Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Prędkościomierz nie działa+brak podświetlenia panel nawiewu i zegar+Lusterka i zamek


Przemek Bor
Zarejestrowani

op Witam wszystkich forumowiczów.
Przeniosłem swój pierwszy post z powitań do tego.Mam nadzieję, że robię wszystko zgodnie z regulaminem.

Z racji, ze dotychczas ograniczałem się do wyszukiwania rozwiązań problemów w tematach już istniejących i zwykle udawało się usterkę usunąć, to tym razem w istniejących rozwiązań brak.

Jestem posiadaczem scenica I phII, silnik 1,6, 16V, 107KM. Rocznik 1999 czyli w zasadzie początek poliftowych egzemplarzy.

Problem jaki dotknął moje cudo przedstawia się następująco.



Wszystko zaczęło sie od wymiany żarówki podświetlenia panelu ogrzewania. Z racji ze mamy XXI wiek postanowiłem wstawić ledy. Przez chwilę było ok. Az do momentu gdy składając wszystko do kupy- cisza. Zgasło i koniec. Kontrolka załączenia Klimy działa. Odpięcie całej wiązki nie daje poprawy. 

Standardowo przegląd wszystkich możliwych bezpieczników. 
Przerabiałem kiedys inny temat z brakiem kierunków, wiec wszystkie profilaktycznie wstawiłem nowe. Wiem, ze jesli wizualnie jest ok, to nie znaczy ze bezpieczniki przewodzą.

Razem z całkowitym brakiem podświetlenia okazalo sie, ze regulacja intensywności podświetlenia licznika nie żyje. ( ostatnio rozebrałem, wyczyściłem- nadal nie żyje).

Stanelo na tym, ze musialem wyjac wszystkie zarowki, tj. Podświetlenie zegarka/termometru bo obciążenie bylo takie, ze po włączeniu swiatel licznik byl prawie czarny. 

Mam wersję z klima manualną bez fabrycznego radia. Problem wiec nie powinien leżeć w tym- czytajac inne posty niektórzy wiazali jedno z drugim.

Rozbebeszyłem cala deske- nadpaleń brak. Kostki cale, niestopione.

O ile bez podświetlenia da sie żyć, to doszedl do tego problem z prędkościomierzem. Poczałkowo raz dzialal raz nie. Obecnie brak oznak życia. Wczesniej odżywał w dlugiej trasie po ok 3h podróży.

Test zegarów wypada pozytywnie. 

Mimo to za namowa elektryka kupilem nowy/ uzywka. Dzis po przekladce temat bez zmian.

Nie wiem czy laczyc te fakty, ale przestala mi tez prawidlowo działać regulacja lusterek. Przed awarią ok. Teraz L i P nie dzialaja w płaszczyźnie Lewo.

Zdecydowalem w koncu oddac go do "fachowca". Podpiety pod testery. Wykazal kilka bledow. 
Abs jednak ok- kontrolka tez sie nie palila. Test wykazal OK. 
Pozostale bledy usunięte.

Zwracam na to uwage, bo podobno poliftowe braly sygnal predkosci z czujnika abs. Impulsatora w skrzyni brak.

Problem z uciekajaca masą w tylnej lampie po stronie pasażera zlikwidowany. Czasem zazyla mi sie kontrolka przeciwmgłowych przy wciskaniu pedalu hamulca.

Drodzy forumowicze. Jesli ktokolwiek z Was jest w stanie podsunac jakies rady bede wdzięczny. Niestety ja juz go nie ogarniam.

Nie wiem czy to istotne, ale mam tez problem z drzwiami od kierowcy. Zamek centralny ich nie zamykal/otwieral. Teraz powoli wraca. Jednak musze te operacje robic na dwa razy. Zamknij-otwórz-zamknij. Wtedy lapie.

Wiazki w drzwiach- kanal w którym leca kable bez zastrzeżeń.

Podmienilem tez modul UCH. Nie pomoglo. Oba maja wyciete immo. Kluczyk z pilota jednak działa.

Bede zobowiązany za wszelkie wskazówki. Moze i komus te wskazówki pomoga rozwiązać jego problem.

Pozdrawiam serdecznie.

Jeszcze jedna rzecz przychodzi mi do głowy. Dlatego o tym napisze, bo to moze istotne.

Po włączeniu zaplonu przez ułamek sekundy widac i slychac( cos jakby tryby w srodku w predkosciomierzu). Lekko wzbudza sie wskazówka. Milimetr- dwa.
Potem juz nic.
Pisze tu o stanie spoczynku. Podczas jazdy stoi.

Zarowno ten podmieniony licznik jak i stary takie same reakcje.

Przed awarią tego nie bylo.

Gdyby to bylo jakas wskazowka, to ok.

Dzięki za wszelkie rady.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2019, 12:41 przez TomaszB.)

Odpowiedz
Przemek Bor
Zarejestrowani

op Panowie i Panie!

Czy naprawdę nikt nie potrafi pomoc???

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Odpowiem ci jutro, (w niedzielę) miałem wcześniej ale jakoś czasu zabrakło bo tu książkę trzeba na twoje pytanie napisać.
Tak to już jest na forach, jak zadajesz zbyt skąplikowane pytanie lub za dużo na raz to wszyscy uciekają.
Nie wiem? Boją się czegoś czy jak?
A może czasu się poświęcać nie chce? Bo za dużo do pisania?
Dobra, lece spać. Jutro masz odpowiedź

Odpowiedz
Przemek Bor
Zarejestrowani

op Dzięki wielkie za nadzieję, bo juz powoli mnie opuszczac zaczyna.

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Podświetlanie panelu ogrzewania załączane jest zdaje się w momencie włączenia świateł.
Nie włączysz świateł nie bedzie podświetlania.
Teraz nie jestem też pewien, czy podświetlanie panelu ogrzewania nie zmienia swojej intensywności wraz ze zminą siły podświetlania zegarów, pokrętłem umieszczonym przy lewym kolanie.
Tym które ci się zepsuło.

Więc jeżeli ten regulator intensywności podświetlania zegarów padł, może też nie działać podświetlanie panelu ogrzewania.
Włącz też światła podczas sprawdzania tego podświetlania.
Wymień regulator intensywnosci podświetlania. To przez jego usterkę nie ma podświetlania zegarów.
Możesz też połączyć to na stałe, będzie wtedy podświetlać cały czas z maksymalną intensywnością (ale jak tą kostkę zmostkować tego ci nie powiem)
Polecam kupiś używkę, jest bardzo tania.
Nie musiałeś wyjmować żarówek aby zmniejszyć obciążenie żeby utrzymać podświetlanie zegarów.
Wystarczyło zmienić regulator intensywności podświetlania (to on na 99,9% powoduje problemy z oświetleniem)

Powiadasz, że kontrolka załączania klimy nie działa?
A klima w ogóle się załącza?
Klimatyzacja i jej kontrolka załącza się TYLKO WTEDY gdy załączony masz nawiew (dmuchawę) na którymś biegu.
Uruchom silnik, następnie nadmuch np. na 3 bieg i dopiero wtedy wciśnij przycisk klimatyzacji i sprawdź czy klima działa.
Jak działa, to spoko, jak kontrolka się nie świeci to trudno, ważne żeby klima działała.

Nie działa prędkościomierz.
Jeżeli nie ma czujnika w skrzyni to sygnał bierze z czujnika ABS.
Miałem kiedyś taki przypadek w megane ale była to wersja przedliftowa, okazało się, że oderwał się kabel masowy od alternatora, były dwa, jeden podawał masę do pracy silnika a drugi do komputera i odpowiadał za wskazania prędkości, przez co wskazówka stała na zero.
Nie jestem pewien czy w poliftowej wersji jest podobnie, ale polecam sprawdzić.
Licznik raczej napewno masz sprawny, gdzieś nie łączy jakiś kabelek, (być może jest też taki jak w przedlifcie)
To że wskazówka jakby lekko drgnie po przekręceniu kluczyka to normalne.

Lusterka nie mają nic wspólnego z pozostałymi usterkami.
Zdechł ci manipulator (regulator) od ustawiania lusterek.
Gdyby jedno lusterko coś szwankowało to działałoby drugie.
A jak jedno i drugie nie działa w tej samej płaszczyźnie to ewidentna wina tego małego pierd**nika od regulacji, wymień go i pp sprawie.

Co do drzwi to normalne jak zastyga siłownik w zamku.
Miałem to samo we wszystkich drzwiach po kolei w mojej dawnej megane, siłowniki są tam identyczne jak u Ciebie.
Wyjmujesz boczek, potem zamek.
Jest tam taka mała plastikowa puszka z takim jakby cięgnem z harmonijkową gumką.
To "siłownik" z silnikiem wewnątrz i taką małą przekładnią ślimakową.
Rozcinasz to na (rozklejasz) walisz na to WD40 do oporu ruszasz silnikiem podłączając go rozebranego do wtyczki i zamykasz i otwierasz pilotem, lejesz na niego wd40.
Czyścisz wszystko wewnątrz, smarujesz wazeliną techniczną i sklejasz z powrotem.
Montujesz w zamek, i lejąc w zamek WD40 zamykasz i otwierasz, ma lać się wszystkimi otworami żeby się cały zamek przesmarował i chodził lekko.
Jak już przelejesz go całego i chodził będzie jak nówka to smarujesz wazeliną techniczną.
GOTOWE
Możesz zamontować z powrotem i wszystko poskładać.

Sprawdź wszstko jak pisałem.

Ale się rozpisałem!

Następnym razem nie pisz o tylu usterkach na raz, bo ludzi to przeraża i nie mają zamiaru odpowiadać na tak skąplikowane i zawiłe pytania.

Odpowiedz
Przemek Bor
Zarejestrowani

op Hej. Dzięki za odpowiedź. Jestem w trakcie czytania.

Sprostowanie---'kontrolka klimy DZIAŁA!
W przeciwieństwie do podświetlenia reszty tego panelu.

Tak na marginesie- wywalilo mi blad 2705 tj= sygnał prędkości jazdy. Przerwanie/zakłócenie.

Sprawdze jutro wykorzystujac podpowiedzi. Rzecz jasna dam znać. Na razie póki co ogromne dzięki za wskazówki.


Faktycznie ilość danych/faktow mogla odstraszyć. Na drugi raz rozbije zapytania na kilka mniejszych jesli zajdzie potrzeba.

Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2019, 13:45 przez Przemek Bor.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

To nie jest tak, że pytanie skomplikowane, czy za dużo na raz... Wielu z nas czyta forum z telefonu i odpowiedź na tak długi post jest zwyczajnie trudna Biggrin Czytałem Twój post i po prostu nic więcej, niż to, co wymyśliłeś mi do głowy nie przyszło na bieżąco, a pisanie dla pisania mija sie z celem. Trzeba chwilę, że by przetrawić, co się przeczytało Thumbup Nasze samochody nie są zbyt skomplikowane i nie może być to jakiś niebotyczny problem. Ale „francuska elektryka” jest dosyć słynna z wrażliwości na wszelkie modyfikacje (zasłyszane w Internetach Biggrin)
(14-03-2019, 12:02)Przemek Bor napisał(a): Razem z całkowitym brakiem podświetlenia okazalo sie, ze regulacja intensywności podświetlenia licznika nie żyje. ( ostatnio rozebrałem, wyczyściłem- nadal nie żyje).
Stanelo na tym, ze musialem wyjac wszystkie zarowki, tj. Podświetlenie zegarka/termometru bo obciążenie bylo takie, ze po włączeniu swiatel licznik byl prawie czarny. 
To na przykład sugeruje, że LED-y nie zostały poprawnie zamontowane, tj. mają dobrane niewłaściwe (prawdopodobnie zbyt małe) oporniki, co za tym idzie większość prądu idzie na napędzanie tych LED-ów, albo za duże i dostają za mało prądu, przez co potencjometr nie ma już czym regulować.
Z drugiej strony podświetlenie jest regulowane przez moduł po szynie CAN - w uproszczeniu - cyfrowo.
W liczniku podświetlenie jest na diodach SMD. Być może problemy z licznikiem związane są właśnie z wstawionymi LED-ami. Inną rzeczą jest, że LED-y będą brały nie więcej niż 20-25mA prądu.
(14-03-2019, 12:02)Przemek Bor napisał(a): Przed awarią ok. Teraz L i P nie dzialaja w płaszczyźnie Lewo.
(14-03-2019, 12:02)Przemek Bor napisał(a): mam tez problem z drzwiami od kierowcy
Między drzwiami i kabiną jest wtyczka, tzn. kable nie przechodzą w całości przez słupek, ale podłączane są wtyczką od strony kabiny, gniazdo jest w słupku. Zerknij tam, może coś się rozpięło.
(14-03-2019, 12:02)Przemek Bor napisał(a): Lekko wzbudza sie wskazówka
To sugeruje, że zasilanie wskazówki jest. Sprawdź, czy przy wyłączaniu zapłonu zegary cofną się poniżej zera. Jeśli tak, to obstawiałbym brak sygnału prędkości, skoro test przechodzi. Przy włączaniu zapłonu kontrolki wszystkie się zapalają?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Przemek Bor
Zarejestrowani

op Witaj. Tak faktycznie jest, tzn w tescie wyszedl blad 2705-  sygnal predkosci jazdy.Przerwanie/zakłócenie.
Ogarne jutro moze propozycję, ktora podsunal mi jeden z kolegów. Tj. Urwany kabel masowy przy alternatorze. 
Chociaz wizualnie ogarnialem i nic nie bylo widac. Chyba ze gdzieś dalej poszlo. 

Ale bledu z abs nie ma. Elektryk powiedzial mi, ze gdyby którykolwiek z czujników byl walniety, to by swiecilo mi na tablicy. No i bledu abs nie wykazuje.

Tak. Przy włączeniu zaplonu wszystkie kontrolki pala jak trzeba. Potem gasna te ktore powinny.

Co do ledow, to wyjalem wszystkie. Obecnie nie mam zadnej zarowki w panelu ogrzewania i zegarku, bo wtedy licznik mi nie swieci po wlaczeniu swiatel.

Ten regulator przypomina rezystor nastawny i chyba nawet nim jest. Tam sie nie ma co zepsuc chyba. Czyzby jednak to?

Ale i tak bardziej uciazliwy jest ten predkosciomierz. On umieral powoli.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2019, 15:13 przez Przemek Bor.)

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Ten urwany kabel przy alternatorze, miałem w przedliftowej wersji.
Czy w twoim przypadku jest tam taki przewód, tego niestety nie wiem.
Trzeba by sprawdzić

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Rezystor nastawny może się zepsuć. U mnie na ten przykład miejsce po nim było zaślepione. Żeby go wyrwać, musisz odkręcić dwa wkręty pod pokrywą bezpieczników i wyjąć panel z klawiszami. Wchodzi na zatrzaski. Spróbuj najpierw odpiąć wtyczkę, wtedy podświetlenie działa na max. Ten potencjometr reguluje jasność przez układ scalony w module UCH w sposób impulsowy. Jeśli obwód jest otwarty, to świeci pełną jasnością. Przy zwarciu nie świeci wcale.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości