Grand Scenic 2019r. LPG
No właśnie, dlaczego ludzie jeżdżą i sobie chwalą TSI z LPG, na dodatek okazało się po kliku latach eksploatacji, że te problematyczne TSI, które miały LPG od nowości nie biorą oleju, bo benzyna nie zmywała w nich filmu olejowego na gładziach cylindrycznych i nie zapiekały się pierścienie tłokowe :-) Okazało się, że LPG jest lekarstwem dla biorących olej TSI i FSI grupy VAG.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2019, 07:21 przez h4jt.)
Trochę może poza tematem, akurat wczoraj się nam trafiło auto sąsiada `Masturbiszi` :-) 1.8GDI z LPG, świece, filtry, olej, nalatane 172tys.km, 155tys na LPG, przy okazji sprawdzenie luzów zaworowych, głowica bez hydrauliki z systemem szklanek regulacyjnych tak jak w 2.0 16V M4R (MR20DE Nissan), 1.4TCe, 1.2TCe, 1.6TCe 1.6SCe i prawdopodobnie 1.3TCe.
Pierwsze sprawdzenie było przy montażu LPG, drugie przy przebiegu 85tys. teraz trzecie i jest wszystko w normie. 1.8GDI na wtrysku bezpośrednim jest uważany za silnik niegazowalny oraz rzekome wady: gromadzenie się nagaru na tłokach i zaworach, duży koszt montażu oraz serwis LPG, przynajmniej tak twierdzą niedouczeni redaktorzy portali motoryzacyjnych: http://motobenzyna.pl/silniki/2347-silni...v-gdi.html Silniczek 1.8GDI ma wysoką kulturę pracy i jest bardzo cichy jak to na Japończyka przystało, a sąsiad nie miał z nim żadnych problemów. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-04-2019, 08:31 przez h4jt.) (25-04-2019, 17:24)halasma napisał(a): Nie dosc ze to dosc nowy motor, wtrysk bezposredni, malo rozpracowany, to koszt instalacji, czas jej zwrotu, ryzyko fakapu, powinno wstrzymac decyzje montażu lpg. W tej chwili instalacja do 1.2TCe i 1,33TCe to koszt 4,1~4,3tys.zł, systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej BRC SDI 2.0, a od nowego roku będą dostępne jeszcze nowsze SDI 3.0. Informacja sprawdzona i potwierdzona, silniki te bez problemu jeżdżą z LPG, bez problemu jeżdżą również 1,6TCe i 1,8TCe, które niestety nie są dostępne w Scenikach. Informacja od działu technicznego firmy Czakram Tarnów, tam gdzie robiłem moje 1,4TCe160, a pod koniec roku będziemy tam robić Talizmana 1,8TCe225. Proponuję Wszystkim użytkownikom zacnego forum wrzucać sprawdzone informacje i nie wprowadzać innych kolegów w błąd. I na koniec najnowszy cennik Sc IV z konfiguratora wersja Intens z silnikami TCe i dCi (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2019, 13:17 przez h4jt.) (15-10-2019, 13:17)h4jt napisał(a): Informacja od działu technicznego firmy Czakram Tarnówsprawdziłem sobie to info w kilku źródłach i żadna firma nie podejmuje się montażu instalacji do 1.3 TCE (dzwoniłem do 3 największym w PL) właśnie jestem po rozmowie z tym własnie działem technicznym o którym wspominasz Firma Czakram Tarnów nie ma w ofercie instalacji do silnika 1.3 TCE a ceny instalacji do aut z bezpośrednim wtryskiem paliwa zaczynają się od 4.5 tys ale realna cena oscyluje w okolicach 5tyś... za instalacje do 1.4 Tce trzeba zapłacić 4.3 PLN (nie wiem jaka firma bo juz nie dopytałem)-wiadomo cena "na telefon" więc przy montażu można pewnie coś negocjować (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2019, 14:06 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM (15-10-2019, 14:06)pio555 napisał(a):(15-10-2019, 13:17)h4jt napisał(a): Informacja od działu technicznego firmy Czakram Tarnówsprawdziłem sobie to info w kilku źródłach i żadna firma nie podejmuje się montażu instalacji do 1.3 TCE (dzwoniłem do 3 największym w PL) Nie wiem z kim rozmawiałem i czy w ogóle tam zdzwoniłeś, proszę rozmawiać dyrektorem ds. technicznych Panem Piotrem Oleksykiem, a założenie instalacji do 1.4TCe kosztuje w tej chwili około ~3tys.zł w zależności od wersji i rodzaju zbiornika, zwykły Sc3 i Grand 5os. mają zbiornik w miejscu koła zapasowego, a Grand 7os. zbiornik podwieszany 7os. więc proszę nie wprowadzać w błąd. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2019, 14:34 przez h4jt.)
To w takim razie wprowadzaja potecjalnego klienta w błąd....
Nie wiem z kim rozmawiałem ale dzwoniac to profesjonalnej firmy oczekuje profesjonalnych i informacji Pan z którym rozmawiałem konsultował nawet z kimś info Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Prosić dział techniczny i Piotra Oleksyka.
Kilku użytkowników naszego forum robiło już tam Sc3 1,4TCe, a lada chwila będzie tam następny z forum, więc można ich zapytać jak im działa LPG, ile zapłacili i ile auta palą LPG. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2019, 16:01 przez h4jt.) (22-04-2019, 07:09)thorn82 napisał(a): OPNa dniach zamawiam nowe Scenic Grand, czyli 2019r. (7os) i od razu chce zamontować LPG. Jaki wybrać silnik, jaka bedzie pojemność zbiornika i czy jest to możliwe w tym najnowszym modelu. Zaufany gazownik zapewnia, ze mozna bez problemu. Pozdrawiam.Poczekaj na sterownik LPG Tech Symbio. Świetnie współpracuje z silnikami opartym na bezpośrednim wtrysku potrafi pobierać tylko 0,58 litra PB- https://pl-pl.facebook.com/pages/categor...116734933/ http://lpgtech.pl/wp-content/uploads/201...ressed.pdf (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-10-2019, 11:18 przez Mello3x.)
Zabijacie to forum. Ciągła wojna i przepychanki między wami o to czy diesel czy benzyna lepsza. Jak dzieci w piaskownicy. Weźcie coś na wstrzymanie albo odejdźcie stad. Do obżygania tak będziecie robić?
Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości