Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Renault Scenic I


kuba21045
Zarejestrowani

op Witam zakupiłem samochód Renault Scenic 1.9 dci. Planuje nim robić trasy około 400km tygodniowo trasa 100km w 1 stronę. Panowie pomóżcie na co zwrócić uwagę, jakie macie z tymi silnikami doświadczenia czego się wystrzegać. Chciałbym żeby to auto służyło dłużej, możecie podpowiedzieć co mógłbym wymienić do czego zerknąć podczas przeglądu.

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

Generalnie jest to pierwszy silnik Renault na CR i jak wszystkie CR jest czuły na jakość paliwa. Dużo wszselkich porad znajdziesz na forum, ale musisz poszukać.
W tym silniku często zawodzi przepływomierz (Simens) i samochód nie chce przyśpieszać jak należy.
Pilnuj też przewodów IC tych koło akumulatora, lubią się przecierać a zamienników brak.
Ponadto sprawdź stan podgrzewacza bo zimą będzie bardzo długo nagrzewał wnętrze.
Pamiętam jeszcze luzującą się śrubę na synchronizatorze piątego biegu, efekt jest taki że piątka samoczynnie wyskakuje a po jakimś czasie w ogóle jej nie wrzucisz.
Na szczęście można to zrobić bez rozpoławiania silnika.
Radzę też zaślepić EGR'a lub regularnie go czyścić.

Odpowiedz
kuba21045
Zarejestrowani

op Dzięki za odpowiedź!
Bardziej chodziło mi właśnie o to co na sam start mógłbym zrobić i czego się wystrzegać.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(07-10-2020, 21:12)kuba21045 napisał(a): co na sam start mógłbym zrobić i czego się wystrzegać
masz 20 letnie auto
tam może zdarzyć się wszystko
więc bez paniki sprawdzaj wszystko na bieżąco i bedzie ok

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

@ Lionel2000, czym się ten silnik różni od silnika dti?

Troszeczkę więcej elektroniki..
Podgrzewaczem nie ma co się przejmować, miałem taki model kilka lat i wnętrze nagrzewalo się zawsze ok. Nawet gdy grzałki nurkowe nie działały. Wiadomo zima zejdzie dłużej nagrzanie.
Spalanie piękne wychodzi spokojne 4.5l dasz radę w trasie zrobić.

Wysłane z kolorowego kalkulatora

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • pio555
Mati
Zarejestrowani

(07-10-2020, 21:12)kuba21045 napisał(a): chodziło mi właśnie o to co na sam start mógłbym zrobić
to co nie będzie działać prawidłowo.. takie auto zapewne nie będzie miało 105k km, tylko licznikowo nawet pod 300k km a prawdziwie nawet i 400k km Thumbup pewnie pakiet start poleci na początek, rozrząd, oleje itp. później daj znać co będzie.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

(07-10-2020, 22:12)Mati napisał(a): @ Lionel2000, czym się ten silnik różni od silnika dti?
Jak dobrze pamiętam różnią się układem wtrysku dti pośredni, dci bezpośredni (CR) na forum jest o tym cały wątek LINK

Ja miałem takiego szczeniaka 5 lat i pamiętam że nie było masy na podgrzewaczu i wnętrze nagrzewało się bardzo długo. Po naprawie o niebo szybciej.
@ kuba21045 jeżeli chodzi o rzeczy do zrobienia na start to dokładnie jak pisze @ Mati
Ja bym jeszcze dodał rozebranie podszybia i wyczyszczenie odpływów bo jak woda poleci do środka to padnie wentylator dmuchawy, rezystor a w najgorszym przypadku BSI.
Sprawdziłbym też jak wyglądają amortyzatory, bo w sumie od ich sprawności zależy prawidłowe działanie systemów ABS i ESP.

Scenic I ma możliwości dokładania wyposażenia i wszysko w większości działa plug&play. Tak więc w zależności co masz na pokłądzie można dołożyć np.
- komputer pokładowy 
- zmieniarkę na 6 CD
- zmienić radiomagnetofon na CD
itd.

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

Jezdził takim Tata. Kupiony przy przebiegu 89kkm, sprzedany ok 210kkm. Nic z tych rzeczy o których piszecie się nie działo. Raz przegnił kabelek w głównej wiązce i zaczął przerywać, raz poleciała pompka paliwa a ogólnie spoko. Dodam że przy ok 160kkm dostał chipa i mimo to nic wiecej z napraw nie doszło

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

Wymiana pompy niskiego ciśnienia to jest przygoda w tym aucie. 
Jeszcze jedna rada, jak siądzie coś z oryginalnego osprzętu to wymieniaj na oryginały. 
Czasem nawet używane dłużej posłużą niż te wszystkie zamienniki.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Mieliśmy jednego z pierwszych wyprodukowanych Sceniców (jeszcze z benzynowym 1,4 8v z R19).
Najpoważniejszą bolączką okazała się awaria tylnej belki - naprawdę warto ją odpowiednio dokładnie obejrzeć i w razie jakichkolwiek anomalii - regenerować, jeśli jeszcze sie kwalifikuje. Bo jak skrzypi przy ruszaniu pod obciążeniem - trochę późno.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości