Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.9 DCI Chwilowy brak mocy


artur.kharchenko
Zarejestrowani

op Nowy rok, nowy problem.

Chwilowy brak mocy podczas jazdy. Samochód jedzie normalnie, nie dymi, nie pluje olejem. Silnik pracuje równo. Niestety, ale pojawia się czasami (właściwie pierwszy raz) problem braku mocy, niskie obroty, powolne nabieranie prędkości. Biegi wchodzą normlanie. Po zgaszeniu i odpaleniu problem znika.

Co może być przyczyną? Zawór zapchany? Przepływomierz? Może coś nie tak z pedałami? Komunikatów brak, dymienia brak. Olej po wymianie, filt również.

Odpowiedz
sztygar
Zarejestrowani

Może paliwo lub coś co w nim się znajduje?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
sprawdź czujnik doładowania
czasami potrafi odciąć turbinę bez komunikatu

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

A te braki mocy dlugie?
Jakpuscisz pedal gazu i na nowo wcisniesz to wraca wsio do normy?
Jesli tak to na 99% czujnik swiatel stopu pod pedakem hamulca.przerabialem to samo ja i lukkul i pare innych ch osob tylko wymiana na nowy czujnik wlacznik.

Wysłane z mojego HT17Pro przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Można wyczyścić EGR, czujnik ciśnienia doładowania, kierownicę zmiennej geometrii w turbinie ale zanim napędzisz sobie daremnej roboty podłącz clip, przejedź się i może pokaże jakiś defekt. Nie wykluczone, że sprawcą jest czujnik hamulca roboczego za taki stan może odpowiadać kilka części.

Odpowiedz
artur.kharchenko
Zarejestrowani

op Clipa niestety nie posiadam. Puszczenie gazu, hamulca niczego nie zmienia (samochód jadąc w tym stanie zatrzymywał się na światłach, ruszając z tymi samymi objawami). Tylko zgaszenie i ponowne odpalenie przyniosło ofekt. Teraz jeździ normalnie. Dodam również, że całość miało miejsce na rozgrzanym silniku, przejechał po trasie praktycznie ponad 40km i złapało go w mieście.

Mam również zwykły ręczny hamulec w podłodze (w miejscu podłokietnika)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-2018, 11:38 przez artur.kharchenko.)

Odpowiedz
artur.kharchenko
Zarejestrowani

op Niestety, ale wróciło, a na dodatek doszedł potworny trajkot w momencie postoju na odpalonym silniku. Niezależnie od tego czy wrzucony jest luz, bieg, wcisnięte sprzęgło, auto trajkocze, przy czym trajkot słyszalny jest od środka, z zewnątrz nic.

Wymienione zostały poduszki i ósemka kilka dni temu.

Mam już tego samochodu powoli po same uszy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-2018, 15:54 przez artur.kharchenko.)

Odpowiedz
artur.kharchenko
Zarejestrowani

op Post za postem, ale część problemów rozwiązana. Hałas powodowała ósemka źle dokręcona. Wyregulowałem i zapanowała cisza.

Zawór ERG jest czysty, suchy. Problem natomiast jest z tą twardą uszczelką pomiędzy elementami zaworu. Jest ona cała, ale w jednym miejscu zgięta, pęknięta (w dalszym ciągu jednak tworzy całość) . Musi tam panować idalna szczelność? Może ją wymienić na nową dla pewności?

Zrobiłem jazdę próbną i problem z mocą nie występuje. Zobaczymy jak będzie jutro.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(03-01-2018, 15:53)artur.kharchenko napisał(a): Wymienione zostały poduszki i ósemka kilka dni temu.
(03-01-2018, 22:28)artur.kharchenko napisał(a): Hałas powodowała ósemka źle dokręcona
sam to robiłeś?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
artur.kharchenko
Zarejestrowani

op Poduszka górna i ósemka. Niepotrzebnie liczby mnogiej użyłem. Ósemka była delikatnie poluzowana od strony karoserii auta.


Problem dalej występuje. Samochód sam zwalnia na trasie, piąty, szósty bieg, pedał w podłogę, a prędkość redukuje się sama. Ogólnie nie przekracza 2000 obrotów na każdym biegu (można zredukować i wymusić powyżej). Zawór EGR czysty, suchy. Samochód raz działa raz nie. Nie dymi, brak komunikatów.

Dzień przed tym był wymieniany olej i filtr. Odłączony był również akumulator na kilka godzin (wymieniałem fotel kierowcy).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2018, 11:19 przez artur.kharchenko.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości