op
Dzień dobry,
modus 2004r 1,6 K4M791.
Problem z odpaleniem objawia się tylko na benzynie i przy temperaturze silnika między 70 a 90. Gdy silnik ma temperaturę poniżej ok. 70 lub powyżej 90 nie ma żadnego problemu. Gdy silnik odpala na samym LPG, też nie ma żadnego problemu - niezależnie od temperatury silnika.
Problem z odpaleniem objawia się bardzo nierówną pracą, aż tak nierówną, że rzuca całym silnikiem, tak jakby pracował tylko na dwa cylindry. Ta nierówna praca po odpaleniu kończy się natychmiast zgaśnięciem silnika lub kilkusekundową nierówną pracą i nagle przechodzącą w normalną pracę silnika. Długie kręcenie rozrusznikiem też nie wiele pomaga, ale czasami jest jedyną możliwością, aby w końcu zapalił.
Nie ma żadnych błędów.
Szukając usterki, podmieniałem (aby nie kupować nowych) z drugiego 100% sprawnego modusa poniższe elementy:
przepustnica, czujnik wału, czujnik wałka rozrządu, czujnik IAT, moduł BSM
Na nowe wymieniłem:
cewki, świece, uszczelki kolektora ssącego, uszczelka przepustnicy, czujnik MAP, komputer ECU (klon).
Teraz robiłem rozrząd i głowicę (nowe zawory i prowadnice).
.... i dalej to samo.
Nie biorę pod uwagę pompy paliwa, ponieważ co by do tego miała temperatura silnika?
Co i jak jeszcze szukać?
modus 2004r 1,6 K4M791.
Problem z odpaleniem objawia się tylko na benzynie i przy temperaturze silnika między 70 a 90. Gdy silnik ma temperaturę poniżej ok. 70 lub powyżej 90 nie ma żadnego problemu. Gdy silnik odpala na samym LPG, też nie ma żadnego problemu - niezależnie od temperatury silnika.
Problem z odpaleniem objawia się bardzo nierówną pracą, aż tak nierówną, że rzuca całym silnikiem, tak jakby pracował tylko na dwa cylindry. Ta nierówna praca po odpaleniu kończy się natychmiast zgaśnięciem silnika lub kilkusekundową nierówną pracą i nagle przechodzącą w normalną pracę silnika. Długie kręcenie rozrusznikiem też nie wiele pomaga, ale czasami jest jedyną możliwością, aby w końcu zapalił.
Nie ma żadnych błędów.
Szukając usterki, podmieniałem (aby nie kupować nowych) z drugiego 100% sprawnego modusa poniższe elementy:
przepustnica, czujnik wału, czujnik wałka rozrządu, czujnik IAT, moduł BSM
Na nowe wymieniłem:
cewki, świece, uszczelki kolektora ssącego, uszczelka przepustnicy, czujnik MAP, komputer ECU (klon).
Teraz robiłem rozrząd i głowicę (nowe zawory i prowadnice).
.... i dalej to samo.
Nie biorę pod uwagę pompy paliwa, ponieważ co by do tego miała temperatura silnika?
Co i jak jeszcze szukać?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2025, 19:23 przez mir..)

![[-]](https://www.scenic-forum.pl/images/revision-scenic/collapse.png)