Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Problem z FAP??


darekkwk
Zarejestrowani

op Witam. Kilka godzin temu na wyświetlaczu pojawił mi się komunikat "FAP FILTER REGENERIEREN", od chwili pojawienia się informacji przejechałem jakieś 20-25 km z postojami i komunikat wyświetla się nadal. Jednocześnie z chwilą gdy pojawił się komunikat, z okolicy podszybia (wydaje mi się, że bardziej z lewej strony) słychać było dziwny dźwięk, tak jakby spięcie które "przeskakuje z lewej strony na prawą i tak w kółko", słychać je było przez jakiś czas i przestało. Jednocześnie zauważyłem, że na biegu jałowym przy wzroście obrotów pomiędzy 1-2k jest bardziej słyszalny, natomiast w trakcie jazdy słychać to było cały czas do momentu aż ucichło. Przyznam, że ten sam dźwięk słychać było już kilka razy wcześniej ale po jakiejś chwili mijał. Nie wiem czy to ma ze sobą jakiś związek czy to po prostu zbieg okoliczności. Czytałem kilka wątków na podobne tematy o FAP, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi co w takiej sytuacji zrobić...Wpadłem również na temat w którym było coś o czyszczeniu filtra cząstek stałych i, że należy to zrobić podczas 100 km po pojawieniu się tego komunikatu, i że jest to procedura wypalania się FAP wg instrukcji Renault. Może jest ktoś w tym temacie lepiej poinformowany ode mnie i pomoże w jego rozwiązaniu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-12-2017, 17:20 przez darekkwk.)

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Te stuki to pewnie nagrzewnica i nie ma związku z FAP. Jak auto zimne to stuka. Jak ciepłe to powinno przestać. A jesli stuka cały czas to trzeba wymienić przekażnik, bo Ci się wyładuje akumulator.
A komunikat z FAP zniknie jak pojedziesz na jakąś trasę ok. 20-30 km, przegonisz auto na ok. 2500 tys. obrotach bez przerwy przez jakieś 20 minut. Generalnie nie powinno się silnika gasić po pojawieniu się tego komunikatu.

Odpowiedz
LUKKUL4158
Zarejestrowani

Tylko wcześniej trzeba porządnie rozgrzać silnik inaczej proces wypalania się nie zacznie a co do cykania wyłącz sam nadmuch czyli żeby w ogóle nie wiało wtedy nie powinno cykac a przy włączonym nadmuchu przestaje cykac jeśli złapie temperature 5 kresek

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

Thumbup
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(19-12-2017, 19:36)darekkwk napisał(a): Jednocześnie zauważyłem, że na biegu jałowym przy wzroście obrotów pomiędzy 10-20k jest bardziej słyszalny
chciałbym w swoim miecie takie wysokie obroty Thumbup chociaż maksymalne.
a przy wzroście obrotów w okolicach 1k-2k włączają się grzałki i pyka przekaźnik, jak spadnie ciut ładowanie albo obroty to grzałki się wyłączają

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

(19-12-2017, 19:36)darekkwk napisał(a): Kilka godzin temu na wyświetlaczu pojawił mi się komunikat "FAP FILTER REGENERIEREN"

Po polsku: Zregeneruj katalizator. (co jest troche mylne, bo chodzi o filtr czastek stalych dokladnie czyli FAP)
Jak sie takie cos pojawilo to np wyskocz na autostrade i sie przejedz... Ogolnie zalecana jest jazda na jakies 20-30km bez zatrzymywania sie wlasnie z predkoscia obrotowa powyzej silnika 2tys. Najlepiej ustawic na wyswietlaczu ten komunikat i jechac po autostradzie az zniknie. Nie polecam jazdy z tym komunikatem po miescie, bo mozna zawalic calkiem filtr czastek stalych.
FAP w tym silniku nie lubi jazdy na jak najnizszych obrotach i bardzo krotkich odcinkach...
Byc moze tez wymieniles ostatnio olej w silniku na nie taki jak powinien byc i w zwiazku z tym ten komunikat szybko wyskoczyl.

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

ten silnik w ogóle nie lubi niskich obrotów ;)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ryjas za ten post post:
  • A2-eR11
darekkwk
Zarejestrowani

op Ten dziwny dźwięk "spięcia" (jak go nazwałem) jest zupełnie inny jak dźwięk "cykania" podczas uruchamiania przez przekaźnik grzałek elektrycznych w zespole nawiewu. A wczoraj ten sam dźwięk "spięcia" słyszałem podczas jazdy, ale w tylnej części auta, przynajmniej tak mi się wydawało. Po zakupie scenica w październiku i przy plusowej temperaturze na zewnątrz też było słychać ten dziwny dźwięk, później był przez jakiś czas spokój i te kilka dni temu od nowa. 

Cytat:Byc moze tez wymieniles ostatnio olej w silniku na nie taki jak powinien byc i w zwiazku z tym ten komunikat szybko wyskoczyl.
Wymieniłem olej po zakupie na ELF 5W40 , tzn. mechanik wymienił. Po fakcie dowiedziałem się, że należy wymieniać na specjalny do tego rodzaju silnika diesla. Może to mieć jakiś duży wpływ na FAP?? Czy spokojnie mogę jeździć do kolejnej wymiany oleju czyli jeszcze jakieś 7000 km?  Aha i jaki olej polecacie do DCI Renault z filtrem FAP?? czytałem coś o oleju Elf Evolution Full-Tech FE 5W30 ...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-12-2017, 17:47 przez darekkwk.)

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Dramat;) Wymień olej na ACEA C4/ RN0720. U mnie w tym silniku hula ACEA C3 ale mam rocznik 2006.

Full Tech pasuje. Jak masz trochę więcej kasy kup coś lepszego. Dużo o tym tu: https://www.scenic-forum.pl/Watek-Jaki-o...#pid411522

Tak czy inaczej jak wymienisz, zrób dłuższą trasę, przegoń auto i problemy powinny zniknąć.

Odpowiedz
darekkwk
Zarejestrowani

op Czyli mam rozumieć, że muszę go zmienić jak najszybciej??

Gdzie mogę kupić ten olej  ACEA C4/ RN0720 w dobrej cenie przez neta?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Www.czarnepaliwo.pl

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości