Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Problem z odpalaniem na benzynie ( na zimno)


mario205
Zarejestrowani

op Witam. Mój problem polega na  tym, że na zimnym silniku (1,6 16 V K4M 107 KM ) ciężko odpala. Jak odpali to czasem gaśnie po kilku sekundach, a czasem ,,myśli,, dłuższą chwilę zanim złapie obroty. Jak już załapie, to przy próbie dodania gazu dusi go i nie ma mowy żeby ruszyć bo gaśnie. Muszę mu wtedy delikatnie podnosić obroty żeby nie zgasł i wtedy załapuje i można ruszyć. Po przejściu na LPG silnik pracuje jak należy. Rozgrzany silnik też normalnie startuje na benzynie. Wygląda to tak jakby na zimno nie dostawał od razu paliwa do wtrysków bo przy pierwszym rozruchu rozrusznik kręci, kręci, kręci i nic, a zaraz przy drugiej próbie odpala od razu ale tak jak wyżej napisałem muli go przy próbie ruszenia.
Auto mam od niedawna i nie wiem czy na dolocie paliwa jest jakiś zawór zwrotny czy nie ? A tak na marginesie, gdzie w tym modelu znajduje się filtr paliwa, przy pompie czy w okolicy baku od strony podwozia ? Drugi problem to falujące wolne obroty ale to będzie chyba kwestia wyczyszczenia silnika krokowego i przepustnicy.
Za wszystkie uwagi i sugestie z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

sprawdz cewki...
czujnik polozenia walu

Odpowiedz
mario205
Zarejestrowani

op Cewki są ok. Niedawno wymieniłem wszystkie na Denso bo każda była z innej parafii ( co w sumie nie ma znaczenia na ich pracę ale kupiłem tanio komplet Denso, więc wymieniłem ),a jedna była padnięta i silnik pracował jak diesel. Jak przestanie lać z nieba to sprawdzę ten cz
ujnik poł.wału. Powinien mieć 200-270 ohm. Czy, gdyby ten czujnik był padnięty to rozruch nie wyglądał by za każdym razem tak samo,tzn.na zimno i na ciepło by były problemy?

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Kiedyś miałem walniety czujnik. Objawy były takie ze raz odpalam bez problemu..A raz nie.. czasem gasl...I taka loteria aż nie odpalił wcale...

A czemu wymieniłeś cewki? Jedna zdechla? Czy oprócz cewek coś jeszcze robiłeś...? Według opisów najlepsze cewki to beru ( sam też kiedyś na takie w scenic 2 zmienilem i polecam)

Te falujace obroty to cewki..swiece..może nieszczelna jakaś rurka i łapie powietrze...

Jeszcze raz zacznij od cewek i swiec

Odpowiedz
mario205
Zarejestrowani

op Świece (euquiem) mam nowe, wymienione przed wakacjami. Wiem że Beru są dobre ale Denso też nie są złe. Gdyby cewka padła to po odpaleniu byłoby to słychać w pracy silnika. Z falującymi obrotami zacznę zabawę od oczyszczenia przepustnicy i wymiany oringa na niej oraz czyszczenia silnika krokowego. Na razie pogoda nie sprzyja manewrom pod blokiem.

Odpowiedz
wojmak
Zarejestrowani

Mam to samo i tez nie wiem co robic swiece nowe silnik jak juz zapali pracuje rowniutenko tak na Pb jdk i na LPG, czasami zapali od razu czasami za 2 _ 3 liub nawet 6 razem. Nie ma reguly czy zimno na dworze czy cieplo. Cieply pali od "strzala" nie wiem juz czego szukac i gdzie, czujnik temperatury wymienilem, ale to nie to. Rozrusznik kreci jak opetany, niby wszystko ok. A jednak nie. Pozdrawiam jak naprawisz daj cnac bo bylo, moze i ja mam to samo

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojmak za ten post post:
  • mario205
pio555
Junior Administratorzy

Online
sprawdzić czujnik wałka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wojmak
Zarejestrowani

Rozumiem ze walu korbowego czy walka rozrzadu? A moze po prostu wymienic i tyle.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Wałka rozrządu

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wojmak
Zarejestrowani

Ten silnik nie ma czujnika walka rozrzadu.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości