VI Ogólnopolski Zlot Miłośników Renault Scenic 14-16 czerwca 2019 roku
Lista oficjalna https://www.scenic-forum.pl/Watek-Sielpia-VI-Ogolnopolski-Zlot-14-16-06-2019-lista-oficjalna i informacje ogólne.

Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Pęknięta tuleja cylindra w silniku 1.4 TCE. Co robić?


mnnk98
Zarejestrowani

op Nie musiałem wymieniać wszystkich tulei bo pozostałe były w porządku i samo honowanie by starczyło ale przy tak dużych kwotach dopłaciłem do kompletu. Clipem był sprawdzany pojazd ale czy zanotowano wysoką temperaturę płynu tego nie wiem. Na pewno zanotowano kilka wypadań zapłonu na drugim cylindrze i na trzecim, ponadto spalanie skutkowe było wyższe. Natomiast wskaźnik temperatury płynu na zegarach w pojeździe nie wskazywał przegrzania, gdyż temperatura nigdy nie wzrosła powyżej połowy. Nadmienię tylko, że podczas zlewania płynu chłodniczego, było go tylko około 1litra w całym układzie a co najciekawsze poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku utrzymywał się w tym samym miejscu cały czas. Mechanik stwierdził, że musiał się zapowietrzyć porządnie układ i dlatego poziom nie schodził niżej. Reasumując tak niski poziom płynu jak najbardziej mógł doprowadzić do przegrzania.

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Znamy taki przypadek w 1.4TCe klienta, gdzie zainstalowano instalację LPG i niedostatecznie odpowietrzono układ chłodzenia, było w nim za mało płynu, przez 5500km (4 mc-e) sterownik rejestrował i zapamiętał zdarzenia wysokiej temperatury płynu chłodzącego, aż padła UPG, na szczęście żadna z tulei cylindrycznych nie ucierała.
W silnikach nowej generacji z aluminiowymi blokami trzeba szczególnie dbać o układ chłodzenia i stan płynu chłodzącego, a dotyczy to wszystkich silników i wszystkich producentów !

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości