Problem z olejem
op
Witam, otóż wymiana oleju (jeszcze nie byłem właścicielem) była w lipcu przy liczniku 204 tys. Kupiłem auto z przebiegiem 207 tys w październiku. Od jakiegoś czasu przy sprawdzaniu oleju go ubywało, aż w końcu teraz się zapaliło na żółto serv a przy włączeniu zapłonu migać na komputerze o małym stanie oleju. Jak zobaczyłem wtedy olej okazało się ,że jest poniżej stanu. Aktualny przebieg to ponad 208 tys. Wlany jest olej półsyntetyk mobila 10w40. Aktualnie dolałem aż! litr oleju castrola też 10w40 i urosło tylko trochę ponad minimum na bagnecie. Wiem, że mogą być to pierścienie, uszczelka. Niby przedmuchów na korku nie czuć ani nie widać burzenia się wody w zbiorniku. Co myślicie na ten temat i co robić?
(04-01-2017, 18:38)-PanPrezes- napisał(a): Wiem, że mogą być to pierścienie, uszczelka... turbosprężarka, odma ... Nie jeździć bez zdiagnozowania i ustalenia przyczyny. Oraz bez jej usunięcia.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I (04-01-2017, 18:38)-PanPrezes- napisał(a): z przebiegiem 207 tys w październiku. Od jakiegoś czasu przy sprawdzaniu oleju go ubywało, (04-01-2017, 18:38)-PanPrezes- napisał(a): ,że jest poniżej stanu. Aktualny przebieg to ponad 208 tys. Wlany jest olej półsyntetyk mobila 10w40. Aktualnie dolałem aż! litrprzejechałeś ok 1000km i dolałeś litr? a czy po dolaniu tego litra masz taki poziom oleju jak po kupnie? czy jest go jeszcze mniej? (04-01-2017, 18:55)ko-ma napisał(a): , odma ...raczej w tym silniku nie bywało tak jak w S II 120KM czy nie widać wycieków gołym okiem nigdzie?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
(04-01-2017, 20:15)Mati napisał(a):(04-01-2017, 18:38)-PanPrezes- napisał(a): z przebiegiem 207 tys w październiku. Od jakiegoś czasu przy sprawdzaniu oleju go ubywało,(04-01-2017, 18:38)-PanPrezes- napisał(a): ,że jest poniżej stanu. Aktualny przebieg to ponad 208 tys. Wlany jest olej półsyntetyk mobila 10w40. Aktualnie dolałem aż! litrprzejechałeś ok 1000km i dolałeś litr? a czy po dolaniu tego litra masz taki poziom oleju jak po kupnie? czy jest go jeszcze mniej? Tak, przejechałem te 1000 km i dzisiaj musiałem dolać litr i właśnie niestety jest trochę niżej niż było przy kupnie. Chyba, że nie zdążył ścieknąć jak sprawdzałem. Jutro sprawdzę więc będzie najlepiej. Nie wiadomo czy jeszcze poprzedni właściciel nie dolał przed sprzedażą, ale raczej już tego nie dojdzie. Niby na osłonie silnika od spodu są jakieś plamy, ale jako iż chodzę do technikum samochodowego dałem do obejrzenia nauczycielowi po tym jak mówili mi, że kopcił na niebiesko ale on gadał, że na jego oko jest ok. A gdzie w tym silniku odma jest? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2017, 20:28 przez -PanPrezes-.) (04-01-2017, 20:28)-PanPrezes- napisał(a): . Niby na osłonie silnika od spodu są jakieś plamy, (04-01-2017, 20:28)-PanPrezes- napisał(a): przejechałem te 1000 km i dzisiaj musiałem dolać litrwtedy na osłonie by było strasznie zalane, (04-01-2017, 20:28)-PanPrezes- napisał(a): mówili mi, że kopcił na niebieskoczyli przepala ten olej, ja bym chyba sprawę konsultował ze sprzedającym (wada ukryta?), obstawiam dosyć słabą kondycję silnika, (04-01-2017, 20:28)-PanPrezes- napisał(a): gdzie w tym silniku odma jest?w tym samym miejscu gdzie w Scenicu II przy wlewie oleju, pobierz i poczytaj jeszcze instrukcję obsługi do swojego auta, znajdziesz tam wiele info (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2017, 20:37 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
A masz 100% pewności że olej był wymieniony ?
Jak nie wymienił bym olej lecz przed wymianą płukanka i olej 5W40 gdyż z moich obserwacji dci nie lubią niższych parametrów oleju.
Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.
Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
op
Wyczytałem to z kartki, także raczej był zmieniany w tym lipcu. Poza tym dzwoniłem do byłego właściciela to stwierdził, że on od wymiany do wymiany dolewał litr i gadał, że to stary samochód i po prostu trzeba sprawdzać. No nic od dolania zrobiłem 500 km na razie stan nie zszedł, będę po prostu obserwował a przy wymianie jak mówisz naleje te 5W40.
op
Witam, z okazji ferii postanowiłem trochę się zająć samochodem. Po rozebraniu zobaczyłem mokre elementy. Co to za elementy i czy są winą tego, że olej znika? http://hostmat.eu/images/38197014207748855780.jpg http://hostmat.eu/images/44807442803561879309.jpg http://hostmat.eu/images/17176642101595329399.jpg po za tym, czy ten fragment rury to nie jest dolot i nie powinno dalej iść? http://hostmat.eu/images/26939003693764821767.jpg
(14-02-2017, 10:37)-PanPrezes- napisał(a): czy ten fragment rury to nie jest dolot i nie powinno dalej iść?powinien się łączyć z "łapaczem powietrza" znajdującym się nad chłodnicą bardziej chyba po stronie lewej - kierowcy. Ten fragment jest mokry, w nim nie ma oleju i on sam z siebie nie jest mokry, coś mi się wydaje e odm jest rozszczelniona, albo dziurawy przewód obok niej, i właśnie tam dmucha powietrze z olejem które to zbiera się na tym kawałku dolotu tylko nie rób czegoś podobnego jak ja, nie wytrzymało to długo. Kawałek oryginalny znalazłem na szrocie, w dobrym stanie za parę zł. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-02-2017, 17:51 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości