Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Automatyczny hamulec postojowy


Lucas
Zarejestrowani

op Cześć Renaty,

jeżeli ktoś z was ma potrzebę lub też denerwuje go automatyczne zaciąganie hamulca ręcznego po każdorazowym wyłączeniu silnika to poniżej przedstawiam sposób jak to zrobić. Osobiście uważam, że zaciąganie hamulca ręcznego w każdej możliwej sytuacji (szczególnie zimą) to bzdura i dlatego też zainteresowałem się tym tematem i poszperałem trochę z wujkiem google Lamo . Tak dla ogólnej informacji powiem, że samochody Renault posiadają ustawienie bądź też parametr, który to dokładnie określa klimat kraju w jakim auto się porusza i właśnie ten jeden parametr określa czy nasz hamulec postojowy zaciągnie się automatycznie czy też nie (patrz załączone foto). Do wyboru mamy trzy opcje FF / Grand Froid / Normale... nas interesuje opcja druga czyli Grand Froid , co w dosłownym tłumaczeniu oznacza Wielkie Zimno. Dodatkowo uprzedzę pytanie i dodam, że denerwujący Buzzer, który to pojawia się w przypadku nie zaciągnięcia hamulca zostaje również dezaktywowany.

Testowane na Scenic III Ph1 2011 i mogę potwierdzić, że działa poprawnie Thumbsup.
Oczywiście z racji tego, że nie wiem jaką wersje softu i sterowników posiadacie to umywam rączki Whistling i nie ponoszę odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody w przypadku niepowodzenia wykonania całej operacji.

P.S.: Jeżeli ktoś z was dowie się, co oznacza pierwsza opcja FF  to proszę dajcie znać Cheers.

Załączone pliki

Miniatury
   

Aktualnie: Renault Scenic III Ph1 1.6 16V 110PS 2011 + Honda NC750X 2016 + Vespa PK50 XL Rush 88/64
Był: Seat Leon PII 2.0 TDI 140PS 2006 > VW Golf IV 1.6 105PS 1998 > Reanult Megane II 1.9 dCi 90PS 2004 > Audi A4 B5 1.9 TDI 115PS 2000 ...nadal w rodzinie
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Lucas za ten post post:
  • andrzejwa, cpus
pio555
Junior Administratorzy

(28-12-2019, 14:57)Lucas napisał(a): Osobiście uważam, że zaciąganie hamulca ręcznego w każdej możliwej sytuacji (szczególnie zimą) to bzdura
tylko pamiętaj że wyłączając funkcję ręcznego automatycznego wyłączasz tez HSA co na dłuższą metę powoduje zapalanie sie komunikatu o awarii układu hamulcowego oraz blokowaniu zacisków w pozycje maxymalna i obcieranie klocków o tarczę
Czego przykładem był @PRZEMO który musiał po wizycie w Radomiu wymienić zacisk....a tanio to nie było

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • siwusek216
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
(28-12-2019, 15:29)pio555 napisał(a): tylko pamiętaj że wyłączając funkcję ręcznego automatycznego wyłączasz tez HSA
Zdaje się, że HSA nie ma nic wspólnego z ręcznym automatycznym. HSA wykorzystuje pompę abs do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym przy ruszaniu pod górkę.Jeżeli jest możliwość wyłączenia automatu zaciągania hamulca to chyba włączenie tej opcji nie powoduje jakiś błędów.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Daniel Szczeciński
Lucas
Zarejestrowani

op @ pio555 tyle, że ja nie mam funkcji HSA. Nie rozumiem tylko dlaczego miałoby się coś blokować i obcierać jeżeli hamulec jest w maksymalnej pozycji odblokowanej? Innymi słowy co ma piernik do wiatraka. W końcu auta z ustawionym już tym parametrem są oryginalnie sprzedawane w krajach bardzo chłodnego klimatu w celu zapobiegania właśnie blokowania się hamulca. Nie ma tutaj grzebania w poszczególnych funkcjach hamulca. Czy napewno wyłączył go przy użyciu tego parametru... coś mi się wydaje, że chodzi tutaj o jakąś awarię poprostu.

Z tego co kojarzę jest dokładnie tak jak @ andrzejwa pisze... za HSA odpowiada system ABS/ESP.

Wysłane z mojego OnePlus X przy użyciu Tapatalka.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2019, 16:24 przez Lucas.)

Aktualnie: Renault Scenic III Ph1 1.6 16V 110PS 2011 + Honda NC750X 2016 + Vespa PK50 XL Rush 88/64
Był: Seat Leon PII 2.0 TDI 140PS 2006 > VW Golf IV 1.6 105PS 1998 > Reanult Megane II 1.9 dCi 90PS 2004 > Audi A4 B5 1.9 TDI 115PS 2000 ...nadal w rodzinie
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Lucas za ten post post:
  • cpus, Daniel Szczeciński
pio555
Junior Administratorzy

w takim razie po kiego grzyba w Clip jest adaptacja hamulca ręcznego i HSA po wymianie klocków hamulcowych z tyłu?
w moich obu autach była potrzebna adaptacja po wymianie klocków bo HSA nie działało i wywalało błąd który znikał po chwili

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Lucas
Zarejestrowani

op @ pio555 To co piszesz odnośnie adaptacji po wymianie klocków to prawda w końcu grubość klocków się zmieniła i system musi znać nową pozycje. Każde auto z takim hamulcem potrzebuje takiej adaptacji... w innym przypadku będzie obcierać. Ale wytłumacz proszę co to ma wspólnego z wyłączeniem automatycznego zaciągania hamulca ręcznego po wyłączeniu silnika? Hamulec jest nadal aktywny tyle że zaciągany z wyboru ręcznie lub nie. Kompletnie nie w temacie... w końcu nie ma to wpływu na HSA.

Wysłane z mojego OnePlus X przy użyciu Tapatalka.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2019, 16:57 przez Lucas.)

Aktualnie: Renault Scenic III Ph1 1.6 16V 110PS 2011 + Honda NC750X 2016 + Vespa PK50 XL Rush 88/64
Był: Seat Leon PII 2.0 TDI 140PS 2006 > VW Golf IV 1.6 105PS 1998 > Reanult Megane II 1.9 dCi 90PS 2004 > Audi A4 B5 1.9 TDI 115PS 2000 ...nadal w rodzinie
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lucas za ten post post:
  • Daniel Szczeciński
pio555
Junior Administratorzy

(28-12-2019, 16:52)Lucas napisał(a): le co to ma wspólnego z wyłączeniem automatycznego zaciągania hamulca ręcznego po wyłączeniu silnika? Kompletnie nie w temacie... w końcu nie ma to kompletnie wpływu na HSA.
w/g mnie ma bo po adaptacji ręcznego HSA zaczęło działa i to w 2 autach chyba że to przypadek

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
HSA występuje też w pojazdach ze zwykłym ręcznym. Nie mam HSA ale po wymianie klocków z tyłu też od razu robiłem adaptację.

Odpowiedz
Lucas
Zarejestrowani

op @ pio555 lol... czyli wybór sposobu zaciągania hamulca, jeszcze raz zaznaczę w nomencie wyłączenia silnika i w dodatku oryginalnie ustawiany przez renault w wybranych krajach i może jeszcze raz zaznaczę tylko i wyłącznie parametrem wyboru regionu (zimny/ciepły) ma wpływ na HSA pomimo, że funkcja hamulca nadal jest aktywna?

@ andrzejwa dokładnie tak jak mówisz.

Wysłane z mojego OnePlus X przy użyciu Tapatalka.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2019, 17:14 przez Lucas.)

Aktualnie: Renault Scenic III Ph1 1.6 16V 110PS 2011 + Honda NC750X 2016 + Vespa PK50 XL Rush 88/64
Był: Seat Leon PII 2.0 TDI 140PS 2006 > VW Golf IV 1.6 105PS 1998 > Reanult Megane II 1.9 dCi 90PS 2004 > Audi A4 B5 1.9 TDI 115PS 2000 ...nadal w rodzinie
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

U mnie w. Robicie chłopaki wyłączył właśnie to zaciągania ręcznego i wszystko działa poprawnie w megane... Już z rok...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • Daniel Szczeciński




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości