Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Drgania auta na ciepłym silniku


truskawa82
Zarejestrowani

op Hejka wszystkim
Od paru dni jestem posiadaczem scenica 1 PH2 1.6 16v rok 1999 zauważyłem ze autko jak się nagrzeje i obroty unormują się na 750 to delikatnie telepie autkiem co jakiś czas tak jak by zapłon wypadał.Zaraz po zakupie wymienione świece  auto normalnie zapala i przyspiesza innych objawów nie zauważyłem

Tu link do filmiku jak to wygląda na wolnych obrotach  
https://www.youtube.com/watch?v=cknTAaho...e=youtu.be

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-11-2015, 01:09 przez Mati.)

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

Może jedna z cewek wariuje.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
truskawa82
Zarejestrowani

op
(13-06-2015, 17:41)blazejk napisał(a): Może jedna z cewek wariuje.

Tylko jak to sprawdzić domowymi sposobami ?

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

Najlepiej przez Clipa lub inny program do diagnostyki.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
jarojas
Zarejestrowani

Odpinaj kolejno na kilka sekund każdą cewkę.
Po odpięciu cewki "walniętej" nie będziesz miał spowolnionej pracy silnika.

Biggrin

Odpowiedz
truskawa82
Zarejestrowani

op
(14-06-2015, 10:16)jarojas napisał(a): Odpinaj kolejno na kilka sekund każdą cewkę.
Po odpięciu cewki "walniętej" nie będziesz miał spowolnionej pracy silnika.
Biggrin

sprawdzałem tym sposobem i wygląda ze cewki OK bo za każdym odpięciem cewki silnik chodził na trzy gary

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

A aby na nagrzanym solidnie silniku?
U mnie też, jak się sprawdzało, było OK. A jak cewki popracowały pod obciążeniem (podczas jazdy) wariowały.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
truskawa82
Zarejestrowani

op Cewki sprawdzone sposobem na odłączenie przewodów i wygląda ze wszystko OK (sprawdzane na zimnym jak i na rozgrzanym silniku) co ciekawe autko ciągnie dobrze nic nie szarpie podczas przyspieszania ani zwalniania, a objawy na postoju nadal występują
Sprawdzone poduszki silnika góra dół i trzymają się sztywno wiec od tej strony raczej OK

Przy wymianie świec w pierwszej świecy od wlewu oleju był olej ile go było ciężko powiedzieć ale świeca jak i dół klucza był w oleju ,reszta świec sucha .Na razie wytarłem do sucha i będę obserwował czy dalej zbiera się tam olej możliwe ze gość przy wymianie tam chlupnął przez przypadek ale chyba raczej mało prawdopodobne
Jeżeli rzeczywiście sączy się tam olej to możliwe ze cewka została uszkodzona i teraz tak się dzieje na wolnych obrotach ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2015, 10:40 przez truskawa82.)

Odpowiedz
truskawa82
Zarejestrowani

op Sprawa rozwiązana wadliwa okazała se jednak tylna poduszka zawieszenia silnika (kość) wymiana załatwiła sprawę

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości