Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

NA LPG GAŚNIE NA BIEGU JAŁOWYM


Piotrek.1973
Zarejestrowani

op Witam,
mam problem z moim SCENICIEK na LPG. SCENIK 2 2004 1,6 16V z LPG  Zaczęło się od tego, że na gorącym silniku na LPG silnik dławi się, dusi, krztusi i gaśnie na biegu jałowym z włączoną klimatyzacją. Dodatkowo też przygasał w chwili, gdy zatrzymywałem się np. podjeżdżając do świateł luz z jakiegoś innego powodu. Problemy były tylko na gorącym silniku i włączonej klimatyzacji na LPG. Bez włączonej klimy na LPG i gorącym motorze wszystko działa jak trzeba. Bardzo mi przeszkadzało. Tak bardzo, że musiałem coś poradzić. I zacząłem naprawiać. Więc było tak, wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem świece i filtr powietrza. Wymieniłem filtry gazu LPG, oba. Zlikwidowałem przedmuchy na kolektorze dolotowym. Poskręcałem z powrotem, sprawdziłem szczelność i jazda próbna. Niestety, zamiast tepiej jest gorzej. Teraz jest tak. Włączam silnik, zawsze na benzynie się tak dzieje. Po chwili sam przełącza się na LPG. I jadę. Dopóki silnik jest zimny, chłodny to jest ok. Ale jak się nagrzewa, jadąc już na LPG, pojawia się problem z przygasaniem a nawet gaśnie sam na wolnych obrotach. Teraz to tak jest bez włączania klimy a przed próbą poprawy, było tak TYLKO przy włączonej klimatyzacji. Dodam tylko, że wymianę filtra powietrza, świec i czyszczenie przepustnicy robiłem już wcześniej i nie było gorzej na LPG. Tylko lepiej. Ale dodatkowo wymianę filtrów LPG robiłem pierwszy raz. Czy to mogło zaszkodzić? Wszystkie dostępne poradniki podpowiadają, że taki zabieg tylko polepsza pracę silnika na LPG. Dodam, że na benzynie wszystko działa jak trzeba. W pełnym zakresie temperatur silnika i przy włączonej klimatyzacji czy też niewłączonej, działa poprawnie. Problem pojawia się na LPG.  TERAZ PO WSZYSTKICH w/w zabiegach jest jeszcze gorzej niż przed. Dodam tylko, jako taką moją subiektywną refleksje, że w moich wcześniejszym samochodach z LPG, było dokładnie to samo. Dopóki instalacja LPG była nowa wszystko działało poprawnie. Ale z biegiem czasu i zwiększającą się ilością przejechanych kilometrów, instalacja LPG, powolutku zaczynała szwankować. Przeglądy, wymiana świec filtrów, pomagała tylko na trochę. Aż w każdym samochodzie dochodziło do sytuacji, którą opisuję na przykładzie mojego SCENICA. Podczas  nagrzewania się silnika w początkowej fazie jazdy samochodem, instalacja przełączyła się już na LPG i przygasała i czasami gasła na nagrzewającym się silniku. Rodzaj instalacji LPG ( generacja 4 sekwencja, czy wcześniejsze było bez znaczenia ). Fachowcy od LPG, tylko robili regulacje z sądą w rurze wydechowej i to wszystko. Taki zabieg nie pomagał. Myślałem nawet o tym, żeby wymienić parownik ( reduktor ) na nowy. Tomasetti ALASKA. Może to wina parownika, tej gumowej membrany. Możliwe, że straciła swoje własności i tak sobie działa. Ale jak założę nowy parownik to będzie ok. Koszt nowego to ok. 170 zł wymiana we własnym zakresie.  Oczywiście tego nie wiem, tylko tak zakładam. Na LPG mam przejechane ponad 120 000 km od nowości. Montaż w 2017 roku.  
Może ktoś z Państwa zasugeruję właściwą kolejność i metodę, która pozwoli mi wrócić do swobodnej jazdy moim SCENIKIEM na benzynie i LPG.  Z góry dziękuje za podpowiedzi.

Odpowiedz
Roming
Zarejestrowani

120 000 km na LPG
1. Reduktor - regeneracja albo wymiana na nowy
2. Wtryski LPG - przy takim przebiegu to już mają dość i trzeba je wymienić na nowe.
3. Strojenie LPG na korekty z sądą AFR i będzie śmigał jak nowy

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2021, 06:28 przez Roming.)

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Ja bym zaczął od składu mieszanki

Wysłane z mojego telefonu Biggrin

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

Online
Reduktory są tanie i maja krótką żywotność.W dodatku można go wymienić samemu - ni ma rocket sience. Wtryskiwacze jak to nazywają można wyczyścić tanio denaturatem. Na próbę jest to dobry sposób bo widać natychmiastową poprawę.

Odpowiedz
Piotrek.1973
Zarejestrowani

op Cześć,

Owszem, reduktory są tanie i wymianę mogę sam zrobić. Ale podmienię reduktor używany na nowy. Czy dalej trzeba jeszcze cos zrobić?  Czy wystarczy odłączyć akumulator poczekać np. 15 min. podłączyć go z powrotem i zrobione. Czy jak włączę silnik to nowy reduktor " sam nauczy się " komputer ( sterownik ) sam nauczy się dozowania paliwa i będzie chodziło beż szczególnego regulowania po wymianie ze starego na nowy. Oczywiście reduktor będzie DOKŁADNIE taki sam, typ, model.

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Najłatwiej chyba wtrysku sprawdzić.? Masz każdy osobno? Po kolei sprawdzac

Odpowiedz
Piotrek.1973
Zarejestrowani

op Tak, wtryski LPG są na listwie, ale każdy można rozebrać i wyczyścić. Spróbuje, ale jak pogoda będzie nieco lepsza. A wracając do reduktora, to może ktoś z Państwa wie, jak to jest z amatorską, garażową wymianą samodzielnie? Zadziała nowy bez ustawiania, regulacji dedykowanymi interfejsami ??

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości