiono, a umówmy się ASR jest nam średnio potrzebny, znacznie większa rolę odgrywa w autobusach i ciezarowkach, no i działa glownie przy ruszaniu, a prędkości mamy wtedy niewielkie. Oczywiście że potrzebuje mniej czujników niż ESP, ale jak masz ESP, to ASR to tylko modyfikacja oprogramowania sterownika. Ale mogę się mylić oczywiście. Z tego co wiem, zarówno ABS jak i ESP po raz pierwszy zastosowano w mercedesie S klasie W140.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi michumal za ten post post:
  • TomaszB
A2-eR11
Zarejestrowani

Online
(17-09-2016, 16:51)michumal napisał(a): a umówmy się ASR jest nam średnio potrzebny, znacznie większa rolę odgrywa w autobusach i ciezarowkach,

Szczerze? ASR w kazdym aucie sie sprawdza - moze niekoniecznie latem, ale w zimie baaaaardzo ulatwia ruszanie po oblodzonej drodze. A jeszcze jak masz ruszyc pod gorke na oblodzonej drodze, bo juz w ogole jest nieodzowna pomoc tego systemu. Auta osobowe sa lekkie wiec sila docisku przez wage pojazdu jest bardzo mala. Moce silnikow coraz wieksze, wiec stracic przyczepnosc koł jest niezmiernie latwo. W tym przypadku ASR jest bardzo ulatwiajacy ruszanie z miejsca.

Skutecznosc tego na rozne sposoby sprawdzalem osobiscie ostatniej zimy. Jak sie auto zachowuje - konkretnie scenic z automatyczna skrzynia - przy wlaczonym systemi a jak z wylaczonym... Oczywiscie mozna zyc bez tego, kiedys zyli tez i bez ABS... Ale chyba nikt nie zaprzeczy ze te wszystkie systemy bardzo ulatwiaja zycie

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Nie hciałem powiedzieć, że ASR jest niepotrzebny. Oczywiscie, że jest potrzebny, w zimie szczególnie, jednak bez tego systemu tez umiem ruszyć na sliskim. Kwestia techniki. Bardziej chodzi mi o to, że ASR to nie kwestia bezpieczenstwa jak pozoostale systemy, a wygody. No i oczywiscie ASR pozwala podjechac pod gore gdy jedno kolo ma trakcje, a drugie nie.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Online
No fakt, moze nie jest to takie bezpieczenstwo jakie ma na celu zapewnic ABS i ESP, ale przy sliskim jak zauwazyles pozwala podjechac pod gore bo inaczej auto mogloby sie stoczyc lub zsunąć na bok.. a staczając/zsuwając sie mogloby jednak doprowadzic do kolizji... wiec poniekad jest to tez system poprawiajacy bezpieczenstwo ;) Chociaz nie w takim stopniu jak ABS i ESP Biggrin Taki tam gdybanie juz. Ważne ze sa te systemy i ciesze sie ze renault juz dawalo je do wyposazenia w samochodach, ktore wcale nie sa ich flagowymi limuzynami wypasionymi w elektronike. Dali nam to i to od dawna dawali taka mozliwosc, gdzie wiekszosc producentow dopiero teraz zaczyna to robic... Biggrin

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • michumal




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości