Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I 1,5 dci nie odpala +niskie ciśnienie oleju + choinka na wyświetlaczu+ low batery


kris
Zarejestrowani

op Witam .
  . Po 2 dniach stania próba odpalenia silnika . Choinka kontrolek , brak reakcji rozrusznika , włączający się wentylator . Karta i zamki działają .
Wyjęty akumulator miał 12,5 V napięcia , po 12 godzinach ładowania 1A ( taki mam prostownik ) jest 13,17 V , po 12 godzinach stania na sucho jest 12,9 V . Aku jest chyba dobre , tak mi się wydaje .
Po ładowaniu silnik nie odpalił . Podłączyłem na krótko kablami z samochodu kolegi . Też nie ruszył . Na desce low oil presure , low batery ( na klemach było 14,3 V silnik kolegi chodził ).
Włączył się wentylator chłodnicy . Napięcie na moim aku spadło do 12,02 V po zdjęciu kabli . Pojawił się problem z zamkami , czasami nie zamykają się po tej próbie .
Czy wyświetlenie informacji błędu Niskie ciśnienie oleju , może blokować start rozrusznika ?
Czy brak połączeń , zaśniedziałe lub zwarcie itp. może być przyczyną błędów i braku startu rozrusznika ? Gdzie tego szukać ?
Na ile prawdopodobne jest faktyczne uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju i gdzie on jest ?
Proszę o podpowiedź co się mogło stać .

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Skoro nawet po podłączeniu drugiego auta z odpalonym silnikiem nie zakręcił to szukaj zaśniedziałych połączeń. Powinien żwawo kręcić rozrusznikiem.
Przede wszystkim grube kable masowe i plusowe. Połączenie masy silnika.
Ewentualnie rozrusznik padnięty.
Podczas próby rozruchu trzeba mierzyć napięcie raz na samych słupkach akumulatora a potem masa na karoserię a plus na kablu plusowym rozrusznika.
Jeżeli między tymi pomiarami będzie różnica ponad 0,5 V to na bank gdzieś nie ma poprawnego styku.

Odpowiedz
kris
Zarejestrowani

op Dzięki sprawdzę i wiem gdzie zacząć .
A aku jest dobre ? 12,0V to doładować bo nie ruszy ?

PS.
Plus brałem ze słupka i za bezpiecznikami , masę sprawdzałem na obudowie silnika , na obudowie rozrusznika i na tym elektromagnesie załączającym ( bendix ?) . Wszędzie jest 12,42 V lub 12,41 V .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-04-2019, 14:12 przez kris.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

12.0 V na sprawnym aku jest OK. Chyba że przy rozruchu spada poniżej 10.5V to jest albo szrot albo mocno rozładowany.
Te marketowe niby super inteligentne ładowarki za 50 zł nie nadają się do niczego.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Skrzynkę bezpieczników rozbierz. To typowy objaw kłopotów w UPC lub przewodów wokół.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
kris
Zarejestrowani

op OK , dziękuję . Kiedyś to rozbierałem , dość ciężko szło .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-04-2019, 15:32 przez kris.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jedna uwaga: nie wierzcie tak bezkrytycznie w pomiary napięcia, zwłaszcza marketowymi multimetrami.
To nic. że napięcie ma wartość cacy. Wystarczy gdzieś po drodze większa rezystancja i spadki napięcia będą tak duże, że uniemożliwią cokolwiek.
ScII jest BARDZO wrażliwy na jakość zasilania modułów. Głównie chodzi o stan akumulatora (do tego stopnia, że nie zapali z baterii, która BEZ ładowania pojeździ jeszcze pięć lat w Polonezie) oraz o stan wszelkich połączeń - wszędzie oszczędni F... zastosowali BARDZO małe przekroje przewodów, wiele złącz jest podatnych na korozję.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Nawet marketowy miernik za 9.99 wystarczy do tego.
Trzeba tylko wiedzieć jak go użyć.

Odpowiedz
kris
Zarejestrowani

op Niestety nie naprawiony . Dotarłem do UPC . Wyjąłem , posprawdzałem wszystkie bezpieczniki i wtyczki , kable też . Elementów przegrzanych brak na płytce . Nie mogłem dostać się do tego co pod spodem , pod UPC . Obudowy nie mogłem zdjąć - połowa zeszła ta z dwiema śrubami na wierzchu a druga trzyma się na zaczepach , trudny dostęp .
Jest na to jakiś sposób ? W środku są dwie nakrętki trzymające tę obudowę do lewego boku przy amorku .
Przed filtrem powietrza , tuż za aku , jest chyba komputer z trzema wtyczkami . Też go wyjąłem żeby dostać się do UPC .
Czy wyjąć podstawę pod aku - jest tam coś do czyszczenia ewentualnie ?
Nie wiem jak powinno być , ale po włożeniu karty i naciśnięciu start , powinna chyba gasnąć czerwona dioda na liczniku - IMMO ? U mnie niestety nie gaśnie . Drugie naciśnięcie wyłącza zapłon , ale wentylator chłodnicy dalej chodzi .
Wszystkie styki przy klemach zdjęte i przeczyszczone gruntownie .
Brak pomysłu co dalej .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-04-2019, 20:21 przez kris.)

Odpowiedz
RobertG
Zarejestrowani

Cześć kris, mamy identyczny problem. Dzis po poludniu posprawdzam bezpieczniki zgodnie z sugestią polaq i wszystkie połączenia masowe, itp. Samochód przestal odpalać jak postał tydzień bez akumulatora. Sylfon tez zgłaszał podobny problem i w jego przypadku samochód odpalił jak smochód troche postał podłączony do aku. Moze wspolnymi silami znajdziemy rozwiązanie.

https://www.scenic-forum.pl/Watek-Scenic...umuklatora

https://www.scenic-forum.pl/Watek-Nie-zapalil

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2019, 09:43 przez RobertG.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości