Pater
7
0
0
0
SC II ph II
2008
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Warszawa
Pater
Zarejestrowani
— 02-03-2015, 11:25
op
Witam,
Posiadam Scenica 2.0 benzyna turbo i niedawno zamontowałem do niego gaz. Co myślicie o tuningu z 163 tak do niecałych 200 koni? Czy musiałbym jechać do gazownika u którego była motowana instalacji i także zmieniać mapy? Czy według was taka zmiana ma sens i jest w miarę bezpieczna dla silnika? Pytanie takze do PRZEMA. Co zmieniałeś w zawieszeniu bo mam wrażenie że już przy 163 koniach przy ostrzejszej jeździe traci trakcję?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2015, 11:27 przez Pater.)
•
Mati
26,544
100
4791
4,455
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 02-03-2015, 11:28
w jaki sposób chcesz o tyle podnieść moc?
Pater napisał(a):Czy według was taka zmiana ma sens i jest w miarę bezpieczna dla silnika? Tuning ma zawsze jakiś sens, jeśli się chce podnieść moc. Czy bezpieczne dla silnika to również zależy od stylu jazdy
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
PRZEMO
32,342
67
7852
19,625
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 02-03-2015, 11:36
Ja jestem na tak ale to zmiana mapy. Gazownik przypuszczalnie będzie musiał zmienić wtryski gazu i też postawiac. Jak dobrze zrobiona mapa to bezpieczne dla silnika. Odnośnie zawieszenia to można dużo robić niestety trakcja przy 200 KM już średnio wyrabia. Ale przy tym silniku nie szedł bym wyżej niż 190 KM.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
•
blazejk
13,775
22
2592
785
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Sławków
blazejk
Specjalisci
— 02-03-2015, 11:38
Peter samym chip'em nie wiem czy osiągniesz @200KM - znajomy żeby w 2.0T 205KM zrobić 235KM musiał wymienić wydech na przelot 2,7" + strumienica na końcu oraz zmienić intercooler na większy + sportowy filtr powietrza + zmiana dolotu, wymienić wtryski a potem dopiero chip'a zrobić, ogólnie był 5 cz 6 razy na hamowni. Więc samym chip'em chyba będzie ciężko podnieś moc o prawie 40KM a po za tym to już chyba nie będzie do końca bezpieczna modyfikacja dla silnika.
Nie wiem czy nie było by lepszą opcją zmiana silnika na wersje z Megane RS 225KM
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
•
PRZEMO
32,342
67
7852
19,625
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 02-03-2015, 11:40
Przeszczep silnika to jednak duży koszt. Wg mnie bezpieczne do 190 KM usunąć katalizator, wkład filtra na Pipercross lub K&N. I powinno gadać
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
•
tfelek
706
9
61
8
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Warszawa
tfelek
Specjalisci
— 02-03-2015, 11:47
Oczywiście że jest to możliwa moc koło 190KM samym programem ale jak zakładałeś gaz kwestia jakie ci założyli wtryskiwacze jak słabe to bedą do zmiany czuli koszta rosną i to mocno. Ogólnie trzeba było zrobić modyfikacje a potem gaz zakładać. łatwiej to stroić.
•
blazejk
13,775
22
2592
785
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Sławków
blazejk
Specjalisci
— 02-03-2015, 11:48
Dokładnie tak jak piszesz Przemo tylko pytanie ile jest bezpiecznie dla tej jednostki - czy pompa olejowa, wtryski i sama głowica czy wytrzyma taką modyfikację.
Osobiście robiłbym ten silnik na 180KM i tak będzie różnica
Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
•
mojzesz92
8,626
27
2567
469
INNY
2011
INNY
Warka
dokładnie, zapytaj gazownika do jakiej mocy masz gaz a jak wytrzyma te 200KM to do zrobienia jest to w okolicach 185-190KM
•
Pater
7
0
0
0
SC II ph II
2008
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Warszawa
Pater
Zarejestrowani
— 02-03-2015, 18:00
op
Dziękuję za rady. Jak podjadę na sprawdzenie instalacji po 1000 km to zapytam, do jakiej mocy wtryski wytrzymają, ale chyba nie powinno być problemu z tymi około 20 koniami więcej bo była to droga instalacja BRC (3300 zł) polecana do tego silnika. Nie spodziewałem się, że bedę chciał tak szybko coś działać z tuningiem, ale chyba musiałem się zainspirować Scenikiem Przema Jeśli chodzi o usunięcie katalizatora to nie mam znajomych w SKP więc pewnie później miałbym problemy z przeglądem. Czy ty Przemo pisałeś, że wystarczy usunąć Katalizator i zmienić filtr i to wystarczy, czy opócz tego należy wsadzić chipa? Czy ktoś mi może powiedzieć jak taki grand Scenic trzyma się zakrętów ( czy ktoś testował?) Bo do tej pory nie jeździełm tak wysokim autem i powiedzmy przy 100 km/h na 30 stopniowym zakręcie mam wrażenie że wypadnę. Poprzedni właściciel założył felgi "17" na które wchodzą opony 225/45 i takie też zakupiłem co na pewno pozytywnie wpłynęło na pokonywanie otrzej łuków, ale gdzie jest bezpieczna granica to jeszcze nie wiem.
•
PRZEMO
32,342
67
7852
19,625
SC III ph II
2015
2.0 dCi 160KM, 2014-2016
Czaniec k/B-B
PRZEMO
Administratorzy
— 02-03-2015, 18:04
Dolot i wydech - i wgranie map
ja puściłem w dół żeby był bardziej stabilny
powoli poliuretan za wszystkie gumy będę wymieniał
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
•
|