op
Witam zakupiłem samochód Renault Scenic 1.9 dci. Planuje nim robić trasy około 400km tygodniowo trasa 100km w 1 stronę. Panowie pomóżcie na co zwrócić uwagę, jakie macie z tymi silnikami doświadczenia czego się wystrzegać. Chciałbym żeby to auto służyło dłużej, możecie podpowiedzieć co mógłbym wymienić do czego zerknąć podczas przeglądu.
Renault Scenic I
Generalnie jest to pierwszy silnik Renault na CR i jak wszystkie CR jest czuły na jakość paliwa. Dużo wszselkich porad znajdziesz na forum, ale musisz poszukać.
W tym silniku często zawodzi przepływomierz (Simens) i samochód nie chce przyśpieszać jak należy. Pilnuj też przewodów IC tych koło akumulatora, lubią się przecierać a zamienników brak. Ponadto sprawdź stan podgrzewacza bo zimą będzie bardzo długo nagrzewał wnętrze. Pamiętam jeszcze luzującą się śrubę na synchronizatorze piątego biegu, efekt jest taki że piątka samoczynnie wyskakuje a po jakimś czasie w ogóle jej nie wrzucisz. Na szczęście można to zrobić bez rozpoławiania silnika. Radzę też zaślepić EGR'a lub regularnie go czyścić. (07-10-2020, 21:12)kuba21045 napisał(a): co na sam start mógłbym zrobić i czego się wystrzegaćmasz 20 letnie auto tam może zdarzyć się wszystko więc bez paniki sprawdzaj wszystko na bieżąco i bedzie ok
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
@ Lionel2000, czym się ten silnik różni od silnika dti?
Troszeczkę więcej elektroniki.. Podgrzewaczem nie ma co się przejmować, miałem taki model kilka lat i wnętrze nagrzewalo się zawsze ok. Nawet gdy grzałki nurkowe nie działały. Wiadomo zima zejdzie dłużej nagrzanie. Spalanie piękne wychodzi spokojne 4.5l dasz radę w trasie zrobić. Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- (07-10-2020, 21:12)kuba21045 napisał(a): chodziło mi właśnie o to co na sam start mógłbym zrobićto co nie będzie działać prawidłowo.. takie auto zapewne nie będzie miało 105k km, tylko licznikowo nawet pod 300k km a prawdziwie nawet i 400k km pewnie pakiet start poleci na początek, rozrząd, oleje itp. później daj znać co będzie.
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- (07-10-2020, 22:12)Mati napisał(a): @ Lionel2000, czym się ten silnik różni od silnika dti?Jak dobrze pamiętam różnią się układem wtrysku dti pośredni, dci bezpośredni (CR) na forum jest o tym cały wątek LINK Ja miałem takiego szczeniaka 5 lat i pamiętam że nie było masy na podgrzewaczu i wnętrze nagrzewało się bardzo długo. Po naprawie o niebo szybciej. @ kuba21045 jeżeli chodzi o rzeczy do zrobienia na start to dokładnie jak pisze @ Mati Ja bym jeszcze dodał rozebranie podszybia i wyczyszczenie odpływów bo jak woda poleci do środka to padnie wentylator dmuchawy, rezystor a w najgorszym przypadku BSI. Sprawdziłbym też jak wyglądają amortyzatory, bo w sumie od ich sprawności zależy prawidłowe działanie systemów ABS i ESP. Scenic I ma możliwości dokładania wyposażenia i wszysko w większości działa plug&play. Tak więc w zależności co masz na pokłądzie można dołożyć np. - komputer pokładowy - zmieniarkę na 6 CD - zmienić radiomagnetofon na CD itd.
Jezdził takim Tata. Kupiony przy przebiegu 89kkm, sprzedany ok 210kkm. Nic z tych rzeczy o których piszecie się nie działo. Raz przegnił kabelek w głównej wiązce i zaczął przerywać, raz poleciała pompka paliwa a ogólnie spoko. Dodam że przy ok 160kkm dostał chipa i mimo to nic wiecej z napraw nie doszło
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Wymiana pompy niskiego ciśnienia to jest przygoda w tym aucie.
Jeszcze jedna rada, jak siądzie coś z oryginalnego osprzętu to wymieniaj na oryginały. Czasem nawet używane dłużej posłużą niż te wszystkie zamienniki.
Mieliśmy jednego z pierwszych wyprodukowanych Sceniców (jeszcze z benzynowym 1,4 8v z R19).
Najpoważniejszą bolączką okazała się awaria tylnej belki - naprawdę warto ją odpowiednio dokładnie obejrzeć i w razie jakichkolwiek anomalii - regenerować, jeśli jeszcze sie kwalifikuje. Bo jak skrzypi przy ruszaniu pod obciążeniem - trochę późno.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości