Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Scenic I PH II AUTOMAT SZARPIE PRZY KLIMATYZACJI


Fazie
Zarejestrowani

op Witajcie.

Posiadam Scenica I ph II 2.0 16V + LPG i automatyczną skrzynią biegów.

Mam problem z automatem, jeździ, nie szarpie, nie przeciąga, wszystko ok, ale kiedy włączę klimatyzację skrzynia szarpie przy redukowaniu. Co może być przyczyną?
Olej w skrzyni i elektrozawory były wymienione w czerwcu b/r.
Pomocy, nie wiem co mam zrobić, facet od skrzyni twierdzi, że wina klimy, facet od klimy, że wina skrzyni.
Spotkaliście się z czymś takim?

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Sprawdź a najlepiej wymień przewody masy pod maską.
Słaba masa potrafi powodować różne dziwne niewytłumaczalne rzeczy.
Nawet jeżeli to nie to, to wymiana plecionki za kilka złotówek nie zaszkodzi i nie zaboli.

Thumbup
Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

Online
Dokładnie jak Patryś pisze. Przy klimie obciązasz alternator ale jezeli masa jest marna to ma prawo szarpac

Odpowiedz
Fazie
Zarejestrowani

op Dzięki koledzy, sprawdzę to w poniedziałek i dam znać co i jak.

Odpowiedz
Fazie
Zarejestrowani

op Kupiłem dzisiaj w Norauto z ciekawości miernik napięcia pod zapalniczkę, po Waszych postach byłem ciekawy jak to faktycznie z tym obiążeniem, no i mam tak:
na zapłonie - 12,3 V
po odpaleniu - 13,7 V
po obiążeniu (światła, klima) - 11,8 V

Mówicie, że to faktycznie może wpływać na szarpania automatem przy redukcji i klimatyzacji?

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Uszkodzony kompresor klimy też potrafi skutecznie obciążać silnik. Nie wyje po włączeniu?

Trop z napięciem też jest prawdopodobny. Trzeba pomierzyć wszystko dokładnie.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Fazie
Zarejestrowani

op Nie, właśnie nie wyje.
Podjadę do elektromechanika niech posprawdza dokładnie.
Zobaczymy co wyjdzie...

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Jeżeli tak spada napięcie, to albo alternator się kończy (i ta to bym stawiał), albo kompresor klimy tak bardzo obciąża (wydaje mi się mniej prawdopodobne).

Zrób jeszcze inną próbę:
Odpal silnik, po włączaj wszystkie możliwe odbiorniki prądu, tak żeby jak najmocniej obciążyć alternator (oprócz samej klimatyzacji) i zobacz czy też napięcie spadnie. Jeżeli tak to alternator do zrobienia.

Thumbup
Odpowiedz
Fazie
Zarejestrowani

op Patrys, też spada napięcie, bo próbowałem, nie włączyłem klimy, nie pamiętam wartości dokładnie 12,..V, mniej niż powinno w każdym razie. I to faktycznie może się odbijać tym szarpaniem przy redukcji?
A może wina akumulatora? Auto mam od 1,5 msc i nie wiem od kiedy on tam siedzi:P

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Jak silnik odpala bez problemu to akumulator raczej dobry.
Obstawiam regulator napięcia w alternatorze

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Thumbup
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości