Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Grand Scenic 2014r. 1,2 Tce 130 KM


TomaszB
Moderatorzy

Online
op Ostudźcie mnie proszę bo napaliłem się jak szczerbaty na suchary  Naughty, oto przedmiot pożądania 
http://otomoto.pl/oferta/renault-grand-s...yfT4w.html
podoba mi się w nim wszystko, oprócz silnika, nie obawiam się o brak mocy, w końcu ludzie jeżdżą 1,6 16V i dają radę, zastanawia mnie jakie ten silnik ma rzeczywiste spalanie. Na necie opinie o silniku są skrajne, jedni są zachwyceni inni mieszają go z błotem, może ktoś z Was miał/ma do czynienia z tym silnikiem a Sceniku?

pio555
Junior Administratorzy

Online
ostudzę Twoje zapędy....
mnie on tez się podoba  Thumbup

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
mojzesz92
Moderatorzy

jedna zasada: turbo żyje, turbo pije... normalna jazda wg mnie podniesie podane w aukcji wartości o ok. 1,5-2l w górę...

pio555
Junior Administratorzy

Online
(07-01-2016, 20:20)mojzesz92 napisał(a): jedna zasada: turbo żyje, turbo pije... normalna jazda wg mnie podniesie podane w aukcji wartości o ok. 1,5-2l w górę...
mój nauczyciel w samochodówce mawiał
".....ojca oszukasz matkę oszukasz ale pojemności nigdy nie oszukasz....."

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
ryjas
Zarejestrowani

Ja bym wolał diesla. Nawet 1,5 dci niż ten motor. Jest w nich jakaś taka siła;)

Trzeba by się karnąć tym 1,2 żeby miec pewność że wystarczy. Przy tej wielkości auta lepiej mieć jakiś moment obrotowy wynikający z pojemności. Jeśli turbo będzie nadrabiało niedostatki mocy to silnik ekonomiczny nie będzie. LPG do tego silnika chyba tez nie za bardzo pasuje:/
Ale zauważyłem że w ofertach z autami używanymi egzemplarze z tymi jednostkami są wyraźnie tańsze. Z jednej strony fajnie bo zakup korzystniejszy. Z drugiej o czym to może świadczyć?

funkoval
Specjalisci

(07-01-2016, 22:02)ryjas napisał(a): Ja bym wolał diesla. Nawet 1,5 dci niż ten motor. Jest w nich jakaś taka siła;)

Trzeba by się karnąć tym 1,2 żeby miec pewność że wystarczy. Przy tej wielkości auta lepiej mieć jakiś moment obrotowy wynikający z pojemności.

akurat w 1.5dCi to nie z pojemności, tylko z turbodiesla. Prócz samych niutków ważny jest też ich przebieg po obrotach.
Czy 1.2 130KM wystarczy? Zależy do czego, ale gdybym miał brać do mniejszych przebiegów, to właśnie z tym silnikiem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2016, 22:15 przez funkoval.)

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • TomaszB
ryjas
Zarejestrowani

Tyle, że nawet katowane 1,5 dCi w mieście spali nie więcej niż 8/100 a ten tCe nie mniej niż 8 a może sie skończyć na 10.
Sądzę, że twój motor to w ogóle jest najbardziej optymalny do GS.
Takiego bym przygarnął z miła chęcią http://otomoto.pl/oferta/renault-grand-s...bc204b344d ale budżet nie ten:/

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ryjas za ten post post:
  • TomaszB
funkoval
Specjalisci

Ale w mieście turbodiesla szybciej może trafić szlag, niż benzynę (turbo kręci się i jest obciążone wcześniej, tzn. przy niższych obrotach), a na trasie turbobenzyna z szerokim pasmem obrotów użytecznych jest po prostu wygodniejsza.
Specjalnie napisałem o małych przelotach, bo mniejsze znaczenie ma wówczas ekonomia, a większe komfort codziennego odpalania benzyny.

ryjas
Zarejestrowani

W małej benzynie tez się kręci turbo dużo szybciej niż normalnie. Na pewno silnik się szybciej nagrzewa ale to głównie z powodu mniejszej efektywności czyli większego spalania.
W trasie wszystko zależy od skrzyni biegów. Te w dieslach są zwykle trochę dłuższe. Ale różnie to bywa.

Za benzyna przemawia fakt jej ekologiczności. Francuzi wprowadzili te małe silniki z uwagi na duże obostrzenia podatkowe bodajże. U nas może być podobnie.

funkoval
Specjalisci

(07-01-2016, 23:33)ryjas napisał(a): W małej benzynie tez się kręci turbo dużo szybciej niż normalnie. Na pewno silnik się szybciej nagrzewa ale to głównie z powodu mniejszej efektywności czyli większego spalania.
Zgoda, ale nie przy 2000 rpm, gdzie diesel ma już 90% niutka.

Cytat:W trasie wszystko zależy od skrzyni biegów. Te w dieslach są zwykle trochę dłuższe. Ale różnie to bywa.
Obroty obrotami, ale moment w td jest w węższym zakresie, więc przy stałej ilości przełożeń trasy są nieco mniej komfortowe, bo dana prędkość, powiedzmy 140 km/h będzie w przypadku benzyny i diesla w zakresie około 95% momentu, ale już np. 170 - tylko w małej turbobenzynie będzie nadal 90% momentu, w małym turbodieslu będzie pewnie mniej.

Cytat:Za benzyna przemawia fakt jej ekologiczności.

Nie w przypadku wtrysku bezpośredniego - cząstki stałe, tlenki azotu i inne syfy, nawet gorzej niż w dieslu, do których po prostu ekolodzy jeszcze się nie doczepili





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości