Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC I PH II Sprawdzenie stanu sprzęgła


swierzak
Zarejestrowani

op Witam. Mam pytanie odnośnie sprzęgła scenic 1 ph 2 2003 rok 1,4 16v przebieg 220 tys km. Dzisiaj mechanik stwierdził że trzeba bardzo mocno wciskać pedał sprzęgła co oznacza że jest ono już na wykończeniu. Twierdzi że w tym modelu pedał sprzęgła powinien chodzić lekko. Mam wrażenie że gdy kupowałem to auto dwa lata temu to sprzęgło chodziło identycznie.
Gdy ruszam z jedynki bez dodawania gazu to mniej więcej w połowie puszczania sprzęgła auto rusza, może delikatnie więcej niż połowę muszę puścić.
Zaciągnięty ręczny wbita dwójka gdy próbuję ruszyć auto dość szybko gaśnie.
Z trójki czwórki ani piątki auto nie ruszy, gaśnie dość szybko.
Gdy jadę na dwójce 40 km/h i dodam gaz do podłogi to auto przyspiesza i obroty rosną równomiernie.
Gdy wrzucę czwórkę lub piątkę na niskich obrotach i dodam gaz do podłogi to auto leniwie zwiększa prędkość i tak samo leniwie obroty się zwiększają. Aż byłem zaskoczony że nie zgasł.
Wszystkie próby robione na w miarę równej i prostej drodze.
Jak jeszcze mogę sam sprawdzić sprzęgło?

 Tak przy okazji. Na wyłączonym silniku wszystkie biegi wchodzą lekko a podczas jazdy gdy próbuję szybko wrzucić drugi bieg to słyszę zgrzyt zębów. Gdy robię to powoli zgrzytu nie ma. Odpowiada za to synchronizator?
Za wymianę rozrządu i nowe sprzęgło wraz z jakimiś uszczelniaczami silnika i skrzyni biegów policzył mniej więcej 4000 zł. Czy ta kwota nie jest trochę za wysoka? Wyglądał na uczciwego mechanika.

Odpowiedz
itek
Twarde sprzęgło robi się w trakcie eksploatacji to nie znaczy, że trzeba go od razu wymieniać, jeśli noga nie boli. Swoje wymieniłem przy 250 tys.
a oprócz twardego pedału nic mu nie było. Dla filigranowych kobiet to byłby problem. Póki nie ślizga to ja bym jeździł a dwójkę i inne wkładać delikatnie-to nie rajdówka. Wymiana nie naprawi synchronizatora, lecz nieco mu ulży, choć to samo robi delikatne przełączanie biegu. Co do cen to zależą od wielu czynników a przede wszystkim na czym mechanik chce robić (marka) i w jakim zakresie. Gdyby chcieć robić rozrząd kpl. z pompą wody i KZFR to kosztuje. to samo jest ze sprzęgłem i innymi częściami (tanie sprzęgło 250
a drogie to 800). Mimo wszystko wydaje mi się, że policzył dość sporo.

Odpowiedz
Markus
Zarejestrowani

Online
A stan linki? Nie trzeszczy ci już przypadkiem? U mnie wyrobił się teflon w środku i zaczęła drapać.. i pękła w czasie jazdy....

Odpowiedz
swierzak
Zarejestrowani

op Dzięki za szybką odpowiedź. Czy oprócz ślizgania sprzęgła są jakieś inne objawy wskazujące że sprzęgło jest wyeksploatowane?
Podjadę jeszcze do znajomego który ma Clio z tego samego roku to porównam jak to wygląda u niego. Myślę że warto też podjechać do dwóch trzech mechaników żeby ocenili.

Wycieki oleju z silnika póki co oleję bo są one bardzo małe i szkoda mi tyle kasy ładować w to auto.

Zdecyduję się tylko na wymianę rozrządu i pompy wody. Przy okazji rozrządu wymienić coś jeszcze? W tym modelu nie ma chyba kzfr prawda?

Nie słyszę żeby coś trzeszczalo przy zmianie biegów. Poza tym ja mam tam drążek który zmienia biegi. Jest też dodatkowo jakaś linka?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2021, 09:32 przez swierzak.)

Odpowiedz
Markus
Zarejestrowani

Online
Chodziło mi o linkę sprzęgła...

Odpowiedz
swierzak
Zarejestrowani

op Jest jakieś proste dojście do tej linki?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości