Czasem po prostu nie odpala i "sprawdź wtrysk"
Nie, nie dlatego.
Czujnik ten potrafi siać błędami w najmniej oczekiwanych miejscach.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I (18-09-2018, 11:18)Karewer napisał(a): ... to nie jest tak że jest jakaś faktycznie usterka i wtedy wywala błąd? No bo przecież u mnie kilka problemów występuje w aucie. Jak to się ma do całokształt? Nie, właśnie nie jest tak. Układy elektroniki samochodu są ze sobą powiązanie i nie funkcjonują w oderwaniu jeden od drugiego. Poza tym - nie należy podchodzić do uzyskanych z odczytu opisów błędów bezkrytycznie. Bo może okazać się, ze są one błędne, lub sygnalizują skutek a nie przyczynę usterki. Przykład: pierwsze 4 opisy błędów mogły (ale nie musiały) być skutkiem zbyt niskiego napięcia zasilania modułów. Dlatego zazwyczaj kasuję wszystkie zapisane błędy i przeprowadzam jazdę próbną, analizując, co nowego się pokazało i w jakich okolicznościach (tzn. jakim objawom towarzyszyło zarejestrowanie błedu). Inaczej wymienia się pół samochodu nie uzyskując żadnych efektów. Całą sztuką jest umiejętność analizy i odróżnienia przyczyn od skutków. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2018, 11:32 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
op
Dzięki że wyjasniles mi to dosyć konkretnie. Czyli najlepiej wymienić od razu ten czujnik? W serwisie mowili też że można wymienić filtr paliwa bo to nie duży koszt. Pierwsze jednak co powiedzieli to żeby pojeździć i obserwować co się będzie działo i przyjechać na odczyt wtedy. Najbardziej drażni mnie ten taki zamul na niskich obrotach przez sekundę bo potem już przyspiesza normalnie. No i ta loteria - odpali lub nie.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości