Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Rozładowujący się akumulator


Grzesiek80
Zarejestrowani

op Scenic 1.6 DCI 130 (2014r) rozładowuje akumulator. Po 36 godzinach postoju nie da się odpalić auta.
Pobór gdy wszystko jest wyłączone i auto zamknięte - ok. 3A. Pomiar przybliżony miernikiem cęgowym DC na głównym przewodzie zasilającym.
Jak namierzyć złodzieja prądu?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2025, 17:57 przez Grzesiek80.)

Odpowiedz
Pawski
Zarejestrowani

(08-08-2025, 17:57)Grzesiek80 napisał(a): Scenic 1.6 DCI 130 (2014r) rozładowuje akumulator. Po 36 godzinach postoju nie da się odpalić auta.
Pobór gdy wszystko jest wyłączone i auto zamknięte - ok. 3A. Pomiar przybliżony miernikiem cęgowym DC na głównym przewodzie zasilającym.
Jak namierzyć złodzieja prądu?
W moim przypadku złodziejem była woda pod podłogą, która dostała się tam bo miałem zablokowane odpływy w podszybiu.
Pod dywanem kierowcy przy progu na kostkach elektrycznych miałem zwarcie.

Może przyda się takie info.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego CPH2211 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

3a to sporo. Niestety zdalnie tego ile znajdziemy . Trzeba szukać, odłączaj po kolei kostki i będziesz widział kiedy zejdzie prąd.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Żmudna i czasochłonna praca. Wyjmuj po kolei bezpieczniki.

Wysłane z Redmi 13

Odpowiedz
Grzesiek80
Zarejestrowani

op Jak dostać się do wiązek idących z lewej strony po podłodze?
Widzę, że trzeba zdjąć plastikowe maskownice i dźwignię otwierania klapy komory silnika.
Wszystko jest na spinki i wcisk? Jak zdjąć klamke do otwierania klapy przedniej? I nic nie połamać.

Odpowiedz
Grzesiek80
Zarejestrowani

op Finalnie musiałem wymienić akumulator na nowy i problem ustąpił.
Za wcześnie mierzyłem prąd - trzeba było poczekać przynajmniej 15 minut po zgaśnięciu wszystkiego.

Teraz inny problem:
po próbie odpalenia na słabym aku (rozrusznik nie zakrecił, wszystko zgasło) - zaświecił się kluczyk i pomarańczowy pogrubiony napis "Wymagany przegląd" i tak już zostało nawet po wymianie aku.

Czy w przypadku zaniku napięcia kasują się dane dotyczące interwałów przeglądu? Da się w takim przypadku wyłączyć "kluczyk" i napis bez diagnostyki komputerowej? Auto było w maju w serwisie na wymianie oleju i miało resetowane interwały clip-em.

Odpowiedz
Grzesiek80
Zarejestrowani

op Ok przy wyłączonym silniku kombinując przyciskami góra dół na dźwigni wycieraczek udało się ustawić nowe interwały i kluczyk już się nie świeci.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości