Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Renault ZOE na zlocie 2021 od Renault Polska


Patrys4891
Junior Administratorzy

op Miałem tą przyjemność przyprowadzić z Warszawy do Januszkowic Renault ZOE - Demo Car od Renault Polska Thumbup  Chociaż przyznam szczerze że w dużej części było to wyzwanie, które trochę przyćmiło przyjemność  Kwasny

[Obrazek: 5bd6801c1ba0f93f5558f7bc63775034.jpg]


Jakie ZOE jest w teorii to każdy zainteresowany może poczytać w biuletynach, gdzie nie brakuje teoretycznych danych i zdjęć.
Ja opisze moje doświadczenie, bo nie jest ono aż kolorowe jak reklama na drzwiach ZOE, które ma przejechać 395km na jednym ładowaniu  Oops

Odebrałem samochód z salonu naładowany na 100%. Pojechałem do domu, gdzie go podłączyłem do gniazdka, żeby kilka tych elektronów dodać, bo przecież kilka % zużyłem. Przez około 2h doszło chyba 4% baterii  Huh

[Obrazek: 7aa8fc6b6b25d88794d748c9e964d046.jpg]


Zapakowanym samochodem ruszyłem w podróż  Clapping

[Obrazek: f35318d41592fadd24da4c3ec523253b.jpg]


Start z Wawra, na Ursynów po kolegę (kto był to go poznał Cheers  ), potem przez Ożarów (bo paczuszka czekała Whistling ) na autostradę A2 w stronę Łodzi. O ile mnie pamięć nie myli to już wtedy było poniżej 80% baterii. Oczywiście klimatyzacja włączona, telefon się ładował i generalnie nie było mowy o oszczędzaniu prądu kosztem komfortu  Smoke


Kto mnie zna, to wie że nie należę do najwolniejszych na drodze  Lanie  więc po wjeździe na autostradę szybko przekonałem się o limicie prędkości wynoszącym 145km/h. OK, dwa razy z górki i wiatrem wskoczyło 146. Jako ciekawostka - tempomat można plusikiem dociągnąć aż do 200km/h  Blink

[Obrazek: 19b0ee3ba594f747490a347d8b85fdb6.jpg]


ZOE w mieście bardzo fajnie przyspiesza z pod świateł, wciska w fotel w warunkach miejskich i myślę że każdy normalny kierowca będzie z tego zadowolony. Na trasie to już inna rozmowa. W okolicach 90-100km/h już czuć że ta dynamika spada, podejrzewam że przez opory powietrza. Z pedałem w podłodze całkiem ładnie ZOE przyspiesza do 140, po czym następuje spadek mocy i już z ograniczoną mocą można dobić do 145  Crybaby
Z pewnością nie są to warunki, w których został osiągnięty zasięg 395km. Szybko się o tym przekonałem, bo już pod Łodzią byłem bliski paniki. Procenty (te z akumulatora Whistling  ) bardzo szybko znikały a przewidywany zasięg nie dawał żadnych złudzeni że jeżdżę ECO. I tak to trafiłem do Piotrkowa Trybunalskiego na JEDYNĄ stację ładowania w dość dużym promieniu.

[Obrazek: 4487805347544d73452b42555846f178.jpg]


Tu nastąpiło dość brutalne zderzenie ze światem elektromobilności, bo nie miałem pojęcia co i jak się robi   Dots
Jakiś słupek, trzeba pobrać aplikację, zarejestrować się, wiedzieć jakie mam złącze (do wyboru trzy) itd. No dramat. Nie przygotowałem się na to w żaden sposób, oprócz pobrania jakiejś aplikacji, w której mogłem wyszukać punkty ładowania  Bag

[Obrazek: d621403d3da1847bd92bc25f60696239.jpg]


I tu nastąpiła nauka: Gniazdko typ2, czyli takie jak od ładowarki "domowej" jest powolne i nie wiele szybsze od domowego ładowania z gniazdka. Informacja 22kW oczywiście nie wiele mi powiedziała  Bored
Jakimś cudem udało się podłączyć to ładowanie 22kW i kolejny dramat, bo wyszły jakieś tragiczne liczby - długi czas ładowania.
Okazało się że ZOE ma także małą dodatkową klapkę. Tam się objawiły dodatkowe dwa piny i już kształt gniazda pasuje do złącza CCS/SAE o mocy 50kW.
Po przełączeniu na "grubszy kabel" ładowanie już poszło szybko, bo w jakieś 1,5h osiągnięte zostało 100%  Clap

Już byłem spokojny o zasięg, bo 130km do przejechania dawało ten spokój Biggrin

Po dojechaniu na zlot i podłączeniu do gniazdka, na ekranie pokazały się następujące informacje: 
26:50 25% 69km 
czyli bateria naładowana w 25%, zasięg aktualny 69km a czas pozostały do naładowania to 26 godzin i 50 minut. Niestety blisko 27h ładowania do 100% było zupełnie prawdziwe  Shocking

[Obrazek: f5fb98373b8632cd1542cebc396235b6.jpg]


Oczywiście kto chciał to wsiadł, pomacał itd, tylko co z jazdą? Nikt nie chciał jechać 30km i naładować ZOE na szybkiej ładowarce, więc byłem pełen obaw czy to się naładuje.
Dopiero w sobotę po południu stwierdziłem że do wyjazdu mamy na tyle czasu, że możemy zużyć kilka procent z akumulatora i zdąży się to naładować.

W drogę powrotną ruszyliśmy już z doświadczeniem, które dawało względny spokój i możliwość zaplanowania trasy  Cwaniak

Do domu dojechałem już na "rezerwie", bo zostało 11% baterii. A jak podłączyłem do ładowania...  Dontgetit

[Obrazek: d127b838231edb211efc34488f107629.jpg]


Podsumowując:
Trzeba się tym nauczyć... planować jazdę  Lamo  ZOE jest super samochodem na miasto. Przeciętny zjadacz chleba w PL nie robi wielkich przebiegów po mieście w tygodniu, więc może cały tydzień jeździć, a w piątek na weekend podłączyć do gniazdka żeby w poniedziałek mieć 100%. Może gdzieś w tygodniu w galerii też się podładować  Smoke
Infrastruktura ładowarek na dzień dzisiejszy nie pozwala swobodnie robić tras, ale nie jest to niemożliwe.
ZOE porównał bym wielkościowo do CLIO, czyli typowy mały miejski samochodzik. I w tym celi sprawdzi się idealnie.
Tylko ta cena... Chyba nie potrafię zrobić takiej kalkulacji, żeby przeciętnemu Kowalskiemu opłacało się zamienić CLIO na ZOE. Do tego w PL samochód elektryczny jest samochodem na węgiel. Nie ma się co oszukiwać  Sad

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2021, 12:18 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
[-] 15 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Patrys4891 za ten post post:
  • #asiarek, adi84, Garbus, KulusioWy, marecky, michaldck, pawlosio, Pogromca, PRZEMO, PunkRock86, Roming, siwusek216, TomaszB, Wozny84, Yorgen
scrabi
Zarejestrowani

Jednym słowem gów.... o. Do krecenia się w koło komina z dostępem do ładowarki...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • krosser
Patrys4891
Junior Administratorzy

op Tak bym tego nie nazwał.
Samochodzik naprawdę bardzo fajny.
Niestety realia w PL nie pomagają

Thumbup
Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Patrys4891 za ten post post:
  • #asiarek, Pogromca, PRZEMO
pio555
Junior Administratorzy

. [Obrazek: 5c791aeac14a95d4249bf0bb7f1cde2d.jpg][Obrazek: 6ab67e45392c72b8632bea73a3f32151.jpg][Obrazek: fb79e77997c38a0d0a787209ea08497f.jpg]
miałem okazję pojeździć tylko po drodze wokół ośrodka z wiadomego względu
auto super przyspiesza aż wbija w fotel fajnie gra audio BOSE dużo lepiej niż w Scenicu
na miasto idealne a trasę raczej nie
mnie droga ze zlotu zajęła niecałe 4h i ogoliłem ją na połowie zbiornika ON za ok 150PLN
Warszawa miało fakt 100km więcej ale jechali 3h dłużej
jeszcze długo poczekamy na auta elektryczne na masową skalę


Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2021, 14:32 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 7 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • #asiarek, Garbus, KulusioWy, Patrys4891, Pogromca, PRZEMO, Roming
Pogromca
Moderatorzy

@ Patrys4891 tak pół żartem pół serio, dobrze..że zlot trwał trzy dni to się przynajmniej naładował i mogłeś wrócić do domu Biggrin

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Pogromca za ten post post:
  • kiwikrakow
Patrys4891
Junior Administratorzy

op Oczywiście w drodze powrotnej też ładowałem, żeby nie było

obliczone na lukakatorze

Thumbup
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Patrys4891 za ten post post:
  • Pogromca
twilk7
Zarejestrowani

Elektryk nie musi być na węgiel. Panele fotowoltaiczne załatwiają sprawę, a większość ludzi których znam będącymi posiadaczami elektryka, takowe posiada, a w takim przypadku to już jazda za przysłowiową darmoszkę.
Ja w Wielkanoc testowałem Hyundaia Kona Electric, byłem bardzo zaskoczony.
Ale póki co to tylko auta na miasto. Z Krakowa do Warszawy czas przejazdu wydłuża się ponad dwukrotnie, właśnie z powodu braku ładowarek.

Wysłane z mojego Redmi Note 10 Pro przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2021, 19:48 przez twilk7.)

Odpowiedz
michaldck
Zarejestrowani

Ja to się nie oducze - mam mega fun z takich rzeczy jak teraz auto elektryczne. Kupiłbym kobiecie na miasto. Darmowe parkowanie i wqrw w oku mijanych buspasem. Tylko trochę tańszy próg wejścia w elektromobilność.

@ Patrys4891 a jak koszta podróży? Chyba nie widziałem jakiegoś podsumowania.

napisane telefonem

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

op @ twilk7 panele fotowoltaiczne dają prąd w dzień. Dokładnie wtedy większość ludzi jest w pracy. Ładowanie w nocy, czyli już nie z fotowoltaiki. Czyli na węgiel. Nie chce być inaczej

Podsumowanie kosztów ładowania zrobię niebawem


obliczone na lukakatorze

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2021, 19:58 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Patrys4891 za ten post post:
  • michaldck
pio555
Junior Administratorzy

(13-09-2021, 19:55)Patrys4891 napisał(a): Nie chce być inaczej
no chyba, że ktoś ma magazyn energii

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • twilk7




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości