Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Alternator jak wyjąć.


neon
Zarejestrowani

op Panowie.
Scenic 2001r 1.6 16v klimatronic. Padł alternator(zero ładowania , kontrolka nie świeci) , czy da się go wyjąć bez odkręcania koła ? Co z luzowaniem paska ? Może krótki opis.
Pozdro.

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Online
Jakieś 10 min roboty z przerwą na piwo Biggrin kluczem bodajże 13 odciągasz napinacz paska wielorowkowego i zdejmujesz pasek. Odkręcasz przewód od altka i chyba tam była wtyczka do odpięcia. Następnie odkręcasz 3 śruby trzymające altka od bloku i wychodzi górą.

Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Online
Dobrze jeszcze najpierw odpiąć akumulator.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Online
(25-02-2021, 22:32)siwusek216 napisał(a): Dobrze jeszcze najpierw odpiąć akumulator.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
To wydało mi się zbyt oczywiste żeby o tym pisać Biggrin

Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
neon
Zarejestrowani

op Dzięki , jutro działam.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

(25-02-2021, 22:32)siwusek216 napisał(a): Dobrze jeszcze najpierw odpiąć akumulator.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Po co... Znam takich co robili przyłącze do domu 25KW bez rozłączania zabezpieczen w skrzynce.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Dla potomnych: pompa wspomagania bardzo przeszkadza w odkręceniu jednej ze śrub.
Ponieważ mój alternator postanowił odejść na emeryturę, musiałem go wyjąć. Kiedy już wiem, trzecia śruba jest to pewnie bym ją odkręcił bez rozbierania połowy samochodu, ale dostęp jest „taki sobie” (to eufemizm).

Krótka instrukcja:
Mamy trzy śruby: jedną u góry - widać ją doskonale, druga u dołu od strony koła pasowego - też ją wydać, ale nie da się jej wyjąć bo zapiera się o napinacz; po wyjęciu napinacza okazało się, że nie da się jej nawet do końca wykręcić. Trzecia śruba jest również na dole w odległości ok. 3cm w stronę środka samochodu. Jest ona zupełnie niewidoczna z góry: zasłania ją pompa wspomagania i jej uchwyt. Miejsce ograniczają też przewody wspomagania i klimatyzacji. Jest jeszcze wtyczka od regulatora, schowana w taki sposób, że trzeba jakiegoś haczyka, żeby ją odpiąć.
Klucze, które posiadam nie wystarczyły do sięgnięcia do wszystkich śrub bez zdjęcia pompy z uchwytem. A mam dwa pokrętła i dwie grzechotki, a i nasadek mam trzy rodzaje
Do odkręcenia alternatora potrzeba jest nasadowa 13, grzechotka będzie konieczna, przedłużka (do śruby jest ok. 5 – 6cm), może jakiś przegub.
Koło pasowe pompy trzyma się na trzech M6 (klucz 10mm), pompa na trzech, a napinacz na dwóch M8 (klucz 13mm); do tego uchwyt klucz 16mm do nakrętki i dwie śruby na dole - klucz 13mm.

Po zdjęciu „przeszkód” alternator wychodzi niemal sam.

Zdjęć brak, bo mnie czas gonił. Jak będę składał, to może zrobię.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2021, 15:06 przez filozof.)

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Online
Kilka razy wyciągałem alternator w moim szczeniaku i nigdy takich przebojów nie miałem Biggrin

Wysłane z mojego telefonu Biggrin

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kotleto za ten post post:
  • filozof
scrabi
Zarejestrowani

(04-12-2021, 16:47)kotleto napisał(a): Kilka razy wyciągałem alternator w moim szczeniaku i nigdy takich przebojów nie miałem Biggrin

Mowa o SC I 2.0 Pb

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

(04-12-2021, 16:47)kotleto napisał(a): Kilka razy wyciągałem alternator w moim szczeniaku i nigdy takich przebojów nie miałem Biggrin

Wysłane z mojego telefonu Biggrin
Ja nie twierdzę, że się nie da. Stwierdzam, że nie posiadam odpowiednich narzędzi lub umiejętności, albo jednego i drugiego

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości