Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Odma 1.5 DCI


mario1p
Zarejestrowani

op Witam serdecznie Forumowiczów.

Jestem posiadaczem Scenica 2 1.5 DCI 106KM, 2007r.
Mam go od miesiąca i niepokoi mnie kilka rzeczy.

Najważniejsza to ubytek oleju na ok. 500 km ubyło 0.5cm na bagnecie!
Pierwszą rzeczą jaką sprawdziłem to zawór odmy- oczywiście okazał się zalepiony i bez membrany. Idąc dalej tym tropem chcę wyczyścić odmę i spływ oleju do miski.
Pytanie jak się do tego dobrać? Na forum znalazłem tylko informację o odmach 1.9.
Czy ktoś z Was może podpowiedzieć mi jak odkręcić i jak przeczyścić, udrożnić moją odmę w 1.5 DCI.
Oczywiście zamówiłem już nowy zawór odmy (zamiennik) i czeka na zamontowanie.

Druga sprawa to to ,że od trzech dni silnik musi kręcić około 3-5 sekund aż zapali. Niezależnie czy zimny czy ciepły. Choć zdarza mu się też zapalić w  1 sekundzie.
Trzy dni temu zapalał "od dotyku" w pierwszej- drugiej sekundzie kręcenia.

Trzy dni temu odłączałem akumulator i odkręcałem jego podstawę żeby wsunąć linkę zmiany biegów w mocowanie na skrzyni. Tankowałem też Vervę na Orlenie. Czy te dwie rzeczy mogą mieć wpływ na długie kręcenie??? Czy to to tylko raczej zbieg okoliczności?

Pozdrawiam
pio555 napisał 31-03-2016, 19:43:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2016, 19:43 przez pio555.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(31-03-2016, 19:41)mario1p napisał(a): Trzy dni temu odłączałem akumulator i odkręcałem jego podstawę żeby wsunąć linkę zmiany biegów w mocowanie na skrzyni. Tankowałem też Vervę na Orlenie. Czy te dwie rzeczy mogą mieć wpływ na długie kręcenie??? Czy to to tylko raczej zbieg okoliczności?
na pewno nie

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

wymieniałeś kolego filtr paliwa?

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
mario1p
Zarejestrowani

op
(31-03-2016, 19:54)scrabi83 napisał(a): wymieniałeś kolego filtr paliwa?

Nie jeszcze nie wymieniałem filtra paliwa. Zrobię to w przyszłym tygodniu razem z wymianą rozrządu.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(31-03-2016, 19:41)mario1p napisał(a): na ok. 500 km ubyło 0.5cm na bagnecie!
Domyślam się, że olej był świeżo wymieniany.
A zjawisko ubytku oleju tuż po wymianie uznał bym za normalne ( o ile z czasem ustaje), spowodowane choćby odparowaniem lżejszych składników oleju.

(31-03-2016, 19:41)mario1p napisał(a): Tankowałem też Vervę na Orlenie. Czy te dwie rzeczy mogą mieć wpływ na długie kręcenie??? Czy to to tylko raczej zbieg okoliczności?
Może. Sam się przekonałem. Na mniejszych stacjach Verva tankowana jest dość rzadko, zbiorniki są mocno zanieczyszczone, paliwo zawiera często skondensowaną w czasie składowania wodę w dużej ilości. Jeśli Verva (dla 1,5 dci wskazana) to tylko z dużej i zadbanej stacji o dużym ruchu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2016, 20:06 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
mario1p
Zarejestrowani

op ko-ma możesz mieć rację. Jak przemyślałem to faktycznie to dłuższe odpalanie zbiega się z faktem tankowania Vervy. Po niedzieli wymienię filtr to zobaczę. Dzięki za sugestie.
Koledzy jak dobrać się do tej odmy, tak aby ją dokładnie wyczyścić i udrożnić?
Gdyby udało mi się wyczyścić - udrożnić odmę to zdejmę intercooler i węże. Wszystko wyczyszczę i będę mógł obserwować dalej.

Odpowiedz
mario1p
Zarejestrowani

op Hej!
Czyścił ktoś odmę w 1.5 DCI?
Może ktoś pamięta jak się do tego dobrać i udrożnić.

Odpowiedz
mario1p
Zarejestrowani

op Witam ponownie.
Poprawka!!!

Silnik dzisiaj prawie przestał palić! Tzn kręci kilka sekund i już prawie zapala ale kuleje i gaśnie. Wydaje mi się że dopiero poruszanie pedałem gazu umożliwia zapalenie.
Czy mam sprawdzić czujnik położenia wału korbowego? Czy jak wyjmowałem akumulator i jego podstawę i grzebałem przy linkach zmiany biegów to mogłem coś rozłączyć?

Odpowiedz
mario1p
Zarejestrowani

op Kolejne uzupełnienie.
Wydaje mi się że największe kłopoty z odpaleniem są na ciepłym silniku.
Dodatkowo zauważyłem, że jak przegazuje do ok 2 - 3 tys obrotów to mam z tyłu wielką chmurę niebieskiego dymu!
Wiem że to olej bo ubywa go na bagnecie.
Jak poznać czy to pierścienie czy to turbina puszcza olej?
Tak po obrotach na których to się dzieje to może to turbo?
Miesiąc temu jak kupowałem auto nie dymił!!!
Może było coś dolane do oleju przed sprzedażą?
Jak sprawdzić czy to pierścienie czy turbo????? ( jestem załamany).

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jeśli jest z tyłu chmura, a dodatkowo jest podejrzenie, że chmura pochodzi ze spalania oleju silnikowego - na pewno nie jeździć.
Grozi rozbieganiem i zniszczeniem silnika.
Pierwsza diagnoza - rozłączyć rurę torbo-intercooler - i zobaczyć, czy nie ma tam (dużo) oleju.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości