Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Kupno scenica III 1,6dci BOSS 130KM


po-pek
Zarejestrowani

op Szykuje się do zakupu Renault scenic III 1.6dci BOSS full opcja moc silnika 130KM . Czy ktoś mógłby powiedzieć coś na temat tego silnika czy jest awaryjny i czy posiada filtr cząstek stałych,
tak ogólnie wszystko na temat awaryjności tego modelu. Ponadto autko posiada do wymiany wiązkę kabli od świateł led ( wiązkę daje sprzedający ) czy droga jest taka operacja .
Obecnie jeżdżę scenicem 1.9 dti z 2000 r. kosztował mnie dużo nerwów i pieniędzy nie chciał bym się drugi raz wkręcić i ponosić masę kosztów . Z góry dziękuję za odpowiedź
pio555 napisał 01-10-2016, 09:56:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2016, 09:56 przez pio555.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

1.6dci to młodszy brat 2.0dci wiec konstrukcja udana. Fap pewnie posiada(do weryfikacji po nr VIN) ale to chyba nie problem,zastanawia mnie ta wiązka jeśli było by to takie hop pewnie sprzedający by ją zmienił.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(01-10-2016, 08:54)po-pek napisał(a): Ponadto autko posiada do wymiany wiązkę kabli od świateł led ( wiązkę daje sprzedający ) czy droga jest taka operacja
czyli masz juz coś na oku
daj fotkę auta zobaczymy jak wygląda

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(01-10-2016, 08:54)po-pek napisał(a): Szykuje się do zakupu Renault scenic III 1.6dci BOSS full opcja moc silnika 130KM . Czy ktoś mógłby powiedzieć coś na temat tego silnika czy jest awaryjny i czy posiada filtr cząstek stałych,
tak ogólnie wszystko na temat awaryjności tego modelu. Ponadto autko posiada do wymiany wiązkę kabli od świateł led ( wiązkę daje sprzedający ) czy droga jest taka operacja .

Jeśli nie ma świateł LED to albo mówimy o roczniku 2011, albo o wypadkowej przeszłości. Wersja BOSE (bo tak się nazywa firma dostarczająca nagłośnienie) miała dzienne w standardzie, LEDy co najmniej od 2012.
Silnik jak silnik, obecnie najmocniejsza na rynku jednostka diesla o pojemności do 1.6. Awaryjność po 166 kkm u mnie zerowa. Wiem, że ludziom zacinała się przepustnica w wydechu, u mnie nic. Tak, jest DPF. EGR tzw. zimny, za filtrem. Rozrząd na łańcuchu, turbina Borg Warner. Wymaga oleju klasy ACEA C-4.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • po-pek
po-pek
Zarejestrowani

op
(01-10-2016, 10:36)funkoval napisał(a):
(01-10-2016, 08:54)po-pek napisał(a): Szykuje się do zakupu Renault scenic III 1.6dci BOSS full opcja moc silnika 130KM . Czy ktoś mógłby powiedzieć coś na temat tego silnika czy jest awaryjny i czy posiada filtr cząstek stałych,
tak ogólnie wszystko na temat awaryjności tego modelu. Ponadto autko posiada do wymiany wiązkę kabli od świateł led ( wiązkę daje sprzedający ) czy droga jest taka operacja .

Jeśli nie ma świateł LED to albo mówimy o roczniku 2011, albo o wypadkowej przeszłości. Wersja BOSE (bo tak się nazywa firma dostarczająca nagłośnienie) miała dzienne w standardzie, LEDy co najmniej od 2012.
Silnik jak silnik, obecnie najmocniejsza na rynku jednostka diesla o pojemności do 1.6. Awaryjność po 166 kkm u mnie zerowa. Wiem, że ludziom zacinała się przepustnica w wydechu, u mnie nic. Tak, jest DPF. EGR tzw. zimny, za filtrem. Rozrząd na łańcuchu, turbina Borg Warner. Wymaga oleju klasy ACEA C-4.
On ma światła LED tylko nie wiem z jakiego powodu jest do wymiany wiązka kabli . Na chwile obecną światła nie działają

(01-10-2016, 09:57)pio555 napisał(a):
(01-10-2016, 08:54)po-pek napisał(a): Ponadto autko posiada do wymiany wiązkę kabli od świateł led ( wiązkę daje sprzedający ) czy droga jest taka operacja
czyli masz juz coś na oku
daj fotkę auta zobaczymy jak wygląda
Na chwile obecną fotki nie posiadam . Jak będę miał to wstawie .

(01-10-2016, 09:51)siwusek216 napisał(a): 1.6dci to młodszy brat 2.0dci wiec konstrukcja udana. Fap pewnie posiada(do weryfikacji po nr VIN) ale to chyba nie problem,zastanawia mnie ta wiązka jeśli było by to takie hop pewnie sprzedający by ją zmienił.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Też mnie to zastanawia.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2016, 11:00 przez po-pek.)

Odpowiedz
Ralfik
Zarejestrowani

Witam czy ktos moze mi podpowiedziec czy warto cos takiego brac i jak dlugo ten silnik moze jeszcze wytrzymac.. http://otomoto.pl/oferta/renault-grand-s...b46010032e

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Ralfik za ten post post:
  • funkoval
TomaszB
Moderatorzy

Nie sądzę żeby Ci ktoś odpowiedział dokładnie czy ten silnik wytrzyma jeszcze 100, 200, 300 czy 10 kkm. Nikt nie wie jak był użytkowany do tej pory no i jak Ty go będziesz użytkował. Nie bał bym się tego przebiegu, jeśli oczywiście jest prawdziwy, auto fajnie wyposażone, jakbym miał bliżej na pewno bym je obejżał. Jak chcesz mam jego vin VF1JZ00BD48533016, sprzedawca twierdzi, że cały jest w oryginalnym lakierze.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2016, 19:51 przez TomaszB.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(21-11-2016, 19:28)Ralfik napisał(a): Witam czy ktos moze mi podpowiedziec czy warto cos takiego brac i jak dlugo ten silnik moze jeszcze wytrzymac..

Jeśli przebieg jest prawdziwy, to jakieś 200 - 220 tysięcy.
Czy warto to zależy od wielu czynników, trudno odpowiada się na takie pytania.

Odpowiedz
Ralfik
Zarejestrowani

Mam obawe odnosnie zuzycia silnika ze wzgledu na standardowe przeglady i wymiany oleju co 30tys. Gdyz nigdy nie mialem samochodu ktory bylby w ten sposob serwisowany.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

To dość odporna konstrukcja, ale nie znając historii (jaki olej) trudno coś powiedzieć.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości