Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nie pracuje na wszystkie cylindry podczas przyspieszania


sportway
Zbanowani

op Witam. Dzisiaj niespodziewanie podczas przyspieszania przestaje pracować na dwa cylindry, nie za każdym razem oczywiście. Podczas jazdy z równą prędkością jest ok. Na jałowym co jakiś czas też potrafi troszkę nierówno popracować. Stawiam na WN bo akurat dzisiaj cały czas leje, do tej pory był mróz. W tym silniku są normalnie przewody i jedna cewka?

Odpowiedz
AdrianSwr
Zarejestrowani

Prawdopodobnie cewka wysokiego napięcia padła. Miałem podobne objawy, wymieniłem i przeszło.
Polecam montować cewki firmy "Beru". Wiele razy słyszałem, że są najmniej zawodne.
Do wymiany potrzebny będzie Ci klucz 10 rurkowy z tego co pamiętam. :P W siniku masz normalnie przewody podłączone do cewki, na każdy cylinder osobno. Kwestia zlokalizowania tej wadliwej i wymiana na nową.

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

op
(13-01-2016, 20:04)AdrianSwr napisał(a): Prawdopodobnie cewka wysokiego napięcia padła. Miałem podobne objawy, wymieniłem i przeszło.
Polecam montować cewki firmy "Beru". Wiele razy słyszałem, że są najmniej zawodne.
Do wymiany potrzebny będzie Ci klucz 10 rurkowy z tego co pamiętam. :P W siniku masz normalnie przewody podłączone do cewki, na każdy cylinder osobno. Kwestia zlokalizowania tej wadliwej i wymiana na nową.

Dzięki.
Ciekawostka - w aucie siedziały świece CHAMPION najprawdopodobniej fabryczne. Cholernie zardzewiałe i z ledwością dały się wykręcić. Auto musiało trochę stać. Cewki również wszystkie do wymiany. Wszystkie elementy wymienione na NGK.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-01-2016, 12:54 przez sportway.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(16-01-2016, 12:54)sportway napisał(a): Wszystkie elementy wymienione na NGK.
i już jest ok?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(16-01-2016, 12:54)sportway napisał(a): w aucie siedziały świece CHAMPION najprawdopodobniej fabryczne. Cholernie zardzewiałe i z ledwością dały się wykręcić.
W ScI (1,4) takze swojego czasu zmuszony byłem wykręcać świece z metrową przedłużką na kluczu i duszą na ramieniu - czy aby której nie urwę.
Zjawisko korodowania lichej jakości świec jest w tym przypadku jaku normą.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
sportway
Zbanowani

op Teraz jest idealnie. Do NGK mam zaufanie, bo Mazdą robiłem po 50.000km na LPG i wymieniałem profilaktycznie. Przewody NGK wytrzymały w Madzi ok 130.000km na LPG.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości