Przeniosłem swój pierwszy post z powitań do tego.Mam nadzieję, że robię wszystko zgodnie z regulaminem.
Z racji, ze dotychczas ograniczałem się do wyszukiwania rozwiązań problemów w tematach już istniejących i zwykle udawało się usterkę usunąć, to tym razem w istniejących rozwiązań brak.
Jestem posiadaczem scenica I phII, silnik 1,6, 16V, 107KM. Rocznik 1999 czyli w zasadzie początek poliftowych egzemplarzy.
Problem jaki dotknął moje cudo przedstawia się następująco.
Wszystko zaczęło sie od wymiany żarówki podświetlenia panelu ogrzewania. Z racji ze mamy XXI wiek postanowiłem wstawić ledy. Przez chwilę było ok. Az do momentu gdy składając wszystko do kupy- cisza. Zgasło i koniec. Kontrolka załączenia Klimy działa. Odpięcie całej wiązki nie daje poprawy.
Standardowo przegląd wszystkich możliwych bezpieczników.
Przerabiałem kiedys inny temat z brakiem kierunków, wiec wszystkie profilaktycznie wstawiłem nowe. Wiem, ze jesli wizualnie jest ok, to nie znaczy ze bezpieczniki przewodzą.
Razem z całkowitym brakiem podświetlenia okazalo sie, ze regulacja intensywności podświetlenia licznika nie żyje. ( ostatnio rozebrałem, wyczyściłem- nadal nie żyje).
Stanelo na tym, ze musialem wyjac wszystkie zarowki, tj. Podświetlenie zegarka/termometru bo obciążenie bylo takie, ze po włączeniu swiatel licznik byl prawie czarny.
Mam wersję z klima manualną bez fabrycznego radia. Problem wiec nie powinien leżeć w tym- czytajac inne posty niektórzy wiazali jedno z drugim.
Rozbebeszyłem cala deske- nadpaleń brak. Kostki cale, niestopione.
O ile bez podświetlenia da sie żyć, to doszedl do tego problem z prędkościomierzem. Poczałkowo raz dzialal raz nie. Obecnie brak oznak życia. Wczesniej odżywał w dlugiej trasie po ok 3h podróży.
Test zegarów wypada pozytywnie.
Mimo to za namowa elektryka kupilem nowy/ uzywka. Dzis po przekladce temat bez zmian.
Nie wiem czy laczyc te fakty, ale przestala mi tez prawidlowo działać regulacja lusterek. Przed awarią ok. Teraz L i P nie dzialaja w płaszczyźnie Lewo.
Zdecydowalem w koncu oddac go do "fachowca". Podpiety pod testery. Wykazal kilka bledow.
Abs jednak ok- kontrolka tez sie nie palila. Test wykazal OK.
Pozostale bledy usunięte.
Zwracam na to uwage, bo podobno poliftowe braly sygnal predkosci z czujnika abs. Impulsatora w skrzyni brak.
Problem z uciekajaca masą w tylnej lampie po stronie pasażera zlikwidowany. Czasem zazyla mi sie kontrolka przeciwmgłowych przy wciskaniu pedalu hamulca.
Drodzy forumowicze. Jesli ktokolwiek z Was jest w stanie podsunac jakies rady bede wdzięczny. Niestety ja juz go nie ogarniam.
Nie wiem czy to istotne, ale mam tez problem z drzwiami od kierowcy. Zamek centralny ich nie zamykal/otwieral. Teraz powoli wraca. Jednak musze te operacje robic na dwa razy. Zamknij-otwórz-zamknij. Wtedy lapie.
Wiazki w drzwiach- kanal w którym leca kable bez zastrzeżeń.
Podmienilem tez modul UCH. Nie pomoglo. Oba maja wyciete immo. Kluczyk z pilota jednak działa.
Bede zobowiązany za wszelkie wskazówki. Moze i komus te wskazówki pomoga rozwiązać jego problem.
Pozdrawiam serdecznie.
Jeszcze jedna rzecz przychodzi mi do głowy. Dlatego o tym napisze, bo to moze istotne.
Po włączeniu zaplonu przez ułamek sekundy widac i slychac( cos jakby tryby w srodku w predkosciomierzu). Lekko wzbudza sie wskazówka. Milimetr- dwa.
Potem juz nic.
Pisze tu o stanie spoczynku. Podczas jazdy stoi.
Zarowno ten podmieniony licznik jak i stary takie same reakcje.
Przed awarią tego nie bylo.
Gdyby to bylo jakas wskazowka, to ok.
Dzięki za wszelkie rady.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2019, 12:41 przez TomaszB.)