Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Intensywnosc nadmuchu.


halasma
Zarejestrowani

op Czy, pomiedzy obiegiem?otwartym a zamknietym w waszych autach tez jest tak kolosalna roznica?
Niby chlodzi, ale na zewnetrznym dmucha fest, a na zamknietym jest sporo slabiej.
Terkotania zadnego nie słychać przy zmianie obiegu.


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Wyciągnij ramkę licznika i zajrzyj pod deskę czy ci się wygłuszenie deski nie odkleiło i nie zasłania wlotu powiertrza.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • halasma
ko-ma
Zarejestrowani

Ma być (prawie) jednakowo.
Szukaj błędu w obrębie kanału i klapy obiegu wewnętrznego.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

U mnie też różnica była w scenic II 1.6 16V. Ale nie sprawdzałem drożności nawiewow

Odpowiedz
itek
U mnie tak samo od nowości. Na wewnętrznym tylko mocniej huczy a efekt mizerny. Z tego powodu prawie go nie używam.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

U mnie też jest różnica, ale brak czasu na rwanie deski więc wewnętrznego nie używam..

Wysłane z kolorowego kalkulatora

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

To ja mam pytanie, gdzie jest otwór czerpni powietrza przy układzie zamknietym włączonym? Ale dokladnie w ktorym miejscu i jaki on jest duzy?

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Kratka w lewym górnym rogu.[Obrazek: 91c991ffaea20d53d385b6534abd6f1c.jpg]

A na tym zdjęciu widać co zatyka otwór wlotowy jak odczepi się z mocowań.
[Obrazek: 53663d82b650376337a18b5feed2427f.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2020, 22:09 przez polaq.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • Vertige73
A2-eR11
Zarejestrowani

Dzięki @ polaq

Swoim pytaniem gdzie sie czerpnia powietrza znajduje zmierzalem do tego, ze jesli jest tak usytuowana jak na foto wyzej, to normalne, ze bedzie mniejsza wydajnosc nadmuchu powietrza. I nie jest mozliwe zeby bylo na podobnym poziomie.

Praca wentylatora jest tak jak i jego budowa jest tak skonstruowana zeby wydajnie czerpac powetrze z zewnatrz od srodka wirnika i pompowac dalej. Na wlaczonym obiegu wewnetrznym powietrze jest z zenatrz wirnika pobierane gdzie on nie zostal do tego celu skonstruowany zeby zbierac powietrz po zewnetrznej stronie wirnika. Stad mamy wlasnie duzy spadek wydajnosci pompowanego powietrza jak i wiekszy hałas..

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Nie do końca masz rację ponieważ wirnik znajduje się głębiej niż czerpnia. Do teko klapa ma odpowiedni kształt.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • A2-eR11




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości