wiecho
1,446
5
663
614
INNY
2011
INNY
Rybnik
wiecho
Zarejestrowani
— 20-01-2017, 16:57
op
Miesiąc temu założyłem instalację LPG. Byłem mega zadowolony z montażu, ponieważ wszystko zrobione czysto i profesjonalnie. Było ok do czasu...
Pierwsze 80 km na LPG zrobiłem gładko i bezproblemowo (krótkie dystanse) Potem zaczęły się pierwsze problemy: gaśnięcie przy przełączaniu na LPG, falowanie obrotów, dziura w gazie i szarpanie. Dodam tylko, że objawy są na zimnym silniku, potem znikają i wszystko jest ok. Po podpięciu kompa okazało się, że membrana reduktora osiadła. Panowie reduktor wyregulowali, wprowadzili jeszcze jakieś poprawki w kompie. Nic to jednak nie pomogło. Kilka wizyt na warsztacie, kilka regulacji i nic. Wreszcie padł pomysł, że mogę mieć "zimnego vaga". Panowie włączyli odpowiednią opcje w sterowniku i.... Bingo...jak ręką odjął. Nie cieszyłem się jednak zbyt długo tym faktem. Po przejechaniu ok 700 km problem powrócił.
Nie wiem o co chodzi, ale z tego co podpatrzyłem, podsłuchałem:
-kilka razy po podłączeniu kompa były rozjechane jakieś wykresy (pan nawet fotki z lapka robił)
-zalewanie
-po regulacjach, zgaszeniu i uruchomieniu silnika sterownik przechodzi w tryb "półsekwencji" (tak to nazwał gazownik), czyli wtrysk gazu odbywa się jednocześnie na dwa cylindry
Dzisiaj dowiedziałem się, że prawdopodobnie mam uszkodzone kzfr lub komputer w aucie. Czy to możliwe?
W międzyczasie podejrzenia padały również na świece, cewki, czujnik położenia wału, chociaż po przełączeniu na Pb auto ma się całkiem dobrze.
W poniedziałek jadę domówić kwestię demontażu i zwrotu kasy.
•
Krzysiek_84
34
0
2
0
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Warszawa
na zimnym silniku, znaczy jeszcze na BP czy już na LPG?
Gdyby prędkość zabijała, nie było by połowy Niemców
•
dexaven
92
0
5
4
SC I ph II
2003
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
dexaven
Zarejestrowani
— 20-01-2017, 18:46
Może coś z ciśnieniem na reduktorze.gasniecie przy przelaczeniu.u mnie pomimo pełnej butli wracał z gazu na paliwo,raz chodził,raz wracał,czasem szarpał.winny okazała sie Cewka elektrozaworu.swoją droga ciekawe jaka ustawiona temperatura dla przejścia na lpg.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi dexaven za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to dexaven for this post
• jasiooo1990
wiecho
1,446
5
663
614
INNY
2011
INNY
Rybnik
wiecho
Zarejestrowani
— 20-01-2017, 19:25
op
(20-01-2017, 17:55)Krzysiek_84 napisał(a): na zimnym silniku, znaczy jeszcze na BP czy już na LPG?
wszystko dzieje się po przełączeniu na LPG i ustępuje po osiągnięciu pewnej temperatury. nie wiem jakiej, ale z nawiewu czuc juz letnie powietrze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-01-2017, 19:25 przez wiecho.)
•
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 20-01-2017, 19:30
Istnieje kilka możliwości:
- w silniku istnieje jakaś usterka, słabo wyczuwalna przy jeździe na benzynie, powodująca wadliwą autoadaptację sterownika
- Panowie Gazownicy wadliwie ustawili parametry instalacji (widziałem już np. wpisane błędne średnice dysz w kolektorze czy typ wtryskiwaczy
- Panowie Gazownicy nie do końca wiedzą, jak przeprowadzić kalibrację instalacji i działają metodą prób i błędów, wspomniane w tekście słowa "fachowe" wydają się to potwierdzać
- w instalacji zasilania sterownika wtrysku gazu występują przerwy spowodowane np. wadliwym montażem, lub znaczne spadki napięć - i na to bym na tym etapie stawiał. Może to być lekko padający akumulator.
Na marginesie: jaki to sterownik, jakie wtryskiwacze? Jaki reduktor?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-01-2017, 19:31 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• wiecho
wiecho
1,446
5
663
614
INNY
2011
INNY
Rybnik
wiecho
Zarejestrowani
— 20-01-2017, 19:39
op
zbiornik GZWM
wielozawór tomasetto
reduktor ACR01
zawór odcinający Valtek
przewody Parker
wlew paliwa tomasetto
wtrysk ACW01
sterownik Qbox basic
•
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 20-01-2017, 21:04
Czyli masz Staga...
Pierwsza i zasadnicza sprawa - wykluczyć nisprawność świec, przewodów WN oraz wtryskiwaczy benzyny (to szczególnie ważne z względu na mechanizmy autoadaptacji sterownika gazowego)
Osobiście zastanowił bym się nad czasami wtrysku gazu w zestawieniu z doborem średnicy dysz - może tu leży przyczyna (czasy wtrysku dłuższe od odstępów pomiędzy sekwencjami wtrysku)
Drugi wątek - to sprawa wydajności reduktora w zestawieniu ze skutecznością jego podgrzewania
No i nadal aktualny - wątek zaników zasilania sterownika i związanego z tym przechodzenia po przerwie do ustawień fabrycznych (ale to trzeba by sprawdzić poprzez odczyt parametrów tuż po nagłym pogorszeniu pracy układu).
Sterownik fajny, oprogramowanie dostępne, można samemu sporo zdziałać, oczywiści pod warunkiem zapoznania się z instrukcjami serwisowania i kalibracji.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-01-2017, 21:04 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• wiecho
wiecho
1,446
5
663
614
INNY
2011
INNY
Rybnik
wiecho
Zarejestrowani
— 20-01-2017, 21:34
op
świece były wymienione na gazowe ngk tuz przed montażem LPG
•
kszyba
518
0
71
56
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Ostróda
kszyba
Zarejestrowani
— 21-01-2017, 08:43
Odpowiedź jest jedna: zmień "flachowców"
Ten problem ich przerasta.
Wdrażana jest właśnie standardowa procedura wymiany wszystkiego po kolei za twoje pieniądze. Zamiast fachowo znaleźć przyczynę i naprawić.
To nie prom kosmiczny.
Irytują mnie tacy "podstawiacze" części.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kszyba za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to kszyba for this post
• momix
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 21-01-2017, 09:31
(20-01-2017, 21:34)wiecho napisał(a): świece były wymienione na gazowe ngk tuz przed montażem LPG I od tego bym zaczął: z mojej praktyki wynika, że większość silników po przejechaniu kilkuset km przestaje poprawnie działać na świecach zaleconych przez "gazownika".
O ile nie wyrzuciłeś - powróć do standardowo stosowanych świec i porównaj pracę silnika.
W przypadku, z którym walczyłemostatnio, to właśnie okazało się główna przyczyna problemów.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
|