Zbigniew Sikora
62
0
0
24
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Neukölln, Berlin, Germany
op
Witam. Czy ktoś z Was robił homologacje butli lpg ?
- Gdzie mógłbym zrobić homologacje w Województwie Wielkopolskim lub Śląskim ?
Pozdrawiam.
 RENAULT SCENIC III PH I 1.4 TCE
•
siwusek216
6,191
17
4481
3,443
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Śląsk Katowice Siemianowicka 5a, tylko licz się z tym że nie robi się tego „od ręki” i kosztowało 560zl czyli szybciej i nie wiele drożej nowa butla w zależności od zbiornika.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kapitan Powolny
1,203
2
153
16
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
To wtrącę swoje trzy grosze do tematu.
Zbiornik LPG ma homologację na 10 lat. Po upływie tego okresu można tą homologację przedłużyć, ale z tego co wiem, w świetle nowych przepisów, tylko na kolejne 5 lat. I warunek, że zbiornik nie jest skorodowany.
Procedura homologacyjna wygląda tak, że podjeżdżasz z pustym zbiornikiem i jest on wymontowywany. Następnie inspektor TDT dokonuje próby ciśnieniowej zbiornika i od wyniku próby zależy czy zbiornik dostanie papier, czy nie. Jak próba ciśnieniowa wypadnie pozytywnie to zbiornik dostaje papier i można go ponownie założyć w aucie.
Całość procedury zajmuje dwa do trzech dni: wymontowanie, odesłanie na próbę ciśnieniową i ponowny montaż
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Zbigniew Sikora
62
0
0
24
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Neukölln, Berlin, Germany
op
Dziękuję za konkretne odpowiedzi
 RENAULT SCENIC III PH I 1.4 TCE
•
pio555
31,850
127
11457
3,137
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 11-03-2025, 11:22
Tyle teoria...
Praktyka
Jedziesz do zakladu placisz 200-250 "specjalista" rzuca okiem i daje nowy kwit
Calosc trwa 15min
Podobnie jak z przefladem technicznym
Wysłane z mojego SM-A546B przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2025, 11:22 przez pio555.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pio555 for this post
• Zbigniew Sikora
ko-ma
9,814
27
1738
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 11-03-2025, 11:51
Przerabialiśmy temat.
W przypadku, gry samochód zostaje w domu na dłużej (u mnie na zawsze) - przy tańszych/mniejszych butlach gra nie warta świeczki.
Kombinować w zasadzie nie za bardzo jest sens, bo nawet planując sprzedaż, nagle może okazać się, że butla jest na końcówce ważności badań zbiornika i albo nikt auta nie kupi, albo solidnie przytnie cenę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2025, 11:51 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 120 KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• Zbigniew Sikora
Kapitan Powolny
1,203
2
153
16
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
Miałem taki dylemat przy swoim pierwszym aucie, gdzie faktycznie homologacja na zbiornik wygasła ze względu na czas. Jak że wtedy raczkowałem dopiero w temacie użytkowania auta z LPG to zamontowałem nową butlę. Dodatkowym plusem tego rozwiązania było to, że miałem większą butlę niż stara, zatem wzrósł mi zasięg.
Jak sprzedawałem auto to fakt, że papier na butlę był jeszcze na dłuższy czas zaważyło na cenie i transakcji.
A już tak w ramach rozważań akademicko- filozoficznych to jeżeli zbiornik jest zamontowany wewnątrz auta w wannie na koło zapasowe to jeszcze bym temat przedłużenia ważności rozważał. Ale jeśli siedzi po autem (bo inaczej nie da się go podwiesić) to biorąc pod uwagę na co jest narażony to miałbym co rozważać. Tak- wiem, że te zbiorniki technologicznie są robione z dużym zapasem bezpieczeństwa i sporo są w stanie znieść..... ale jednak korozja i fakt jakie ciśnienie w zbiorniku panuje..... no to chyba nie jest dobra para.
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
user64
826
7
283
776
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 11-03-2025, 19:58
W mojej okolicy ponowna legalizacja jest finansowo nieuzasadniona. 2 lata temu legalizacja kosztowała 650zł, nowa butla 480zł i zamontowałem ją sam. Gdybym płacił za montaż to wówczas koszt montażu 250zł.
•
Zbigniew Sikora
62
0
0
24
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Neukölln, Berlin, Germany
op
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi 
Butle mam w kole zapasowym ,ważność butli 9.2025 przegląd samochodu 27.04.25 .
Samochód przy przebiegu 135 tyś. km. miał robiony remont silnika  dlatego chciałbym nim jeszcze trochę pojeździć.
Mieszkam i pracuję w Berlinie więc szkoda mi trochę urlopu na " długa 2,3 dni na legalizację zbiornika"
Pozdrawiam.
 RENAULT SCENIC III PH I 1.4 TCE
•
siwusek216
6,191
17
4481
3,443
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
(11-03-2025, 11:00)Kapitan Powolny napisał(a): To wtrącę swoje trzy grosze do tematu.
Zbiornik LPG ma homologację na 10 lat. Po upływie tego okresu można tą homologację przedłużyć, ale z tego co wiem, w świetle nowych przepisów, tylko na kolejne 5 lat. I warunek, że zbiornik nie jest skorodowany.
Procedura homologacyjna wygląda tak, że podjeżdżasz z pustym zbiornikiem i jest on wymontowywany. Następnie inspektor TDT dokonuje próby ciśnieniowej zbiornika i od wyniku próby zależy czy zbiornik dostanie papier, czy nie. Jak próba ciśnieniowa wypadnie pozytywnie to zbiornik dostaje papier i można go ponownie założyć w aucie.
Całość procedury zajmuje dwa do trzech dni: wymontowanie, odesłanie na próbę ciśnieniową i ponowny montaż
Przy LPG największą bzdurą jest to że po każdym zdarzeniu drogowym trzeba robić legalizację butli. Rozbijasz reflektor, zatrzymują dowód i musisz robić legalizację.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|